Σάββατο 2 Φλεβάρη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΕΝΟΠΟΙΗΣΗ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΩΝ ΧΩΡΩΝ
Αντιμέτωπος με τις ευθύνες του ο Δήμος Αθηναίων

Συζητήθηκαν στο Δημοτικό Συμβούλιο τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν οι κάτοικοι της περιοχής

Τις «δικές» του αμαρτίες πληρώνει τώρα ο Δήμος Αθήνας αναφορικά με τα έργα της Ενοποίησης των Αρχαιολογικών Χώρων. Τα προβλήματα πλέον είναι τεράστια και ο δήμος έχει ελάχιστες δυνατότητες παρέμβασης. Στις περιοχές Θησείου, Πετραλώνων, μετά την πεζοδρόμηση και της Απ. Παύλου, από την Εταιρία Ενοποίησης (ΕΕΑΧΑ) και τις υπόλοιπες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, οι κάτοικοι δεν μπορούν να πάνε στα... σπίτια τους. Ολα αυτά συζητήθηκαν στο προχτεσινό Δημοτικό Συμβούλιο.

Ο πρόεδρος του 3ου Διαμερίσματος, Γ. Στάθης, εισηγούμενος το θέμα, σημείωσε πως οι κάτοικοι, Θησείου, Ανω και Κάτω Πετραλώνων, με τα έργα Ενοποίησης που διεξάγονται στις περιοχές τους, «δεν μπορούν να πάνε ούτε μέχρι τα σπίτια τους». «Ενα έργο έχει πνοή», είπε χαρακτηριστικά, «όταν έχει την αποδοχή των κατοίκων και το βλέπουν σαν συνέχεια του σπιτιού τους». Σε άλλο σημείο, ο Γ. Στάθης, στηλίτευσε την εταιρία, η οποία προχώρησε στη διεξαγωγή του έργου, χωρίς να έχει συγκεκριμένη πολεοδομική και κυκλοφοριακή μελέτη. «Οταν γίνονται έργα, χωρίς καμιά μελέτη, τότε είναι εμφανής η έλλειψη σεβασμού και ενδιαφέροντος προς τους κατοίκους των περιοχών», είπε και κατέληξε, ζητώντας, για άλλη μια φορά, να υπάρξει κυκλοφοριακή μελέτη.

Το άσπρο μαύρο επιχείρησε να κάνει ο Φ. Γιαννόπουλος, υπεύθυνος επικοινωνίας της ΕΕΑΧΑ. Απαντώντας, στα παραπάνω, ισχυρίστηκε πως η ΕΕΑΧΑ έχει πραγματοποιήσει τρεις κυκλοφοριακές μελέτες στην περιοχή. Είπε πως οι ρυθμίσεις είναι προς όφελος των κατοίκων και ισχυρίστηκε ότι στόχος της Εταιρίας ήταν να μειώσουν την κυκλοφορία στη γειτονιά, η οποία θα αυξάνονταν μετά την πεζοδρόμηση της Δ. Αρεοπαγίτου και της Απ. Παύλου.

Το ζήτημα, βέβαια είναι, πώς γίνεται όλα αυτά να έγιναν προς όφελος των κατοίκων, τη στιγμή που έχουν κλείσει όλες οι είσοδοι για Θησείο, Πετράλωνα, ενώ τα Ανω Πετράλωνα έχουν αποκοπεί από Κάτω και οι κάτοικοι για να πάνε στα σπίτια τους πρέπει να κάνουν «κύκλους»...

Η δημοτική αρχή, κάθε άλλο παρά ανεύθυνη είναι για την κατάσταση που έχει δημιουργηθεί. Αν και ο κ. Γκόλια είναι εκπρόσωπος του δήμου στο Συμβούλιο της Εταιρίας, το Δημοτικό Συμβούλιο δεν ενημερώθηκε για τις αλλαγές που θα γίνονταν. Το αποτέλεσμα ήταν να προχωρήσουν σε τέτοιο βαθμό τα έργα ώστε ο δήμος να μην έχει πλέον καμιά δυνατότητα παρέμβασης στα έργα που διεξάγονται.

«Στην ουσία, ο δήμος απεμπόλησε τα όποια δικαιώματα είχε», είπε χαρακτηριστικά για το θέμα ο Στ. Λάμπρου, επικεφαλής της «Συμπαράταξης για την Αθήνα». Ο Στ. Λάμπρου, υπογράμμισε επίσης, πως η ΕΑΧΑ, δεν προέβη σε κυκλοφοριακή μελέτη πέραν αυτής της «ΜΕΤΡΟ ΑΕ», που έγινε το... 1998! Τέλος, σημείωσε την ανάγκη, το πολύκροτο τραμ, να περάσει μέσα από το μικρό δακτύλιο ώστε να υπάρχει πρόσβαση στην περιοχή...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ