Σάββατο 5 Μάρτη 2022 - Κυριακή 6 Μάρτη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΓΙΟΙ ΘΕΟΔΩΡΟΙ ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ
Οξυμένα προβλήματα για τον λαό και διευκόλυνση των ομίλων να μολύνουν

Εν έτει 2022, σπίτια παραμένουν χωρίς νερό, με μεγάλους κινδύνους και από την έλλειψη δρόμων διαφυγής έκτακτης ανάγκης

Από τη συνάντηση του βουλευτή του ΚΚΕ με τους οικιστές των Αγίων Θεοδώρων
Από τη συνάντηση του βουλευτή του ΚΚΕ με τους οικιστές των Αγίων Θεοδώρων
Σπίτια χωρίς νερό για δεκαετίες, έλλειψη δρόμων διαφυγής για περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης (όπως οι δασικές πυρκαγιές, με τη γύρω περιοχή να έχει δοκιμαστεί αρκετές φορές στο παρελθόν από τέτοια γεγονότα), παρά και τις «χαραγμένες μνήμες» από την τραγωδία στο Μάτι, καθώς και ζωή μέσα στην «κάπνα» των μεγαλοβιομηχανιών, με χαρακτηριστικά παραδείγματα τα διυλιστήρια της «Motor Oil», τη «Fulgor», τη «Ζωονομή» κ.ά., είναι ορισμένα από τα προβλήματα που συνθέτουν τη ζωή εργαζομένων και λαϊκών στρωμάτων στους Αγίους Θεοδώρους Κορινθίας.

Και δεν είναι μόνο αυτά που απασχολούν όσους είχαν την «τύχη» να βάλουν ένα κεραμίδι «πάνω από το κεφάλι τους» σε μια περιοχή όπου δύσκολα μπορεί κάποιος να μείνει, λόγω και της ύπαρξης τόσο μεγάλων βιομηχανιών. Τα λαϊκά στρώματα καλούνται επίσης να πληρώσουν σωρεία χαρατσιών, με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΚΙΝΑΛ/ΠΑΣΟΚ) αλλά και των τοπικών αρχών.

Τα ζητήματα αυτά αναδείχθηκαν με τον πιο γλαφυρό τρόπο στη συνάντηση που είχε με αντιπροσωπεία της διοίκησης της Ομοσπονδίας Εξωραϊστικών Συλλόγων Οικιστών Αγίων Θεοδώρων κλιμάκιο της ΤΕ Κορινθίας του ΚΚΕ με επικεφαλής τον Νίκο Καραθανασόπουλο, μέλος της ΚΕ και κοινοβουλευτικό εκπρόσωπο του Κόμματος.

Απανωτοί φόροι και έλλειψη Γενικού Πολεοδομικού Σχεδίου

Τα διυλιστήρια πετρελαίου στους Αγ. Θεοδώρους, πολύ κοντά σε κατοικημένες περιοχές και στην κεντρική οδική αρτηρία
Τα διυλιστήρια πετρελαίου στους Αγ. Θεοδώρους, πολύ κοντά σε κατοικημένες περιοχές και στην κεντρική οδική αρτηρία
Εκφράζοντας την αγωνία των περίπου 4.500 μόνιμων κατοίκων - που το καλοκαίρι φτάνουν και τους 14.000 - στους 36 οικισμούς, ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Δημήτρης Σαρέλας στάθηκε στη μεγάλη οικονομική πίεση που δέχονται οι οικιστές, οι οποίοι κατά 80% είναι συνταξιούχοι και «δεν μπορούν να μείνουν στην Αθήνα, αφού παραχώρησαν τα σπίτια τους για τα παιδιά τους», όπως εξήγησε.

Εξιστορώντας την κατάσταση, τόνισε: «Αφού πληρώσαμε το χαράτσι για την τακτοποίηση των "αυθαίρετων" σπιτιών μας και εν συνεχεία τον ΕΝΦΙΑ, μας καλούν σήμερα να πληρώσουμε και τους δασικούς χάρτες για να νομιμοποιηθούν τα σπίτια μας από το κράτος, που δεν είχε τακτοποιήσει το Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο όταν αγοράσαμε γη για να χτίσουμε».

Και ενώ συμβαίνουν όλα αυτά για τα λαϊκά στρώματα, ξεπετάγονται σαν μανιτάρια νέα εργοστάσια που επιβαρύνουν το περιβάλλον, με πρόσφατο παράδειγμα βιομηχανία που όπως αναφέρθηκε παράγει ζωοτροφές ...αλλά και έντονη δυσοσμία: «Από το 2010 προσπαθούμε να βρεθεί μια λύση, να χωροθετηθεί πού να χτίζονται σπίτια και πού βιομηχανίες. Φτάσαμε έως τους επιθεωρητές Δημόσιας Διοίκησης για την έντονη δυσοσμία εργοστασίου ζωοτροφών, αλλά άκρη δεν βγάλαμε. Αντιθέτως, κατασκευάστηκαν δύο νέα εργοστάσια».

Αφαλατωμένο, μη πόσιμο νερό

Σε ό,τι αφορά το νερό, υπάρχουν ακόμα οικισμοί που δεν υδροδοτούνται από το δίκτυο. Τα τελευταία δύο χρόνια, σύμφωνα και με τις καταγγελίες της Ομοσπονδίας, δεν δίνεται πόσιμο νερό στους κατοίκους το καλοκαίρι, αλλά αφαλατωμένο, που και κοστίζει πιο ακριβά και δεν είναι πόσιμο, με το πρόσχημα της κάλυψης όλων των αναγκών! Επιπλέον, στην περιοχή θα λειτουργήσει μεγάλο ξενοδοχείο του ομίλου «Brown», χωρίς πρόβλεψη κάλυψης αυτών των αναγκών. Αυτά ενώ μέχρι και πριν λίγα χρόνια πολυδιαφημιζόταν το νερό του γειτονικού Λουτρακίου, βιομηχανίας που θησαύριζε στις πλάτες του λαού!

Μέσα σε αυτήν την κατάσταση, η δημοτική αρχή Λουτρακίου - Περαχώρας - Αγίων Θεοδώρων απαιτούσε να επιβάλει χαράτσι 70 ευρώ (που μετά την παρέμβαση της Ομοσπονδίας μειώθηκε) για την ανύψωση των υδρομετρητών της ΔΕΥΑ, που εκμεταλλεύεται η ίδια. Οσοι δεν παίρνουν ακόμα νερό από το δίκτυο στους οικισμούς Κλάρα Ελιάς, Αγιος Χαράλαμπος, Φάρος, Ανω Σουσάκι, Λιοντάρι και Γλυκιά Ζωή πληρώνουν μέχρι και 50 ευρώ την υδροφόρα!

Μέχρι και 140% η αύξηση των τελών!

Και αυτά δεν είναι τα μόνα χαράτσια. Με πρόσφατη απόφασή της η δημοτική αρχή αύξησε τα δημοτικά τέλη μέχρι και 140%, σε μια εποχή που η ακρίβεια κατατρώει το λαϊκό εισόδημα καθημερινά, χωρίς μάλιστα τις αντίστοιχες υπηρεσίες καθαριότητας, φωτισμού, ύδρευσης - αποχέτευσης, σύμφωνα και με τις καταγγελίες των κατοίκων.

«Συνταξιούχος των 400 - 500 ευρώ πώς να τα βγάλει πέρα;», διερωτήθηκε ο Δημήτρης Σαρέλας, υπολογίζοντας ότι η αύξηση φτάνει τα 120 ευρώ επιπλέον τον χρόνο για ένα σπίτι 100 τ.μ.!

Παντελής έλλειψη υποδομών

Εκρουσε όμως και τον κώδωνα του κινδύνου για την ανυπαρξία δρόμων διαφυγής έκτακτης ανάγκης από την περιοχή. Οπως εξήγησε, λόγω και της έκτασής της δημιουργούνται ακόμα μεγαλύτεροι κίνδυνοι απ' ό,τι στο Μάτι και παρά τις οχλήσεις της Ομοσπονδίας στην Περιφέρεια Πελοποννήσου διαχρονικά, και τον καθημερινό φόβο των οικιστών και από την ύπαρξη των μεγάλων βιομηχανιών, δεν έχει υπάρξει εξέλιξη.

Επισημάνθηκε ότι οι δρόμοι που οδηγούν στην παραλία είναι μόνο κάθετοι, με ενδιάμεση μόνο την αποκλεισμένη Εθνική Οδό Αθηνών - Κορίνθου, με υπαρκτό τον κίνδυνο αποκλεισμού ολόκληρων οικισμών και της παραλιακής ζώνης.

Και ενώ οι βιομηχανικές δραστηριότητες επεκτείνονται με μεγάλες επενδύσεις στην περιοχή, οι εργαζόμενοι και ο λαός πληρώνουν το «μάρμαρο» της καπιταλιστικής ανάπτυξης. Μια σειρά άλλες υπηρεσίες κλείνουν, με πρώτη την αποχώρηση όλων των τραπεζικών υποκαταστημάτων. Στις πιέσεις που ασκήθηκαν η απάντηση των τραπεζών ήταν ότι «λειτουργούν με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια», με απλά λόγια δηλαδή δεν τους συμφέρει να έχουν υποκαταστήματα στην περιοχή, χωρίς να υπολογίζουν τις ανάγκες των κατοίκων.

Ως αποτέλεσμα οι κάτοικοι αναγκάζονται να μετακινούνται σε Λουτράκι και Κόρινθο, και μάλιστα χωρίς επαρκή συγκοινωνιακή σύνδεση. «Στην έδρα του δήμου, στο Λουτράκι, ακόμα και κάποια άλλη δουλειά να έχουμε, χειμώνα - καλοκαίρι δεν μπορούμε να πάμε γιατί δεν υπάρχει λεωφορείο. Για την Κόρινθο η συγκοινωνία είναι μια φορά πήγαινε - έλα», ανέφερε ο Δ. Σαρέλας.

Χαρακτηριστική της κατάστασης είναι και η έλλειψη υποδομών Υγείας. Το μοναδικό πολυιατρείο ουσιαστικά δεν λειτουργεί, λόγω έλλειψης προσωπικού, με τις μετακινήσεις προς Κόρινθο και Αθήνα να είναι συχνές, και ενώ στην περιοχή λειτουργούν εργοστάσια με χιλιάδες εργαζόμενους, με καθημερινούς κινδύνους πρόκλησης ατυχημάτων. Οπως αναφέρθηκε μάλιστα και στη συνάντηση με την ΤΕ Κορινθίας του ΚΚΕ, για την πραγματοποίηση εμβολιασμών πάρθηκε πρωτοβουλία από την Ομοσπονδία, που έφτασε σπίτι - σπίτι σε 100 οικογένειες!

Σε αυτά οι κάτοικοι προσθέτουν την ανυπαρξία κάποιου Πολιτιστικού Κέντρου, την εγκατάλειψη του Θεάτρου «Νότης Περιγιάλης», το μηδενικό ενδιαφέρον για την ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων στο Ηφαίστειο και αλλού (με τα εκθέματα να έχουν μεταφερθεί στην Κόρινθο), αλλά και τις ανύπαρκτες ράμπες πρόσβασης για ΑμεΑ στις παραλίες, παρά και τις ανάγκες που υπάρχουν.

Αυτά εν έτει 2022, σε μια περιοχή που απέχει ελάχιστα χιλιόμετρα από την Αθήνα και η οποία θεωρείται ουσιαστικά «τσιφλίκι» κολοσσιαίων επιχειρήσεων, που με την προκλητική στήριξη των κυβερνήσεων, των περιφερειακών και των τοπικών αρχών και τις χορηγίες τους, για να αποκτήσουν ένα «κοινωνικό προφίλ», επεκτείνουν τις δραστηριότητές τους, ακόμα και με την αγορά ολόκληρων υποδομών που προϋπήρχαν από τη «Motor Oil» και άλλες επιχειρήσεις που επεκτείνονται.

Πρόκειται για ζητήματα που απασχολούν την τοπική κοινωνία και για τα οποία και από την αντιπροσωπεία του ΚΚΕ στην πρόσφατη συνάντηση υπήρξε δέσμευση για την ανάδειξή τους με όλους τους τρόπους, καλώντας και τους κατοίκους να συνεχίσουν τον δίκαιο αγώνα τους.


Σπύρος ΜΠΕΤΣΗΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ