Παρασκευή 6 Μάη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΕΝΩΣΗ ΦΙΛΟΛΟΓΩΝ
Ζητά περιορισμό της εξεταστέας ύλης

Να περιορίσει την εξεταστέα ύλη και να αποσύρει την Τράπεζα Θεμάτων καλεί και η Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων το υπουργείο Παιδείας.

Η ΠΕΦ αναφέρεται στα μεγάλα προβλήματα που δημιούργησε η πανδημία στην ομαλή εξέλιξη της διδασκαλίας στα σχολεία, στην τηλεκπαίδευση και στα μαθησιακά κενά, σημειώνοντας πως «η διά ζώσης διδασκαλία και ο ρόλος του εκπαιδευτικού, όπως αποδείχθηκε, είναι προϋποθέσεις αναντικατάστατες για την ουσιαστική θεμελίωση της γνώσης».

«Στις δυσμενείς αυτές συνθήκες, που δημιούργησε η πανδημία, πρέπει να συνυπολογιστεί το χρόνιο πρόβλημα της απώλειας διδακτικών ωρών εξαιτίας της έλλειψης του αναγκαίου διδακτικού προσωπικού. Αντιλαμβανόμαστε, λοιπόν, ότι η κάλυψη μιας απέραντης διδακτέας ύλης δεν είναι μόνο πρακτικά ανέφικτη, αλλά προσκρούει στη θεμελιώδη αρχή της Διδακτικής, την αφομοίωση. Και δεν είναι μόνο αυτό. Για να καλυφθεί η εξεταστέα ύλη περιθωριοποιούνται τα μη εξεταζόμενα μαθήματα, ενώ ζητείται από τους εκπαιδευτικούς να "δανειστούν" ώρες από τα δευτερεύοντα, κατά την κρίση των υπευθύνων, γνωστικά αντικείμενα. Το γεγονός αυτό δεν σημαίνει τίποτε άλλο παρά την ουσιαστική κατάργηση της γενικής παιδείας», τονίζει η ΠΕΦ ανάμεσα σε άλλα. Προσθέτει δε ότι «η κατάσταση γίνεται δυσκολότερη με τη λειτουργία της Τράπεζας Θεμάτων για την Α' και Β' Λυκείου, η οποία δημιουργεί σοβαρά προβλήματα. Η άνθιση της παραπαιδείας, η ανισότητα μεταξύ των μαθητών, η τυποποίηση της διδασκαλίας, η περιθωριοποίηση του εκπαιδευτικού είναι ορισμένες από τις αρνητικές επιπτώσεις της Τράπεζας Θεμάτων. Στο σημείο αυτό θέλουμε απερίφραστα να δηλώσουμε ότι θεωρούμε τον εκπαιδευτικό τον κατεξοχήν υπεύθυνο για τη διατύπωση των θεμάτων, αφού αυτός γνωρίζει καλύτερα από τον καθένα τις ιδιαιτερότητες και το επίπεδο των μαθητών του». Σε άλλο σημείο τονίζει ότι «είναι απαράδεκτο να θεωρούνται προσωπικά υπεύθυνοι οι εκπαιδευτικοί για την ολοκλήρωση την ύλης, όταν καλούνται απλώς να διεκπεραιώσουν μέσα σε ένα ασφυκτικό χρονικό πλαίσιο τη διδασκαλία, χωρίς να λαμβάνουν υπόψη τους τις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών τους, αλλά και τις ιδιαιτερότητες του κάθε γνωστικού αντικειμένου».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ