Πέμπτη 2 Ιούνη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΟΑΣΘ
Συνεχίζουν τη μάχη για τη ΣΣΕ, ενάντια στις μειώσεις μισθών και στο αναδρομικό «τσεκούρι»

Νέα απεργία χτες και μαζική συγκέντρωση στη Θεσσαλονίκη

Την απόφασή τους να συνεχίσουν και να κλιμακώσουν τον αγώνα για την ικανοποίηση των αιτημάτων τους διαμήνυσαν και χτες οι εργαζόμενοι στον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (ΟΑΣΘ), με μαζική συμμετοχή στην 24ωρη απεργία και στην απεργιακή συγκέντρωση και πορεία που πραγματοποίησαν.

Η προσπάθεια κυβέρνησης και διοίκησης ΟΑΣΘ να ποινικοποιήσουν τον αγώνα τους προσφεύγοντας στη Δικαιοσύνη, για να βγάλουν παράνομη και καταχρηστική την απεργία, έπεσε στο κενό, καθώς το δικαστήριο απέρριψε την προσφυγή.

Οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ διεκδικούν την υπογραφή ΣΣΕ, την επιστροφή των νομοθετημένων επιδομάτων που περικόπηκαν και τη μη επιστροφή αναδρομικά μέρους των μισθών τους.

Παράλληλα συνεχίζουν να διεκδικούν βελτίωση της συγκοινωνίας, επισκευή των οχημάτων, αγορά νέων λεωφορείων, πρόσληψη οδηγών, και καταγγέλλουν τους σχεδιασμούς για την πλήρη ιδιωτικοποίηση της αστικής συγκοινωνίας.

Τέλος, καταγγέλλουν τη νέα επίθεση της διοίκησης του ΟΑΣΘ σε βάρος των οδηγών, στους οποίους φορτώνει την ευθύνη για τον έλεγχο των εισιτηρίων. Στο πλαίσιο αυτό γίνεται υποχρεωτική και η επιβίβαση των επιβατών μόνο από την μπροστινή πόρτα των οχημάτων.

Η απεργιακή συγκέντρωση έγινε μπροστά στο ΕΚΘ και στη συνέχεια, με συνθήματα όπως «Πέντε χρόνια ταλαιπωρία, πάρτε οδηγούς και λεωφορεία», «Η μεταφορά και η συγκοινωνία είναι λαϊκή περιουσία» κ.ά., οι απεργοί πραγματοποίησαν μαχητική πορεία μέχρι το υπουργείο Μακεδονίας - Θράκης. Ενδιάμεσα σταματούσαν στις στάσεις των λεωφορείων, ενημέρωναν τον λαό για τις διεκδικήσεις τους και τον καλούσαν να στηρίξει τον αγώνα τους.

Περαιτέρω εντατικοποίηση για τους εργαζόμενους

Με ανακοίνωσή της η ΔΑΣ ΟΑΣΘ καταγγέλλει την εγκύκλιο της διοίκησης του Οργανισμού, με την οποία αίρει τον περιορισμό της εισόδου των επιβατών από την μπροστινή πόρτα, που ήταν και το μόνο ουσιαστικό μέτρο που είχε παρθεί στην αρχή της πανδημίας για την υποτυπώδη προστασία των οδηγών, και εντατικοποιεί την εργασία τους.

Μεταξύ άλλων αναφέρει: «Την ώρα που ακόμα μια καλοκαιρινή περίοδος ξεκινάει με το γνωστό πρόβλημα με τα κλιματιστικά και την ανεπάρκεια συνθηκών ψύξης σε πολλά λεωφορεία, που έχει ως αποτέλεσμα τη μείωση του συγκοινωνιακού έργου και την απίστευτη ταλαιπωρία των επιβατών, η διοίκηση του ΟΑΣΘ αντί να δώσει λύση παραμένει πιστή στον αντεργατικό της χαρακτήρα και με τη συγκεκριμένη εγκύκλιο εφαρμόζει κατά γράμμα την πολιτική της κυβέρνησης στο θέμα της αντιμετώπισης της πανδημίας.

(...) Καταργεί ακόμα και τα διαλείμματα και τους χρόνους αναμονής, αφού προβλέπει ότι κατά το διάλειμμα ο έλεγχος των εισιτηρίων εντός των λεωφορείων στα τέρματα και τις αφετηρίες θα γίνεται με την επιστροφή του οδηγού, που σημαίνει ότι ο οδηγός θα πρέπει να επιστρέφει νωρίτερα από το διάλειμμα, ώστε να προλαβαίνει να πραγματοποιεί τον έλεγχο πριν τον προγραμματισμένο χρόνο δρομολόγησης».

Θυμίζει ότι «σύμφωνα με τον εσωτερικό κανονισμό του ΟΑΣΘ οι ελεγκτές κομίστρου είναι οι μόνοι εντεταλμένοι για τον έλεγχο και την επιβολή προστίμων». Και σχολιάζει ότι «η πρεμούρα της διοίκησης του Οργανισμού για τη με κάθε τρόπο αύξηση των εσόδων την οδηγεί σε κινήσεις που θέτουν σοβαρά ζητήματα υγείας και ασφάλειας των οδηγών και επιβατών.

Η διοίκηση του ΟΑΣΘ, σε συνεργασία με την κυβέρνηση, αντί να δώσουν άμεσα λύση στα οξυμένα προβλήματα που αντιμετωπίζουν εδώ και χρόνια οι εργαζόμενοι του ΟΑΣΘ (όπως π.χ. η υπογραφή της Συλλογικής Σύμβασης που εκκρεμεί εδώ και ενάμιση χρόνο), εντατικοποιούν κι άλλο την εργασία, αναθέτοντας στους οδηγούς καθήκοντα που δεν προβλέπονται.

Στην προσπάθεια εντατικοποίησης της εργασίας απαντάμε με απαίτηση για μέτρα προστασίας της υγείας και της ασφάλειας τόσο των εργαζομένων όσο και των επιβατών».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ