Σάββατο 4 Ιούνη 2022 - Κυριακή 5 Ιούνη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΚΟΜΜΑΤΙΚΗ ΖΩΗ ΚΑΙ ΔΡΑΣΗ
Κραυγή αγωνίας για το ναυάγιο που συνεχίζει να ρυπαίνει 15 χρόνια μετά

Την κραυγή αγωνίας των κατοίκων της Σαντορίνης, για το γεγονός ότι το κρουαζιερόπλοιο το οποίο βούλιαξε τον Απρίλη του 2007, συνεχίζει εδώ και 15 χρόνια να ρυπαίνει τη θάλασσα της Σαντορίνης με απροσδιόριστες συνέπειες, μετέφεραν στον ΓΓ της ΚΕ του ΚΚΕ τα μέλη της Συντονιστικής Επιτροπής Αγώνα για την Ανέλκυση του «Sea Diamond», κατά τη διάρκεια της συνάντησής τους.

Στο κύτος του ναυαγίου παραμένουν έως και σήμερα εγκλωβισμένοι πάνω από 300 τόνοι πετρελαίου, χωρίς να συμπεριλαμβάνονται άλλα ρυπογόνα στοιχεία όπως λάδια, υγρά από μπαταρίες κ.ά.

Ο επικεφαλής της Επιτροπής, Λουκάς Λιγνός, επισήμανε ότι παρά τις δεσμεύσεις από όλες τις κυβερνήσεις για την ανέλκυση του ναυαγίου ειδικά σε προεκλογικές περιόδους, το κουφάρι του πλοίου εξακολουθεί να παραμένει βουλιαγμένο στην καλντέρα της Σαντορίνης, την πιο όμορφη περιοχή του νησιού. Ο ίδιος αναφέρθηκε στις δικαστικές αποφάσεις που έχουν κερδηθεί από τους κατοίκους, επισημαίνοντας ωστόσο ότι μέχρι τώρα καμία από αυτές δεν έχει υλοποιηθεί. Επίσης, η εταιρεία δεν έχει πληρώσει ευρώ από τα πρόστιμα που της έχουν καταλογιστεί από τα δικαστήρια. Την ίδια ώρα προκαλεί πλήθος ερωτημάτων η απόφαση του Εφετείου στο οποίο προσέφυγε η εταιρεία ότι ο δήμος Σαντορίνης δεν έχει δικαιοδοσία να διεκδικεί την ανέλκυση του ναυαγίου, γιατί η θάλασσα είναι εκτός των ορίων της αρμοδιότητάς του.

Ο καθηγητής του Πολυτεχνείου Κρήτης Βαγγέλης Γιδαράκης, ο οποίος είναι μέλος της Συντονιστικής Επιτροπής, ανέφερε ότι οι μετρήσεις που έχουν γίνει από το Πολυτεχνείο δείχνουν μεγάλη ρύπανση, ενώ αν δεν ανελκυστεί, η κατάσταση θα επιδεινωθεί δραματικά αφού όσο θα προχωρά η διάβρωση των λαμαρινών του πλοίου τόσο θα διαρρέονται στη θάλασσα πέρα από το πετρέλαιο και άλλες επικίνδυνες για τον υδροφόρο ορίζοντα του νησιού, και όχι μόνο, ουσίες.

Ο Δημήτρης Κουτσούμπας επισήμανε ότι το ΚΚΕ παρακολουθεί εδώ και χρόνια την υπόθεση αυτή και την έχει αναδείξει τόσο στη Βουλή όσο και την Ευρωβουλή, με Ερωτήσεις Αναφορές κ.ά. Τόνισε ότι τώρα ίσως είναι η στιγμή να αναδειχτεί το θέμα ακόμα περισσότερο, λόγω του ότι τώρα γίνεται και ευρωπαϊκά και διεθνώς και βέβαια στην Ελλάδα αυτή η περίφημη συζήτηση περί προστασίας του περιβάλλοντος, «πράσινης μετάβασης», μόνο που στην ουσία αυτή η «πράσινη μετάβαση» αφορά το μεγάλο κεφάλαιο, τις επενδύσεις που θα κάνουν οι «πράσινοι» μπίζνεσμαν και όχι το πώς θα επιλυθούν πραγματικά, υπαρκτά περιβαλλοντικά προβλήματα όπως είναι το ναυάγιο αυτό.

Σημείωσε ότι το ΚΚΕ στηρίζει τη δράση της Συντονιστικής Επιτροπής και το αίτημά της ότι τώρα πρέπει να γίνει ανέλκυση του ναυαγίου. Ενώ για το γεγονός ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία παραμένει «ανενόχλητη», είπε ότι αυτό είναι αναμενόμενο αφού συνολικά η αντιλαϊκή πολιτική όλων των κυβερνήσεων κόβεται και ράβεται στα μέτρα των μεγάλων συμφερόντων, της κερδοφορίας των μεγάλων επιχειρηματικών ομίλων και γι' αυτό προσπαθούν να κουκουλώσουν την υπόθεση του ναυαγίου, με τον λαό να την πληρώνει.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ