Τετάρτη 27 Ιούλη 2022
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 21
ΔΙΕΘΝΗ
ΓΕΡΜΑΝΙΑ
Απεργούν σήμερα οι εργαζόμενοι της «Lufthansa»

Εξουθενωμένοι και κακοπληρωμένοι διεκδικούν βελτίωση των συνθηκών εργασίας

Σε 24ωρη προειδοποιητική απεργία προχωρούν σήμερα οι εργαζόμενοι της γερμανικής αεροπορικής εταιρείας «Lufthansa». Το συνδικάτο Ver.di κάλεσε τα 20.000 μέλη του που εργάζονται ως προσωπικό εδάφους να απεργήσουν, διεκδικώντας αυξήσεις 9,5% στους μισθούς για τους επόμενους 12 μήνες.

Λόγω της απεργίας, η εταιρεία ακύρωσε σχεδόν όλες τις πτήσεις της στους βασικούς κόμβους της Φρανκφούρτης και του Μονάχου.

Εκπρόσωποι του σωματείου τονίζουν ότι η κατάσταση στους εργαζόμενους στα αεροδρόμια έχει επιδεινωθεί λόγω σημαντικής έλλειψης προσωπικού, του υψηλού πληθωρισμού και της τριετούς περικοπής μισθών.

Εργασιακή ζούγκλα για τα κέρδη του κεφαλαίου

Στα γερμανικά αεροδρόμια, όπως και σε άλλες χώρες της Ευρώπης, επικρατεί χάος το τελευταίο διάστημα εξαιτίας της έλλειψης προσωπικού μετά τις χιλιάδες απολύσεις και τις περικοπές κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

«Χιλιάδες αζήτητες βαλίτσες, δυσαρεστημένοι επιβάτες που στέκονται στην ουρά για ώρες και μετά χάνουν το αεροπλάνο τους: Ετσι θα είναι η εναέρια κυκλοφορία το καλοκαίρι του 2022. Η "Lufthansa" ακύρωσε σχεδόν 6.000 πτήσεις μόνο για τον Ιούλη και τον Αύγουστο. Πίσω από αυτό, ωστόσο, κρύβονται οι συνθήκες εργασίας των υπαλλήλων των αεροδρομίων, μερικές από τις οποίες είναι τόσο κακές που οι άνθρωποι απλά δεν θέλουν πλέον να εργάζονται εκεί - ή αρρωσταίνουν», γράφει η γερμανική εφημερίδα «Tagesschau».

Οι συνθήκες εργασίας στον κλάδο επιδεινώνονται εδώ και χρόνια, ενώ η πανδημία έχει δυσκολέψει περισσότερο την κατάσταση, αναφέρει ο κοινωνιολόγος Ερικ Σπαρν - Βολφ που ερευνά τις συνθήκες εργασίας στην αεροπορική βιομηχανία. «Αρχικά, οι αιτίες βρίσκονται στην πραγματικότητα, στην πολιτική απορρύθμιση και απελευθέρωση από τη δεκαετία του 1990, η οποία ξεκίνησε σε επίπεδο ΕΕ», επισημαίνει. «Ως αποτέλεσμα, υπάρχει πλέον πραγματικός και σκληρός ανταγωνισμός μεταξύ των παρόχων αεροπορικών μεταφορών σε όλες τις συναλλαγές, ο οποίος τελικά πραγματοποιείται μέσω της μείωσης του κόστους του προσωπικού και συνεπώς σε βάρος των εργαζομένων», προσθέτει.

Σε ορισμένα αεροδρόμια, ειδικότερα στην καθαριότητα απασχολούνται μόνο οι μισοί εργαζόμενοι σε σχέση με πριν από δέκα χρόνια. Επιπλέον, οι άνθρωποι συχνά χρησιμοποιούνται μόνο για μικρές βάρδιες, πράγμα που σημαίνει ότι απαιτείται μεγάλη «ευελιξία» και ο κατώτατος μισθός δεν επαρκεί.

Οι απολύσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας οδήγησαν σε ακόμη λιγότερο προσωπικό, που εξουθενώνεται και έχουν αυξηθεί σημαντικά οι αναρρωτικές άδειες. Οι εναπομείναντες εργαζόμενοι θα πρέπει να επωμίζονται όλο και περισσότερη δουλειά. «Αρα, είτε αρρωσταίνουν είτε αναζητούν άλλη δουλειά», αναφέρει το ρεπορτάζ.

Νέα απεργία των σιδηροδρομικών στη Βρετανία

Νέα απεργία πραγματοποιούν σήμερα και οι εργαζόμενοι στους βρετανικούς σιδηροδρόμους, μετά τις τρεις μαζικές 24ωρες απεργίες που πραγματοποίησαν στα τέλη Ιούνη.

Οι σιδηροδρομικοί και το κλαδικό συνδικάτο RMT απορρίπτουν την πρόταση της εργοδοσίας («Network Rail») για αυξήσεις μισθών στο 4% την ώρα που ο πληθωρισμός «τρέχει» με πάνω από 9%, ενώ παράλληλα απαιτούν διασφάλιση των θέσεων εργασίας και των εργασιακών δικαιωμάτων τους.

Σε νέα απεργία θα προχωρήσουν στις 19 Αυγούστου και οι εργαζόμενοι στο μετρό του Λονδίνου, ενώ υπέρ της διενέργειας απεργιακών κινητοποιήσεων έχουν ψηφίσει με συντριπτική πλειοψηφία οι δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι των «Royal Mail» (ταχυδρομεία - ταχυμεταφορές) και οι εργαζόμενοι του ομίλου BT (τηλεπικοινωνίες).

Απέναντι στους δίκαιους απεργιακούς αγώνες των εργαζομένων, τόσο οι υποψήφιοι για την αρχηγία των Συντηρητικών και την πρωθυπουργία, όσο και ο ηγέτης των Εργατικών ξεδιπλώνουν ένα αντιαπεργιακό ρεσιτάλ.

Οι δύο υποψήφιοι των Συντηρητικών Ρ. Σουνάκ και Λιζ Τρας υπερθεμάτισαν στο προχτεσινό ντιμπέιτ για την αποφασιστικότητά τους για νέα αντιαπεργιακά μέτρα. «Χρειαζόμαστε σκληρή και αποφασιστική δράση για να περιορίσουμε τη δυνατότητα των συνδικάτων να παραλύουν την οικονομία μας», ανέφερε χαρακτηριστικά η Λ. Τρας.

Ο δε αρχηγός των Εργατικών, εκφράζοντας... «κατανόηση» για τους απεργιακούς αγώνες, δήλωσε στο «Sky News» ότι ως «μελλοντική κυβέρνηση» το κόμμα του «δεν θέλει να γίνονται απεργίες, θέλουμε να λύνουμε τα ζητήματα (...) Δεν μπορεί να κάνεις υπουργικό συμβούλιο και μετά να πηγαίνεις έξω στην απεργιακή συγκέντρωση».

Αλληλεγγύη από το ΠΑΜΕ

Το ΠΑΜΕ εκφράζει την αλληλεγγύη του στη σημερινή νέα απεργία των εργαζομένων στα τρένα της Βρετανίας.

Μεταξύ άλλων επισημαίνει: «Οι ιδιωτικές εταιρείες που διαχειρίζονται τους σιδηροδρόμους στη Μεγάλη Βρετανία όλα αυτά τα χρόνια έχουν προχωρήσει σε τεράστιες αυξήσεις στα εισιτήρια των επιβατών, με ταυτόχρονη μείωση του προσωπικού, οδηγώντας σε αύξηση των κινδύνων για εργαζόμενους και επιβάτες, αλλά και στη μετατροπή των μεταφορών σε ένα ακριβό προνόμιο».

Καταγγέλλει επίσης ότι «σε μια προσπάθεια τρομοκράτησης των εργαζομένων και ποινικοποίησης των εργατικών αγώνων η κυβέρνηση της Βρετανίας προχωρά σε νόμο που θα επιτρέπει στις επιχειρήσεις την αντικατάσταση του προσωπικού που θα απεργεί με εργαζόμενους με σύμβαση μίσθωσης έργου. Δηλαδή επιδιώκεται η νομιμοποίηση της εργολαβικής πρόσληψης και χρήσης απεργοσπαστικού στρατού από τους εργοδότες, ενάντια στις απεργιακές κινητοποιήσεις των εργαζομένων. Ταυτόχρονα προχωρούν σε αύξηση των προστίμων προς συνδικάτα και συνδικαλιστές φτάνοντας στα εξωφρενικά ποσά άνω του 1 εκατομμυρίου λιρών για "απολεσθέντα κέρδη"».

Σημειώνοντας ότι αντίστοιχη επίθεση δέχονται και οι αγώνες των εργαζομένων της Ελλάδας, το ΠΑΜΕ υπογραμμίζει: «Το δίκιο μας δεν θα το αποφασίσουν τα αφεντικά και οι κυβερνήσεις που τους υπηρετούν! Θα το αποφασίσουν και θα το διεκδικήσουν οι ίδιοι οι εργαζόμενοι με τους αγώνες και τα συνδικάτα τους, σε σύγκρουση με τις πολιτικές που υπηρετούν τους λίγους και οδηγούν τους πολλούς στη φτώχεια, στην ανεργία και την εξαθλίωση».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ