Πέμπτη 9 Φλεβάρη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 11
ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΜΜΑΧΙΑ
Τροπολογία για τις ΣΣΕ των ναυτεργατών από το ΚΚΕ στη Βουλή

Τροπολογία που προβλέπει την προστασία και κατοχύρωση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας των ναυτεργατών κατέθεσε η Κοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ στη Βουλή χτες, μέρα που ήταν σε εξέλιξη η 48ωρη πανελλαδική ναυτεργατική απεργία. Το ΚΚΕ και με αυτήν τη σημαντική παρέμβαση έρχεται να δείξει την έμπρακτη στήριξή του στον απεργιακό αγώνα των εργατών της θάλασσας, στα δίκαια αιτήματά τους, με πρώτο και κύριο την ανανέωση και εφαρμογή των ΣΣΕ.

Η τροπολογία κατατέθηκε στο νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας για την αναμόρφωση του «Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου», με το οποίο η κυβέρνηση, καθ' υπαγόρευση των εφοπλιστών, διαμορφώνει όλες εκείνες τις προϋποθέσεις ώστε να δοθεί στις ΣΣΕ των ναυτεργατών η χαριστική βολή και να επικρατήσουν στα πλοία τα κατώτερα στάνταρ που προβλέπει η Διεθνής Σύμβαση MLC (την έχουν επικυρώσει από κοινού ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ από το 2012), δηλαδή μισθοί πείνας, παραπάνω ώρες εργασίας κ.ά.

Στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας του ΚΚΕ αναφέρεται: «Διαχρονικά και επί όλων των κυβερνήσεων της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ, η πολιτική που εφαρμόζεται στη ναυτιλία καταπατά τα δικαιώματα και επιδεινώνει τη θέση των ναυτεργατών, υπηρετεί τα συμφέροντα του εφοπλιστικού κεφαλαίου, την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφορία του.

Μεταξύ των πυλώνων στους οποίους στηρίζεται η αντιναυτεργατική πολιτική περιλαμβάνονται ο Ν. 2687/53 και ο Ν. 27/75, που προσφέρουν προκλητικές φοροαπαλλαγές και γενικότερα τεράστια προνόμια στους εφοπλιστές, ο Κώδικας Δημόσιου Ναυτικού Δικαίου και ο Κώδικας Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου, που θωρακίζουν το νομοθετικό πλαίσιο υπέρ των ναυτιλιακών επιχειρήσεων και επιβάλλουν - εκτός των άλλων - στρατιωτικό καθεστώς σε όλους τους κρίκους της ναυτιλίας, συμπεριλαμβανομένης της Ναυτικής Εκπαίδευσης, η οποία υποβαθμίζεται με ευθύνη όλων των κυβερνήσεων.

Στον υπό αναμόρφωση Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου, που φέρνει η κυβέρνηση της ΝΔ στη Βουλή, προωθούνται αντιδραστικές αλλαγές, στις οποίες κεντρική θέση κατέχει η εφαρμογή της Διεθνούς Ναυτικής Σύμβασης (MLC 2006), η οποία επικυρώθηκε στη Βουλή το 2012, με ευθύνη της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ, και προβλέπει τα ελάχιστα δικαιώματα.

Στη Διεθνή Ναυτική Σύμβαση MLC 2006 ανατίθεται με το άρθρο 165 του υπό ψήφιση ΚΙΝΔ, καθώς και με άλλες διατάξεις, η ευθύνη της ρύθμισης της σύμβασης ναυτολόγησης, των όρων και των δικαιωμάτων των ναυτεργατών, επιβάλλοντας στην πράξη την κατάργηση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, μειώνοντας δραματικά τους μισθούς, τις μέρες της άδειας (άρθρο 185) σε 2, 5 μέρες αντί των 8 ημερών που δικαιούνται οι ναυτεργάτες π.χ στα ποντοπόρα πλοία, κ.ά. Και αυτές τις απαράδεκτες ρυθμίσεις θα αξιοποιήσουν οι εφοπλιστές κατά των ναυτεργατών».

Το άρθρο της τροπολογίας προσθήκης

«Το περιεχόμενο και οι προβλέψεις του άρθρου 165 του υπό αναμόρφωση Κώδικα Ιδιωτικού Ναυτικού Δικαίου (ΚΙΝΔ) αντικαθίστανται από την ακόλουθη πρόταση:

Η σύμβαση ναυτολόγησης, οι όροι εργασίας και τα δικαιώματα του ναυτικού ρυθμίζονται από τις ελληνικές Συλλογικές Συμβάσεις (ΣΣΕ) που συμφωνούνται από τις αντιπροσωπευτικές οργανώσεις των πλοιοκτητών - εργοδοτών και των ναυτεργατών, κατά κατηγορία και είδος πλοίου. Η κατάρτιση της προαναφερόμενης ΣΣΕ δεσμεύει υποχρεωτικά όλους τους εργοδότες, ανεξάρτητα από το αν αποτελούν μέλη της εργοδοτικής οργάνωσης που υπέγραψε τη ΣΣΕ.

Σε περίπτωση κατά την οποία δεν έχει γίνει δυνατό να συμφωνηθεί η κατάρτιση ΣΣΕ, κατά τα ανωτέρω, εξακολουθεί να ισχύει η αμέσως προηγούμενη, ακόμα κι αν έχει λήξει η χρονική διάρκεια ισχύος της».


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ