Τρίτη 7 Μάρτη 2023
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΝΕΟΛΑΙΑ
Απαιτείται διεξοδικός, επιστημονικός και πολιτικός διάλογος

Συνεχίστηκε χτες η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας για τη σχολική βία

Σήμερα αναμένεται να ολοκληρωθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής η συζήτηση του νομοσχεδίου του υπουργείου Παιδείας «Ζούμε αρμονικά μαζί - Σπάμε τη σιωπή: Ρυθμίσεις για την πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στα σχολεία και άλλες διατάξεις».

Η χτεσινή συνεδρίαση ξεκίνησε με ενός λεπτού σιγή στη μνήμη των θυμάτων στα Τέμπη, ενώ στις τοποθετήσεις των εκπροσώπων των κομμάτων ιδιαίτερη αναφορά έγινε στο ότι πολλοί από αυτούς ήταν φοιτητές. Ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής ανέδειξε τις ευθύνες για το έγκλημα μεταφέροντας τη λαϊκή απαίτηση για πλήρη διερεύνηση των αιτιών, χωρίς να συγκαλυφθεί τίποτα. «Η τραγωδία στα Τέμπη δεν ήρθε από το πουθενά», τόνισε, προσθέτοντας ότι «δεν πρόκειται για μια κακή στιγμή απλώς αλλά για ένα έγκλημα προδιαγεγραμμένο, με αιτίες και ενόχους γνωστούς, το κράτος και την εταιρεία που για τα κέρδη τους θυσιάζουν ζωές».

Κατά την ακρόαση των φορέων που κλήθηκαν στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων και που στο πλαίσιο των παρεμβάσεών τους εξέφρασαν τη θλίψη τους για το δυστύχημα στα Τέμπη, έγιναν παρατηρήσεις σε άρθρα του νομοσχεδίου, ενώ ερωτήματα εκφράστηκαν για τη λειτουργία της πλατφόρμας που εισάγεται με αυτό, στην οποία θα μπορούν να γίνονται επώνυμες ή ανώνυμες καταγγελίες. Ο πρόεδρος της ΔΟΕ τόνισε ότι η σχολική βία απασχολεί εδώ και χρόνια την εκπαιδευτική κοινότητα, έκανε λόγο για απουσία σύνδεσης του ορισμού του φαινομένου με τις επιστημονικές εννοιολογικές προσεγγίσεις, σημειώνοντας μεταξύ άλλων ότι οι ορισμοί στο νομοσχέδιο παραπέμπουν και στις μαθητικές κινητοποιήσεις. Εκανε λόγο για ανεπαρκείς, με αποσπασματικό χαρακτήρα ρυθμίσεις, καλώντας να μην ψηφιστεί και να γίνει ουσιαστικός διάλογος. Η γενική γραμματέας της ΟΛΜΕ σημείωσε ότι το ζήτημα της σχολικής βίας απασχολεί ιδιαίτερα τα δύο τελευταία χρόνια την Ομοσπονδία, μετά τα κλειστά σχολεία, τονίζοντας πως καμία από τις προτάσεις της όσο κι άλλων φορέων δεν έχει υιοθετηθεί.

Την απόσυρση του νομοσχεδίου, θεωρώντας ότι είναι υποκριτική η συζήτηση αυτήν τη στιγμή, ζήτησε εκ μέρους της ΑΣΓΜΕ η Στ. Βαλαβάνη, η οποία κατέθεσε τη θέση της Συνομοσπονδίας και κάλεσε να γίνει ουσιαστική συζήτηση με όλη την εκπαιδευτική κοινότητα.

Στη συζήτηση για τα άρθρα του νομοσχεδίου, ο βουλευτής του ΚΚΕ Γ. Δελής ξεκίνησε την τοποθέτησή του από το άρθρο 4, όπου ορίζεται η σχολική βία, επισημαίνοντας την απαράδεκτη ταύτιση της βίας με μαθητικές και άλλες κινητοποιήσεις και σχολιάζοντας ότι «δεν πρόκειται για έναν επιστημονικό ορισμό αλλά πολιτικό».

Αναφερόμενος στο άρθρο 3, σημείωσε ότι προκαλεί εντύπωση το γεγονός ότι σε όσους θα αναλάβουν τα προγράμματα πρόληψης και αντιμετώπισης περιστατικών σχολικής βίας και εκφοβισμού περιλαμβάνονται και «κάθε είδους φορείς και δομές». Σχετικά με τη δημιουργία πλατφόρμας για τις καταγγελίες, αναφέρθηκε στα επιχειρήματα όσων υποστηρίζουν την πρόταση, προσθέτοντας όμως πως δεν απαντούν στους προβληματισμούς όσων αντιλέγουν. Τόνισε δε ότι υπάρχουν κι άλλοι τρόποι ώστε τα παιδιά να μιλούν, όπως η δημιουργία ενός κλίματος πραγματικής παιδαγωγικής εμπιστοσύνης μέσα στο σχολείο. Αναδεικνύεται η ανάγκη πιο διεξοδικού, αναλυτικού, επιστημονικού και πολιτικού διαλόγου γύρω από αυτό το ζήτημα, είπε.

Η εισαγωγή της «αξιολόγησης» στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, είπε ο Γ. Δελής, δεν αναμένεται ότι θα φέρει κάτι θετικό στην καθημερινότητα των σπουδαστών και των ίδιων των ΙΕΚ καθώς αν πραγματικά υπήρχε διάθεση βελτίωσης της κατάστασης, θα ικανοποιούνταν οι διεκδικήσεις των σπουδαστών οι οποίοι δεν πληρώνονται για τη μαθητεία, εξασκούνται σε απαρχαιωμένα εργαστήρια, βάζουν το χέρι στην τσέπη για να σπουδάσουν.

Σε ό,τι αφορά τις διατάξεις για την Ανώτατη Εκπαίδευση, ο βουλευτής του ΚΚΕ σημείωσε ότι κάτω από την πίεση των φοιτητών έγιναν ελιγμοί για την παιδαγωγική επάρκεια, ωστόσο παραμένει κύριο η παιδαγωγική επάρκεια να αποτελεί κομμάτι των προπτυχιακών προγραμμάτων σπουδών. Επισήμανε πως επεκτείνεται το πρόγραμμα των ξενόγλωσσων σπουδών στα πανεπιστήμια ανοίγοντας τον δρόμο για πιο ακριβές σπουδές, ενώ συμπληρώνεται η ισοτίμηση πτυχίων ξένων ιδρυμάτων και κολεγίων.

«Κανονικό φακέλωμα όσων έχουν πρόσβαση στα ιδρύματα», φοιτητών, εργαζομένων, διδασκόντων, χαρακτήρισε τις ρυθμίσεις για την ψηφιακή ακαδημαϊκή ταυτότητα που οδηγεί στην είσοδο στα πανεπιστήμια με όρους επιχείρησης, με «διαβαθμισμένους χώρους». Η ψηφιακή ταυτότητα θα έπρεπε να δίνει πρόσβαση σε δωρεάν υπηρεσίες φοιτητικής μέριμνας, στους χώρους πολιτισμού, στα μέσα μαζικής μεταφοράς και όχι να εμποδίζει την πρόσβαση σε χώρους του ιδρύματος, τόνισε.

Προβληματισμό για τον κατακερματισμό της Ερευνας εξέφρασε ο βουλευτής του ΚΚΕ σχετικά με τις ρυθμίσεις για τα ερευνητικά κέντρα. Η ανάπτυξη των ερευνητικών ιδρυμάτων πρέπει να συνοδεύεται με έναν σχεδιασμό ο οποίος θα αντιστοιχεί στο σύγχρονο επίπεδο των κοινωνικών αναγκών, με ενιαίο φορέα Ερευνας, τόνισε.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ