Κυριακή 31 Μάρτη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ιδιωτικοποιήσεις με 30.000 απολύσεις στα βρετανικά ταχυδρομεία

Με 30.000 απολύσεις άρχισε η ιδιωτικοποίηση των βρετανικών ταχυδρομείων. Η εταιρία «Consignia», που έχει αναλάβει τη λειτουργία των ταχυδρομείων, ανακοίνωσε ότι οι απολύσεις θα γίνουν σε διάστημα τριών χρόνων στο πλαίσιο του προγράμματος για τη μείωση του κόστους λειτουργίας. Ετσι, και στην περίπτωση αυτή αποδεικνύεται ο χαρακτήρας αυτής της πολιτικής που ακολουθείται σε όλα τα κράτη-μέλη της ΕΕ.

Οι εργαζόμενοι των βρετανικών ταχυδρομείων είναι τα πρώτα θύματα της ιδιωτικοποίησης, όμως όχι τα μόνα. Η διοίκηση της «Consignia» ανακοίνωσε ότι το πρώτο στάδιο αναδιάρθρωσης των ταχυδρομείων περιλαμβάνει το κλείσιμο της υπηρεσίας ταχυδρομικής μεταφοράς δεμάτων. Το κλείσιμο αυτής της υπηρεσίας αποφασίστηκε γιατί παρουσιάζει ζημιές, που ξεπερνούν τα 15 εκατομμύρια στερλίνες το μήνα. Ωστόσο, η μεταφορά δεμάτων είναι μια από τις κρίσιμες λειτουργίες των ταχυδρομείων και αφορά κυρίως σε απομακρυσμένες περιοχές, οι οποίες δεν έχουν δυνατότητες πρόσβασης σε άλλες εταιρίες που ασχολούνται με αυτό το έργο.

Φυσικά, μετά από αυτή την εξέλιξη θα τρίβουν τα χέρια τους οι ιδιωτικές εταιρίες κούριερ, που με πολλαπλάσιο κόστος θα αναλαμβάνουν τη μεταφορά δεμάτων.

Η διοίκηση των βρετανικών ταχυδρομείων ισχυρίζεται ότι με τις «αναδιαρθρώσεις» και τις περικοπές που έχει κατά νου θα μειώσει τουλάχιστον κατά 1 δισεκατομμύριο στερλίνες ετησίως το κόστος λειτουργίας της επιχείρησης, η οποία θα γίνει έτσι πιο ανταγωνιστική, ενόψει μάλιστα της εισόδου στην αγορά των ταχυδρομείων περισσότερων ιδιωτικών εταιριών.

Επί της ουσίας, τα προαναφερόμενα μέτρα μεγαλώνουν τα περιθώρια κέρδους της «Consignia», προσφέρουν νέα πεδία δραστηριότητας για τις ιδιωτικές εταιρίες, μειώνουν τις υπηρεσίες για το κοινό και οδηγούν σε αύξηση των τιμολογίων των ταχυδρομικών υπηρεσιών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ