Ασχετα από το τι ομολογεί η κυβέρνηση, είναι γεγονός ότι η υπογραφή της συμφωνίας δεν εναπόκειντο στην έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, αλλά στην ικανοποίηση μιας σειράς αξιώσεων των Γερμανών, που εστιάζονται στην ανάθεση νέων παραγγελιών του Πολεμικού Ναυτικού και της ανάληψης εκ μέρους του δημοσίου να καταβάλει τις οικονομικές ρήτρες προς τον ΟΣΕ. Ως αυτή τη στιγμή, δεν είναι γνωστό πώς αντιμετωπίστηκαν οι αξιώσεις των Γερμανών που σημειωτέον, προσφάτως, εξαγοράστηκαν από αμερικανική τράπεζα.
Αυτό που είναι γνωστό, είναι πως αμέσως μετά την οριστική μεταβίβαση, τα νέα αφεντικά του Σκαραμαγκά θα διαμελίσουν το ναυπηγείο σε τέσσερις τουλάχιστον εταιρίες. Η μία από αυτές θα είναι διαχείρισης, ενώ οι υπόλοιπες θα χωριστούν ανά τομέα. Δηλαδή, η κατασκευή πολεμικών πλοίων και υποβρυχίων θα ανήκει στη HDW/FS, ενώ οι υπόλοιπες, όπως το βιομηχανικό κομμάτι, οι επισκευές κ.ά. θα δοθούν σε άλλους επιχειρηματίες, όπως ο Ν. Ταβουλάρης των Ναυπηγείων Ελευσίνας. Ηδη, η HDW και ο Ν. Ταβουλάρης έχουν υπογράψει προσύμφωνο στο οποίο έχουν ξεκαθαρίσει από τώρα για το ποιος θα πάρει τι.