Πέμπτη 18 Απρίλη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 31
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
ΚΡΙΤΙΚΗ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ
Οχι τίποτα το σπουδαίο...

«Ενα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια»
«Ενα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια»
Κινηματογραφική βδομάδα με αρκετές αλλά μέτριες ταινίες. Μην ανησυχείτε όμως, υπάρχουν πάντα οι προβολές και οι εκδηλώσεις που κάνουν τη βδομάδα μας πολύ ενδιαφέρουσα. Δυστυχώς, όταν υπάρχουν αρκετές μέτριες ταινίες αναγκαζόμαστε να μιλήσουμε επιγραμματικά για τις περισσότερες.

Να μην ξεχάσουμε ότι στην επανέκδοση της εβδομάδας προβάλλεται η ταινία του Ζαν-Λυκ Γκοντάρ «Χαίρε Μαρία», η οποία προκάλεσε σκάνδαλο στους κόλπους της Καθολικής Εκκλησίας και βίαιες διαδηλώσεις σε πολλές πόλεις στην Ευρώπη, αναγκάζοντας τον Πάπα να καταδικάσει δημόσια το φιλμ και την έξοδό του στις αίθουσες...

Ο «Εμφύλιος Πόλεμος» του Αλεξ Γκάρλαντ είναι η κλασική περίπτωση ταινίας της εταιρείας Α24, που ομολογουμένως έχει πολύ καλό μάρκετινγκ, καλή και ιδιαίτερη κινηματογράφηση, ενδιαφέρον θέμα ...αλλά από σενάριο ένα απόλυτο τίποτα. Για να καταλάβετε, έχει γίνει εμφύλιος πόλεμος στις ΗΠΑ, έχουν αποσχιστεί κάποιες Πολιτείες και μαζί και κάποια κομμάτια του στρατού, και μια φωτορεπόρτερ θέτει ως αποστολή της ζωής της να μιλήσει με τον Πρόεδρο των ΗΠΑ. Η ταινία λοιπόν ακολουθεί τη διαδρομή της ρεπόρτερ και επικεντρώνει εκεί. Ούτε γιατί έγινε ο εμφύλιος, ούτε ένα στοιχειώδες πολιτικό πλαίσιο, ούτε πώς αντιδρά ο λαός. Λυπηθείτε μας κάποτε εκεί στο Χόλιγουντ. Η ταινία «Μη μου λες ψέματα» του Ολιβιέ Πεϊγιόν μάς μιλά για έναν συγγραφέα που επιστρέφει στη γενέτειρά του και συναντιέται τυχαία με τον γιο του πρώτου του έρωτα, όταν συνειδητοποιεί ότι εκείνος δεν έδειξε ποτέ την αληθινή του σεξουαλική προτίμηση και έζησε απομονωμένος... Εχουμε δει δεκάδες τέτοιες πανομοιότυπες ιστορίες τα τελευταία χρόνια, άλλη μία δεν προσθέτει κάτι που δεν ξέραμε ήδη. Οσο για «Το περασμένο καλοκαίρι» της Κατρίν Μπρεγιά, καλύτερα να μιλήσει η σιωπή. Τόση έμφαση σε έναν απαγορευμένο έρωτα μεταξύ μητριάς και έφηβου γιου του συζύγου από προηγούμενο γάμο, ούτε σε ταινία ερωτικού περιεχομένου των σινεμάδων πέριξ της Ομόνοιας πια... Στη «Σπίθα στη Θάλασσα» του Ντομίν Χέιγκε, όταν ένας ψαράς σκοτώνεται σε ένα ναυάγιο στη θάλασσα, η έφηβη κόρη του δεν αποδέχεται τον θάνατό του και καταφεύγει στη φαντασία και στη μυθολογία των τεράτων, για να ζήσει με την απώλεια. Μια ταινία που θα είχε πολλές δυνατότητες, τις οποίες δυστυχώς δεν αξιοποιεί σεναριακά και χάνει το ενδιαφέρον του θεατή, ακόμα και του έφηβου. Κρίμα, γιατί δεν συναντάμε πολλές ταινίες γι' αυτές τις ηλικίες...

Ξεχωρίζουμε τις εξής δύο:

«Ενα Φλιτζάνι Καφέ και Καινούργια Παπούτσια» του Γκέντιαν Κότσι, στην οποία συναντάμε δύο κωφούς δίδυμους που δυστυχώς ανακαλύπτουν ότι χάνουν και την όρασή τους... Ποια απόφαση θα πάρουν καθώς βυθίζονται αργά στο σκοτάδι; Σιωπή. Μια σιωπή που κρατάει σε όλο το φιλμ, που μετράει τις ανάσες, τις ανάσες των χεριών που μιλάνε. Αδερφική αγάπη, μια αγάπη βράχνας και λύτρωσης, μια αγάπη δυνατή από το πρώτο κύτταρο έως την τελευταία πνοή. Κορίτσι, ένα κορίτσι που κατανοεί, που αγαπάει πραγματικά, που συμπονά βαθιά. Μια ταινία από τα Βαλκάνια, ζεστή, ανθρώπινη και συνάμα σκληρή, ωστόσο βαθιά συγκινητική.

«Η Αρπαγή» της Ιρίς Καλτενμπάκ μάς μιλάει για τη Λυδία, μια μαία που μετά τον χωρισμό της με τον εραστή της και την εγκυμοσύνη της καλύτερής της φίλης συναντιέται με έναν νέο έρωτα, τον οποίο προσπαθεί με κάθε τρόπο να «αιχμαλωτίσει»... Αν και πρώτη ταινία της σκηνοθέτιδας, έχει έναν χρωματισμό, μια κινηματογράφηση και μια αφηγηματική δομή παλιού καλού γαλλικού σινεμά. Μια προσωπική ιστορία, ψυχογράφημα με κοινωνικές προεκτάσεις, που περιγράφει την απελπισία για αποδοχή και αγάπη. Μια γυναίκα είναι αποδεκτή και ολοκληρωμένη μόνο όταν αποκτά παιδιά; Αξίζει να φτάσει γι' αυτό στην τρέλα; Ρητορικά τα ερωτήματα...

Προσεχώς...

Μέχρι και τις 24 Απρίλη στο «Studio New Star Art Cinema» θα πραγματοποιηθεί Φεστιβάλ Σύγχρονου Σουηδικού Κινηματογράφου. Ολες οι ταινίες είναι πρόσφατης παραγωγής και θα παίζεται μία κάθε μέρα στις 19.00. Εμείς είχαμε αγαπήσει ιδιαίτερα την ταινία «Η συνωμοσία του Καΐρου», που παίζεται στις 22 Απρίλη και την προτείνουμε ανεπιφύλακτα.

Το Σάββατο 20 Απρίλη στις 18.30 η Ομοσπονδία Οικοδόμων & Συναφών Επαγγελμάτων Ελλάδας και το Συνδικάτο Οικοδόμων Αθήνας θα προβάλουν το ντοκιμαντέρ του Γ. Ξύδα «Συνάδελφοι ηρωικοί οικοδόμοι», στον κινηματογράφο «Τριανόν» με ελεύθερη είσοδο. Επίσης συνεχίζονται στον κινηματογράφο «Μικρόκοσμος».

Την ίδια μέρα, στις 21.30 στην αίθουσα «Cinobo Opera» οι Νύχτες Πρεμιέρας διοργανώνουν επετειακή προβολή 50 χρόνων της ταινίας «Νονός 2» σε ψηφιακή κόπια επεξεργασμένη από τον ίδιο τον σκηνοθέτη, Φράνσις Φορντ Κόπολα.

Αύριο Παρασκευή, το Σάββατο 20 και την Κυριακή 21 Απρίλη ο ιστορικός κινηματογράφος «Ιριδα», όπου πραγματοποιεί τις προβολές του ο Κινηματογραφικός Τομέας του Πολιτιστικού Ομίλου Φοιτητών του Πανεπιστημίου Αθηνών (αίθουσα ΠΟΦΠΑ), θα φιλοξενήσει το πρόγραμμα «DISFF in Athens», με τις σπουδαστικές ταινίες που διαγωνίστηκαν πέρυσι στο Εθνικό Σπουδαστικό Πρόγραμμα στη Δράμα (46o DISFF, 2023). Παράλληλα θα παρουσιαστεί το «Focus on Germany», ένα αφιέρωμα σε επιλεγμένες γερμανικές ταινίες μικρού μήκους από τη δεκαετία του '80 έως και σήμερα, τις οποίες παρουσιάζει το Φεστιβάλ Μικρού Μήκους του Αμβούργου. Μετά τις προβολές θα γίνει Q&A με τους σκηνοθέτες. Η είσοδος είναι ελεύθερη.

Το 9ο Horrorant Film Festival «Νύχτες Τρόμου» πραγματοποιείται από σήμερα 18 μέχρι 28 Απρίλη στον κινηματογράφο «Ελιζέ».

Για τη Θεσσαλονίκη: Το αφιέρωμα από τις Σινεφίλ Δευτέρες «Στα ίχνη του παρελθόντος» κάνει «στάση» τη Δευτέρα 22 Απρίλη στο ελληνικό φιλμ νουάρ, στο «Cine Βακούρα» στις 21.00. Η μικρή μήκους «Αβανος» του Παναγιώτη Χαραμή θα προηγηθεί της ταινίας του Βαγγέλη Σερντάρη «Ληστεία στην Αθήνα». Με το τέλος της προβολής θα ακολουθήσει masterclass με τους Παναγιώτη Χαραμή, Ασπασία Σερντάρη και Αλέξη Δερμεντζόγλου, ο οποίος έγραψε τρία βιβλία για το φιλμ νουάρ, «ψυχή» των υπέροχων προβολών στο «Cine Βακούρα».


Π. Α.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ