Χωρίς να δίνει βάρος στις πραγματικές ανάγκες του σχολείου, εξειδικεύεται το σχέδιο της κυβέρνησης για την ενδοσχολική βία
Με αυστηροποίηση των παιδαγωγικών και πειθαρχικών μέτρων και άλλες παρεμβάσεις, αλλά χωρίς να αναζητεί και να αντιμετωπίζει τις γενεσιουργούς αιτίες, επιχειρεί το υπουργείο Παιδείας να απαντήσει στο ζήτημα της ενδοσχολικής βίας. Στο πλαίσιο αυτό, ήδη υπογράφηκε η Υπουργική Απόφαση που θεσμοθετεί τις σχετικές πρόσφατες ανακοινώσεις της κυβέρνησης.
Στο μεταξύ έχει ξεκινήσει η λειτουργία της πλατφόρμας stop-bullying.gov.gr - που εμφανίζεται από την κυβέρνηση σαν εμβληματική πρωτοβουλία για την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας - και σύμφωνα με το υπουργείο, τις δύο πρώτες βδομάδες λειτουργίας της δέχτηκε συνολικά 148 αναφορές. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα θεσμοθετήθηκε στον περσινό νόμο για τη σχολική βία, στον οποίο παραβατικές συμπεριφορές ταυτίζονται με τις μορφές πάλης και εντάσσεται στη σχολική βία η «παρεμπόδιση της ομαλής διεξαγωγής των μαθημάτων».
Με τη νέα Υπουργική Απόφαση, μεταξύ άλλων:
Στην ίδια Απόφαση ρυθμίζεται η διαδικασία αποκατάστασης της δαπάνης, σε περίπτωση που αποδεδειγμένα η φθορά ή καταστροφή σχολικών κτιρίων και εξοπλισμού τους αποδίδεται σε συγκεκριμένο μαθητή ή συγκεκριμένη μαθήτρια. Τη δαπάνη αναλαμβάνει να καταβάλει είτε ο γονέας ή κηδεμόνας, είτε ο ίδιος ο μαθητής αν είναι ενήλικος, και σε αντίθετη περίπτωση αυτή βεβαιώνεται και ακολουθείται η διαδικασία είσπραξής της.
Οπως υπενθυμίζει το υπουργείο Παιδείας ανακοινώνοντας τα παραπάνω, η «εθνική στρατηγική για την καταπολέμηση της ενδοσχολικής βίας και του εκφοβισμού» θα τεθεί σε πλήρη εφαρμογή με την έναρξη του νέου σχολικού έτους και θα περιλαμβάνει μεταξύ άλλων Νέο Κανονισμό Λειτουργίας των Σχολείων, επαναφορά της διάκρισης των απουσιών σε δικαιολογημένες και μη, μαθήματα δεξιοτήτων ζωής και πρόγραμμα δράσεων ενεργού πολίτη από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Λύκειο, επιμόρφωση στελεχών Εκπαίδευσης.
Οπως γίνεται φανερό, τα μέτρα που δρομολογούνται έχουν στο επίκεντρό τους την αυστηροποίηση των ποινών μετά από σχετικά περιστατικά, ενώ παράλληλα ανοίγουν νέους δρόμους καταστολής των μαθητικών διεκδικήσεων. Η όποια πρόληψη περιορίζεται στην καλλιέργεια δεξιοτήτων αντί για ενίσχυση του σχολείου. Ομως, το σχολείο σήμερα έχει ανάγκη από στήριξη με εκπαιδευτικούς σε όλα τα μαθήματα από την αρχή της σχολικής χρονιάς, με λιγότερους μαθητές ανά τάξη, με σύγχρονα κτίρια, υποδομές και εξοπλισμό, με σχολικούς ψυχολόγους και κοινωνικούς λειτουργούς με μόνιμη οργανική θέση σε κάθε σχολική μονάδα, κάλυψη των αναγκών όλων των μαθητών που δικαιούνται Παράλληλη Στήριξη και σχολικό νοσηλευτή. Επίσης, με περιεχόμενο που να δίνει απαντήσεις στα ερωτήματα των νέων ανθρώπων και να απαντά στις αγωνίες τους, στην ανάγκη για ουσιαστική μόρφωση και ολόπλευρη στήριξη της ψυχοσυναισθηματικής τους ανάπτυξης (Καλλιτεχνικά Μαθήματα, Φυσική Αγωγή, γενικότερες πολιτιστικές δράσεις με ευθύνη του κράτους).