Κυριακή 12 Μάη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΜΕΡΑ
Ο «Γολγοθάς» της πασχαλινής εξόδου

Eurokinissi

Πολλαπλά είναι τα προβλήματα, τα οποία αναδεικνύονται από την ταλαιπωρία που έζησαν και φέτος εκατοντάδες χιλιάδες κάτοικοι των αστικών κέντρων της χώρας - και κυρίως αυτοί του Λεκανοπεδίου της Αθήνας - κατά την έξοδο και την επιστροφή τους από τις πασχαλινές διακοπές. Και η τραγική ειρωνεία είναι ότι όλοι όσοι έσπευσαν να «δραπετεύσουν», έστω και πρόσκαιρα, από την κόλαση του κυκλοφοριακού και του νέφους των τσιμεντουπόλεων, αναζητώντας λίγες μέρες ξεκούρασης και ξεγνοιασιάς, αναγκάστηκαν, δυστυχώς, να ανέβουν έναν ακόμη Γολγοθά στο εθνικό οδικό δίκτυο, ενώ αρκετοί ήταν αυτοί που άφησαν την τελευταία τους πνοή πάνω στην άσφαλτο.

Τα επίσημα στοιχεία της Τροχαίας, για την εκατόμβη των θυμάτων που σημειώθηκε κατά τη φετινή έξοδο, μιλούν από μόνα τους, αποδεικνύοντας την ανεπάρκεια των έκτακτων μέτρων που λήφθηκαν - ή μάλλον δε λήφθηκαν - ενώ, παράλληλα, αναδεικνύουν σε γράμμα νεκρό το πολυδιαφημισμένο πενταετές πρόγραμμα οδικής ασφάλειας της κυβέρνησης. Από το Σάββατο του Λαζάρου, έως και την περασμένη Τετάρτη, σε 518 τροχαία δυστυχήματα, είχαμε θρηνήσει 64 νεκρούς, ενώ άλλα 697 άτομα ήταν βαρύτερα ή ελαφρύτερα τραυματισμένοι.

Η ανεπάρκεια, όμως, των έκτακτων μέτρων της Τροχαίας για την έξοδο και το τραγικό λάθος του σχεδιασμού, από τον οποίο έλειπε η σωστή λειτουργία του πορθμείου του Ρίου - Αντιρρίου, είναι η μία όψη της τραγωδίας.

Η άλλη όψη, η πιο τραγική, που αναδείχτηκε τις μέρες αυτές είναι ότι, παρά τον πακτωλό των τρισεκατομμυρίων δραχμών που διατέθηκαν τα τελευταία χρόνια για την κατασκευή του εθνικού οδικού δικτύου, λεφτά από τις τσέπες του ελληνικού λαού, η υποδομή της χώρας και στον τομέα αυτό παραμένει ανεπαρκής. Και λέμε ότι παραμένει ανεπαρκής, καθώς:

  • Ακόμη και τα μεγάλα έργα αποδεικνύεται ότι εκτελούνται με λάθος προγραμματισμό, όπως, για παράδειγμα, το τμήμα της Κακιάς Σκάλας, το οποίο, αν και έπρεπε να είναι το πρώτο που θα έπρεπε να κατασκευαστεί, αφού εκεί έχει εντοπιστεί εδώ και δεκαετίες ότι προκαλείται μεγάλη ταλαιπωρία, έμελλε να είναι από τα τελευταία που κατασκευάζονται, ενώ και οι χρονικές καθυστερήσεις δίνουν και παίρνουν, προς όφελος των εργολάβων, όπως και τα υπόλοιπα έργα του πολύπαθου ΠΑΘΕ (του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα - Αθήνα - Θεσσαλονίκη - Εύζωνοι).
  • Στο όνομα αυτών καθαυτών των υποτιθέμενων μεγάλων έργων, «πάτωσαν» τελικά τα διάφορα έργα αναβάθμισης του επαρχιακού οδικού δικτύου, το οποίο, όπως απέδειξε και η φετινή έξοδος, αποτέλεσε «λαιμητόμο» και αιτία για τα περισσότερα θανατηφόρα δυστυχήματα.
  • Η αναβάθμιση κυρίως του σιδηροδρομικού δικτύου, αλλά και άλλων μέσων μαζικής μεταφοράς, παραμένουν ακόμη το μεγάλο ζητούμενο, αναγκάζοντας όλους να παίρνουν, κατά τις μεγάλες ή μικρές μετακινήσεις τους, τα ΙΧ αυτοκίνητά τους, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ασφάλειά τους.


Eurokinissi

Τελικά, στον τόπο αυτό, ούτε κάποιες στιγμές ανάσας, ξεκούρασης και ξεγνοιασιάς δεν μπορούν να απολαύσουν οι εργαζόμενοι, αφού στο κάθε διάβα τους καιροφυλαχτεί η ταλαιπωρία και τα «διόδια» της κυβερνητικής πολιτικής της εξυπηρέτησης των μεγάλων συμφερόντων, τα οποία πληρώνουν ακόμη και με το αίμα τους...


Eurokinissi


Νίκος ΠΕΡΠΕΡΑΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ