Τρίτη 8 Οχτώβρη 2024
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Ακύρωση των δημόσιων προβολών για λόγους ασφάλειας...

«Η Ρωσία δεν πρέπει να έχει παρουσία στη διεθνή πολιτιστική σκηνή», ανέφερε, πριν λίγο καιρό, σε δήλωσή του το υπουργείο Εξωτερικών της Ουκρανίας σχετικά με το καναδο-γαλλικό ντοκιμαντέρ «Russians at war» της Ρωσο-Καναδής σκηνοθέτιδας, Αναστασία Τροφίμοβα και την προγραμματισμένη συμμετοχή του σε διεθνή κινηματογραφικά Φεστιβάλ.

Κάτω από μεγάλες πιέσεις και έντονη διπλωματική κινητικότητα, όπως μαρτυρούν και ξένα δημοσιεύματα, το συγκεκριμένο ντοκιμαντέρ αποσύρθηκε από το επίσημο πρόγραμμα του Διεθνούς Φεστιβάλ Τορόντο και του Διεθνούς Φεστιβάλ Ζυρίχης.

Τελευταίο κινηματογραφικό Φεστιβάλ που ακύρωσε τη δημόσια προβολή του ντοκιμαντέρ είναι το Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας, «Νύχτες Πρεμιέρας», υποστηρίζοντας ότι «η ακύρωση των δημόσιων προβολών της ταινίας αποφασίστηκε για λόγους ασφάλειας του κοινού και του προσωπικού του φεστιβάλ». Ενώ, όπως αναφέρουν οι διοργανωτές, «η ταινία θα παραμείνει στο διαγωνιστικό τμήμα ντοκιμαντέρ του φεστιβάλ και θα διεκδικήσει κανονικά τη Χρυσή Αθηνά, μαζί με τις άλλες διαγωνιζόμενες ταινίες».

Το εν λόγω ντοκιμαντέρ έχει κατηγορηθεί από τους Ουκρανούς ως προπαγάνδα και ότι επιδιώκει να αποσιωπήσει τα εγκλήματα της Ρωσίας. Η Τροφίμοβα αρνήθηκε τις κατηγορίες, αναφέροντας ότι τα πλάνα που τράβηξε με τους Ρώσους στρατιώτες (η σκηνοθέτις για 7 μήνες βρισκόταν με τα ρωσικά στρατεύματα) ήταν χωρίς άδεια από τη ρωσική κυβέρνηση. Στο σκηνοθετικό της σημείωμα ανέφερε ότι το ντοκιμαντέρ ξεκίνησε «ως μια απεγνωσμένη αναζήτηση για να κατανοήσω τη γενέτειρά μου και τον λαό μου» και το έκανε με τον καλύτερο τρόπο που ξέρει - μέσω του κινηματογράφου. «Καθώς τα περισσότερα βλέμματα ήταν στραμμένα στην Ουκρανία και στη φρίκη και την καταστροφή που εξαπέλυσε ο πόλεμος στη χώρα και τους ανθρώπους της, εστίασα τον φακό μου σε εκείνους που ο περισσότερος κόσμος δεν είχε ξαναδεί, τους Ρώσους στρατιώτες. Ελπίζω οι ιστορίες τους να προσθέτουν μια βαθύτερη κατανόηση σε αυτόν τον παράλογο και τραυματικό πόλεμο», σημείωσε η ίδια, προσθέτοντας ότι γνωρίζει ότι η ταινία της «μέσα στο τρέχον γεωπολιτικό πλαίσιο, μπορεί να υπόκειται σε επιθέσεις και ατζέντες πέρα από το πεδίο εφαρμογής της...».

Αλλο ένα παράδειγμα που επιβεβαιώνει ότι οι απαγορεύσεις και οι κυρώσεις απέναντι σε καλλιτεχνικά δημιουργήματα, αλλά και σε καλλιτέχνες που δεν συντάσσονται με το κυρίαρχο ευρωΝΑΤΟικό αφήγημα βρίσκονται σε πρώτο πλάνο...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ