Μετρό Θεσσαλονίκης ή αλλιώς η χαρά των εργολάβων που ακριβοπληρώνει ο λαός.
Ενα έργο που ξεκίνησε το 2006 και αναμένεται να παραδοθεί στον λαό της πόλης μετά από 18 χρόνια και με διπλασιασμό του αρχικού κόστους, από το 1 δισ. ευρώ κοντά στα 2 δισ.
Και το... κοντέρ συνεχίζει να γράφει αφού μόλις προχτές, 20 μέρες πριν από την αναμενόμενη λειτουργία του Μετρό, έγινε γνωστό ότι η κοινοπραξία ΑΚΤΩΡ - Webuild - Hitachi θα λάβει επιπλέον 93,5 εκατομμύρια ευρώ για αποζημιώσεις και τόκους υπερημερίας.
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με πληροφορίες, το Ελληνικό Δημόσιο μέσω της «Ελληνικό Μετρό» υπογράφει με δύο διαδοχικές αποφάσεις, στις 6 Νοέμβρη και 4 Οκτώβρη αντίστοιχα, την έγκριση προς την κοινοπραξία του έργου για τα ποσά των 68.083.700 και 25.577.008 ευρώ. Με τις πληρωμές αυτές διευθετούνται αξιώσεις, όμως δεν φαίνεται να κλείνει οριστικά το ζήτημα των διεκδικήσεων.
Αυτά τα ποσά έρχονται να προστεθούν στα εκατοντάδες ακόμα εκατ. ευρώ που διεκδίκησε και πήρε τα προηγούμενα χρόνια μέσα από προσφυγές και υπολογίζονται περίπου σε 500 εκατ. ευρώ. Αφορούν σε αποζημιώσεις που χορηγήθηκαν διαχρονικά κατά την κατασκευή του έργου.
Στο συνολικό κόστος που απ' ό,τι φαίνεται θα ξεπεράσει, όπως είπαμε, τα 2 δισ., υπολογίζονται το αρχικό κόστος, οι αποζημιώσεις των εργολάβων αλλά και το κόστος για πρόσθετες εργασίες, απαλλοτριώσεις αλλά και η συμπληρωματική σύμβαση για την απόκτηση επιπλέον 15 συρμών του Μετρό.
Είναι ολοφάνερο λοιπόν ότι μέσα σε αυτές τις δύο δεκαετίες βγήκαν κερδισμένοι μόνο οι κατασκευαστικοί όμιλοι που ανέλαβαν την εκτέλεσή του, εκτινάσσοντας το κόστος του, ενώ ο λαός πλήρωσε και θα συνεχίσει να πληρώνει το μάρμαρο μιας πολιτικής που υλοποίησαν διαδοχικά ΝΔ - ΠΑΣΟΚ - ΣΥΡΙΖΑ.
Αυτοί έχουν την ευθύνη για το κόστος, τις καθυστερήσεις, την ταλαιπωρία του λαού, για το πάρτι εκατομμυρίων που έχουν στήσει οι κατασκευαστικοί όμιλοι σε βάρος του.