Να επαναπροσδιοριστεί το νομικό πλαίσιο απόδοσης της Παιδαγωγικής και Διδακτικής Επάρκειας (ΠΔΕ) προτείνει με ομόφωνη ανακοίνωσή της η Σύγκλητος του Πανεπιστημίου της Αθήνας, που ζητά παράλληλα να δοθεί παράταση ενός χρόνου στη διάταξη του νόμου - πλαίσιο που οδηγεί στην απόσπασή της από τα πτυχία των καθηγητικών σχολών.
Θυμίζουμε ότι ο τελευταίος νόμος - πλαίσιο για τα ΑΕΙ (4957/2022) προέβλεπε αναγκαστική απόσπαση της παιδαγωγικής επάρκειας από όλα τα πτυχία πλην των παιδαγωγικών σχολών, κατάργηση όλων των ξεχωριστών προγραμμάτων πιστοποίησης παιδαγωγικής επάρκειας που λειτουργούσαν μέχρι τώρα και δημιουργία ενός νέου τέτοιου προγράμματος ανά ίδρυμα. Κάτω από τις σφοδρές συλλογικές αντιδράσεις φοιτητών και πανεπιστημιακών, η εφαρμογή της παραπάνω διάταξης «πάγωσε» για έναν χρόνο και με την πάροδο αυτού του διαστήματος τώρα η συζήτηση ξανανοίγει.
Η Σύγκλητος του ΕΚΠΑ επαναλαμβάνει τη θέση του Ιδρύματος, «σύμφωνα με την οποία η Παιδαγωγική και Διδακτική Επάρκεια πρέπει να παρέχεται:
α) Εντός της διάρκειας του πρώτου κύκλου σπουδών και με την παροχή της δυνατότητας συμμετοχής όλων των φοιτητριών και φοιτητών
β) Δωρεάν
γ) Χωρίς να διαταράσσεται η υλοποίηση των προγραμμάτων προπτυχιακών σπουδών
δ) Λαμβάνοντας υπόψη τις ιδιαιτερότητες των παιδαγωγικών Τμημάτων του Ιδρύματος και των Τμημάτων των οποίων οι απόφοιτοι στελεχώνουν το διδακτικό προσωπικό της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης».
Η Σύγκλητος ζητά ακόμα «τα μαθήματα που παρέχονται στο πλαίσιο των υφιστάμενων και πιστοποιημένων προγραμμάτων σπουδών, που οδηγούν στην απόκτηση της ΠΔΕ, και οι ήδη αποκτηθείσες μονάδες ECTS των μαθημάτων της ΠΔΕ να αναγνωρίζονται και να κατοχυρώνονται» και «να παραμείνει στα Τμήματα η αρμοδιότητα για την επιμέλεια και την οργάνωση του προγράμματος σπουδών της ΠΔΕ».