Συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης του ΚΚΕ στη Βουλή για τις ειδικότητες των πρώην ΤΕΙ οι οποίες βρίσκονται «στον αέρα»
Να προσδιοριστούν και να αποδοθούν άμεσα τα επαγγελματικά δικαιώματα των πτυχιούχων μηχανικών ΤΕΙ, 16 ειδικοτήτων που βρίσκονται «στον αέρα» εδώ και πάνω από δύο δεκαετίες, ζήτησε για μια ακόμα φορά το ΚΚΕ, με Επίκαιρη Ερώτηση προς το υπουργείο Παιδείας η οποία συζητήθηκε χτες στη Βουλή.
Η βουλευτής του Κόμματος Αφροδίτη Κτενά επεσήμανε τη σοβαρότητα και τον διαχρονικό χαρακτήρα του ζητήματος, που ξεκινά από την ίδρυση ακόμα των ΤΕΙ, με σταθμούς την αναδιάρθρωσή τους το 2001 με βάση τη διαδικασία της Μπολόνια, το σχέδιο «Αθηνά» με καταργήσεις, συγχωνεύσεις, μετονομασίες, αλλαγές προγραμμάτων σπουδών χωρίς ουσιαστικές αναβαθμίσεις, ούτε σοβαρές αλλαγές στο πρόγραμμα σπουδών, και την κατάργηση του Τεχνολογικού Τομέα της Ανώτατης Εκπαίδευσης το 2018. Οπως επεσήμανε, από το 2019 το ζήτημα γίνεται «μπαλάκι» από επιτροπή σε επιτροπή, με τους αποφοίτους και τις οικογένειές τους να βρίσκονται σε αδιέξοδο. Στο σημείο αυτό παρέθεσε την επιστολή ενός πατέρα αποφοίτου ενός από τα Τμήματα Αυτοματισμού τα οποία συγχωνεύτηκαν ή καταργήθηκαν, ο οποίος περιγράφει ότι γίνεται φοιτητής ξανά για να πάρει ένα πτυχίο στα 40 από άλλο πανεπιστήμιο, στηριζόμενος στο μεταξύ στη βοήθεια της οικογένειάς του, που και η ίδια βιώνει τις συνέπειες της αντιλαϊκής πολιτικής.
Η υφυπουργός Παιδείας Ζέτα Μακρή απάντησε ότι το υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών σε συνεργασία με συναρμόδια υπουργεία θα διευθετήσει το θέμα σύντομα, και ότι επεξεργάζεται σχέδιο νόμου για τη ρύθμιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των πτυχιούχων τμημάτων ΤΕΙ, με τις διαβουλεύσεις σε προχωρημένο στάδιο.
Η βουλευτής του ΚΚΕ θύμισε ότι πολλές φορές και η τωρινή και προηγούμενες κυβερνήσεις είχαν δώσει ανάλογες υποσχέσεις, επισημαίνοντας ότι από το 2019 είχαν συγκροτηθεί γνωμοδοτικές επιτροπές, με την υφυπουργό Παιδείας να επιβεβαιώνει πως οι εργασίες κατέληξαν χωρίς να υποβληθούν προτάσεις.
Αναδεικνύοντας τη σύνδεση του ζητήματος με την πολιτική της ΕΕ στον τομέα της Εκπαίδευσης, με τις ανάγκες των κατασκευαστικών ομίλων για φτηνό ειδικευμένο προσωπικό, η Αφρ. Κτενά σχολίασε: «Καταλαβαίνουμε ότι είναι πολλά τα συμφέροντα τα οποία πρέπει να ισορροπήσετε προκειμένου να καταλήξετε σε ένα σχέδιο νόμου που θα δίνει πραγματικά πρόσβαση στο επάγγελμα σε τόσες κατηγορίες πτυχιούχων, αλλά αυτήν τη στιγμή, πια, πρέπει να δώσετε συγκεκριμένο χρονοδιάγραμμα».