Πέμπτη 30 Γενάρη 2025
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΔΙΕΘΝΗ
ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Προσφυγή κατά των δασμών σε κινεζικά αυτοκίνητα

Από «Tesla», BMW και τους κινεζικούς ομίλους SAIC, «Geely», BYD

Προσφυγές κατά των ευρωπαϊκών πρόσθετων δασμών σε εισαγωγές ηλεκτρικών αυτοκινήτων που κατασκευάζονται στην Κίνα κατέθεσαν την περασμένη βδομάδα στο Δικαστήριο της ΕΕ οι αυτοκινητοβιομηχανίες «Tesla» και BMW, καθώς και οι κινεζικοί όμιλοι SAIC, «Geely» και BYD.

Από τα τέλη Οκτώβρη η Επιτροπή έχει επιβάλει πρόσθετη δασμολογική επιβάρυνση έως και 35% σε αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής που κινούνται με μπαταρίες, επιπλέον του φόρου 10% που ίσχυε ήδη.

Η Κίνα έχει προσφύγει στον Παγκόσμιο Οργανισμό Εμπορίου (ΠΟΕ) κατά της απόφασης, την οποία θεωρεί μέτρο «προστατευτισμού». Κινήθηκε επίσης εναντίον ευρωπαϊκών μέτρων με τη διενέργεια ερευνών για αντιντάμπινγκ με στόχο το χοιρινό, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και τα οινοπνευματώδη ποτά με βάση το κρασί που εισάγονται από την Ευρώπη, συμπεριλαμβανομένου του κονιάκ.

Η ΕΕ θεωρεί ότι οι κατασκευαστές της Κίνας επωφελούνται από κινεζικές κρατικές επιδοτήσεις και κάνει λόγο για «αθέμιτο ανταγωνισμό». Το μερίδιο αγοράς των κινεζικών ηλεκτρικών αυτοκινήτων έχει εκτιναχθεί στην ΕΕ, από λιγότερο από 2% το 2020 σε πάνω από 14% το δεύτερο τρίμηνο του περασμένου έτους, σύμφωνα με στοιχεία της Επιτροπής.

Στους πρόσθετους δασμούς είχε αντιδράσει η Γερμανία, καθώς επιχειρήσεις της έχουν μεταφερθεί και παράγουν στην Κίνα, αλλά και θέλοντας να εμποδίσει «αντίποινα» από το Πεκίνο τα οποία θα έθιγαν την εξαγωγική της οικονομία και την αυτοκινητοβιομηχανία της.

Η γερμανική ένωση αυτοκινητοβιομηχανιών (VDA) κατηγόρησε την ΕΕ ότι διακινδυνεύει μια «εμπορική σύγκρουση» με την Κίνα.

Ναυαρχίδες της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, συμπεριλαμβανομένης της BMW, έχουν ισχυρή παρουσία στην Κίνα, όπου κατασκευάζουν ορισμένα μοντέλα τους, μεταξύ άλλων με προορισμό την ευρωπαϊκή αγορά.

Η αμερικανική «Tesla» παράγει το διάσημο σεντάν «Model 3» στο εργοστάσιό της στη Σαγκάη και το εξάγει στην Ευρώπη.

Το ύψος των ευρωπαϊκών προσαυξήσεων ποικίλλει μεταξύ των κατασκευαστών, ανάλογα με το εκτιμώμενο επίπεδο των επιδοτήσεων που λαμβάνουν. Ανέρχονται σε 7,8% για οχήματα «Tesla» που κατασκευάζονται στη Σαγκάη, 17% για BYD, 18,8% για «Geely» και 35,3% για SAIC.

Αλλοι όμιλοι που συνεργάστηκαν στην ευρωπαϊκή έρευνα υπόκεινται σε προσαυξήσεις 20,7%, έναντι 35,3% γι' αυτές που δεν συνεργάστηκαν.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ