Με πολύμορφες παρεμβάσεις, με συνέχιση του αγώνα κόντρα σε εκβιασμούς, πιέσεις και πειθαρχικά, οι εκπαιδευτικοί απαντούν στην προσπάθεια της κυβέρνησης να επιβάλει την κατηγοριοποίηση σχολείων και εκπαιδευτικών.
Τον αυταρχικό κατήφορο της κυβέρνησης, που διώκει τους εκπαιδευτικούς οι οποίοι αντιδρούν στην «αξιολόγηση», κατήγγειλε ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιώργος Λαμπρούλης, στη διάρκεια συζήτησης σχετικής Επίκαιρης Ερώτησης του Κόμματος στη Βουλή, την Παρασκευή.
Η υφυπουργός Παιδείας, Ζέττα Μακρή, ισχυρίστηκε ότι η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών έχει συμμορφωθεί και συμμετέχει στη διαδικασία «αξιολόγησης», χωρίς να αναφέρει πάντως ότι αυτό γίνεται κάτω από το βάρος εκβιασμών αλλά και των προστίμων που προβλέπονται, και ισούνται με έναν μισθό.
«Δεν θέλετε εκπαιδευτικούς που θα δυσκολεύουν το αντιλαϊκό σας έργο και θα διεκδικούν καλύτερη μόρφωση, καλύτερα σχολεία, καλύτερες συνθήκες στα σχολεία», επισήμανε ο κομμουνιστής βουλευτής, καταγγέλλοντας ότι η κυβέρνηση με την αντιδραστική τακτική της χτυπά και το δικαίωμα στην απεργία, αφού οι εκπαιδευτικοί απεργούν με βάση τις αποφάσεις των συλλογικών τους συνδικαλιστικών οργανώσεων.
Οπως ανέδειξε, ενώ η κυβέρνηση προβάλλει την «αξιολόγηση» ως μέσο για τη δήθεν βελτίωση της Εκπαίδευσης, αφήνει τα σχολεία στη Θεσσαλία, όπως και σε όλη τη χώρα, με τραγικές ελλείψεις και κενά. Τόνισε ότι όσο η κυβέρνηση συνεχίζει αυτήν την τακτική και σπιλώνει την τιμή και την αξιοπρέπεια των εκπαιδευτικών που αγωνίζονται, το κίνημα θα δυναμώνει και απαίτησε την άμεση παύση των διώξεων.
Την τακτική διώξεων και πειθαρχικών ποινών σε βάρος των εκπαιδευτικών που εφαρμόζει η κυβέρνηση κατήγγειλε επίσης ο βουλευτής του ΚΚΕ Γιάννης Δελής κατά τη συζήτηση Επίκαιρης Ερώτησης, η οποία αφορούσε την πειθαρχική δίωξη δασκάλας του 7ου Δημοτικού Σχολείου Αχαρνών. Η εκπαιδευτικός είχε υπερασπιστεί δημόσια το δικαίωμα μαθητή της να παρακολουθεί τα μαθήματά του με τη βοήθεια σχολικού νοσηλευτή.
Ο Γ. Δελής χαρακτήρισε θλιβερή τη μικροψυχία της κυβέρνησης, του υπουργείου και της Διεύθυνσης που τιμωρούν τη συγκεκριμένη δασκάλα, παρότι αυτή με τη στάση της δίνει το παράδειγμα στον αγώνα για τα μορφωτικά δικαιώματα των παιδιών.
Στη λογική ότι οι εκπαιδευτικοί πρέπει να συμμορφώνονται με τον νόμο κινήθηκε και πάλι η απάντηση της υφυπουργού Παιδείας σημειώνοντας πως πρέπει να υπάρχει σύμφωνη γνώμη του διευθυντή για να μιλούν, ενώ κατηγόρησε το ΚΚΕ ότι θέλει «ασυδοσία», όταν υπερασπίζεται το δικαίωμα των εκπαιδευτικών να αντιστέκονται στην ασκούμενη πολιτική. Κατά τ' άλλα, για να διασκεδάσει τις εντυπώσεις, αράδιασε κάποια στοιχεία για τις προσλήψεις σχολικών νοσηλευτών, που όμως είναι πολύ λίγες μπροστά στις υπάρχουσες ανάγκες. Οπως επισήμανε ο Γ. Δελής, στα τέλη Γενάρη, τα κενά ήταν πολλά σε όλα τα σχολεία της χώρας και έφερε ως παράδειγμα το 3ο Γυμνάσιο Μενιδίου, με δύο μαθητές με σοβαρά προβλήματα υγείας αλλά χωρίς σχολικό νοσηλευτή. «Εκεί δεν πρέπει να υπάρξει η ισχύς του νόμου εκ μέρους της κυβέρνησης που κουνά το δάχτυλο σε όλους τους άλλους για την εφαρμογή του;», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Την ίδια μέρα, ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ είχαν προχωρήσει σε παράσταση διαμαρτυρίας στην Περιφερειακή Διεύθυνση Εκπαίδευσης Αττικής, στέλνοντας το μήνυμα ότι παλεύουν για δημόσιο δωρεάν σχολείο και την υπεράσπιση του παιδαγωγικού τους ρόλου μέσα σε αυτό και κατήγγειλαν τα πειθαρχικά και τις διώξεις. Οπως σημείωσε ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Σπ. Μαρίνης, από τη συγκέντρωση, «συμμετέχουμε στις κινητοποιήσεις που έχουν αποφασίσει οι Ομοσπονδίες, στις αποφάσεις των Συλλόγων μας και όχι απλά δεν διαπράττουμε πειθαρχικά παραπτώματα όπως μας λένε οι κύριοι του υπουργείου Παιδείας αλλά εκπληρώνουμε τον ουσιαστικότερο ρόλο μας που είναι η υπεράσπιση της μόρφωσης των μαθητών μας σε ένα σχολείο για όλα τα παιδιά».