Τις ευθύνες της κυβέρνησης ΝΔ και των άλλων κομμάτων που κυβέρνησαν (ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ) και εφάρμοσαν πιστά την πολιτική της ΕΕ για την «απελευθέρωση» της αγοράς μεταφορών, με βάση τον σιδερένιο νόμο του κέρδους, που θυσιάζει τις ανθρώπινες ζωές, κατήγγειλε ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΚΚΕ Θανάσης Παφίλης.
«Η πρόταση του ΠΑΣΟΚ είναι βιαστική, αποσπασματική, κατατίθεται πριν ολοκληρωθεί η έρευνα που κάθε μέρα βγάζει νέα στοιχεία από καταθέσεις, περιορίζει τις ευθύνες σε ένα και μόνο πρόσωπο, και μάλιστα με κατηγορίες σε βαθμό πλημμελήματος», σχολίασε.
Η συγκάλυψη είναι προφανής, συνέχισε, επισημαίνοντας ότι η αλλοίωση του χώρου έγινε για να μη βρεθούν αποδεικτικά στοιχεία σχετικά με τα αίτια της έκρηξης. Επικαλούμενος δε την κατάθεση του πρώην υπουργού Μεταφορών Δ. Ρέππα στην Εξεταστική Επιτροπή ότι «υπάρχουν μαύρα βαγόνια που δεν ξέρουμε τι μεταφέρουν», τόνισε ότι δεν γίνεται να μη γνωρίζει κανένας υπουργός και κανένα στέλεχος της κυβέρνησης ή των Ενόπλων Δυνάμεων τι μετέφερε η εμπορική αμαξοστοιχία που προκάλεσε την έκρηξη και το «μανιτάρι» που όλοι βλέπουμε στα σχετικά βίντεο.
Εθεσε το ερώτημα και κάλεσε την κυβέρνηση να απαντήσει αν μεταφερόταν καύσιμο για τα drones που εδρεύουν στην αμερικανική βάση στη Λάρισα, τονίζοντας ότι ανάλογες πρακτικές έχουν σημειωθεί σε δεκάδες περιπτώσεις, που μάλιστα τις εντόπισε το ΚΚΕ και με παρέμβασή του σταμάτησε τη μεταφορά πολεμικών εφοδίων, όπως στο Λαύριο τη μεταφορά 350 τόνων ΤΝΤ, στην Αλεξανδρούπολη, στον Πειραιά, στον Τύρναβο.
«Αλλιώς, γιατί το πρωί της επόμενης μέρας στον χώρο του εγκλήματος βρέθηκαν τρία ανώτατα στελέχη της Πολεμικής Αεροπορίας;», έθεσε το ερώτημα προς την κυβέρνηση, υπενθυμίζοντας ότι αντίστοιχο δρομολόγιο έκανε τρένο κουβαλώντας 5.000 βλήματα, που θα πέρναγε μάλιστα μέσα από τη Σίνδο.
Ο Θ. Παφίλης υπογράμμισε ότι η έκρηξη ήταν το αποτέλεσμα της προηγηθείσας σύγκρουσης των δύο τρένων, τα οποία κινούνταν στην ίδια γραμμή, εξαιτίας της πολιτικής που εφαρμόστηκε όλα τα προηγούμενα χρόνια από τις κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ, ΝΔ και ΣΥΡΙΖΑ, χωρίς συστήματα ασφάλειας, και η οποία είχε τα εξής χαρακτηριστικά: Υποχρηματοδότηση, δραματική μείωση του προσωπικού, με αποτέλεσμα 50 άνθρωποι να συντηρούν ολόκληρο το δίκτυο, εντατικοποίηση της εργασίας, με 9ωρο για τους μηχανοδηγούς, που δουλεύουν για 9 συνεχόμενες μέρες (το θέσπισε η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ), ελλιπής εκπαίδευση και διαχωρισμός του ΟΣΕ σε τέσσερα κομμάτια, εκ των οποίων τα κερδοφόρα πήγαν στους ιδιώτες και τα ζημιογόνα έμειναν στο κράτος, για να τα πληρώνει ο λαός.
Στηλίτευσε τη στάση τόσο της κυβέρνησης όσο και των κομμάτων της βολικής αντιπολίτευσης, που δεν λένε κουβέντα γι' αυτήν την πολιτική, ενώ Ελληνική Λύση, ΠΑΣΟΚ κ.ά. προβάλλουν τις ευρωπαϊκές μεταφορές ως πρότυπο την ώρα που εξαιτίας της ίδιας πολιτικής έχουν γίνει αντίστοιχα δυστυχήματα με 650 νεκρούς, ενώ μόνο στο 13% των κεντρικών σιδηροδρομικών γραμμών της ΕΕ λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας, καθώς οι εταιρείες αρνούνται να τα επεκτείνουν, επειδή αυτά έχουν υψηλό κόστος!
Αρα, «δεν είναι η παθογένεια της Ελλάδας, που επικαλούνται η κυβέρνηση και τα άλλα κόμματα», επεσήμανε ο Θ. Παφίλης, «είναι ο καπιταλισμός, ο νόμος του κέρδους, που λέει "για να κερδίσω θα πεθάνετε", και αυτόν τον υπέρτατο νόμο του συστήματος τον κρύβετε!».
Καταλήγοντας υπενθύμισε ότι το ΚΚΕ ήταν το πρώτο και το μόνο κόμμα που την επομένη του δυστυχήματος μίλησε ξεκάθαρα για προδιαγεγραμμένο έγκλημα, και κάλεσε τον λαό να βγει στους δρόμους.
Τον κίνδυνο να διαχωριστούν οι δικογραφίες της σύγκρουσης των τρένων και της αλλοίωσης του χώρου, για να μην αντιμετωπιστεί ενιαία το έγκλημα στα Τέμπη, επεσήμανε μεταξύ άλλων στην ομιλία της η βουλευτής του ΚΚΕ Μαρία Κομνηνάκα.
Οπως είπε, το ΚΚΕ θα στηρίξει την πρόταση, για να διερευνηθεί κάθε πτυχή και να πληρώσει κάθε ένοχος. Προειδοποίησε ωστόσο και την κυβέρνηση και τα κόμματα της βολικής αντιπολίτευσης ότι δεν θα ξεμπερδέψουν τόσο εύκολα με μια Προανακριτική Επιτροπή που είναι στα μέτρα τους και δεν ακουμπά τις αιτίες του εγκλήματος, καθώς η παράβαση καθήκοντος που προβλέπει για τον υπουργό παρά τω πρωθυπουργώ, Χρ. Τριαντόπουλο, είναι σε βαθμό πλημμελήματος, ενώ υπάρχουν σοβαρές πολιτικές ευθύνες και του ίδιου αλλά και του πολιτικού του προϊστάμενου, του πρωθυπουργού Κυρ. Μητσοτάκη.
Κατήγγειλε ΝΔ, ΠΑΣΟΚ και ΣΥΡΙΖΑ για το ότι στην τελευταία αναθεώρηση του Συντάγματος αρνήθηκαν την πρόταση του ΚΚΕ για κατάργηση του νόμου περί ευθύνης υπουργών, αφενός για να παίζουν πολιτικά παιχνίδια και αφετέρου για να βγάζουν αλώβητο από τη φωτιά το πολιτικό σύστημα. Οι αστικοί θεσμοί τελικά είναι φτιαγμένοι για να θωρακίζουν τα συμφέροντα του αστικού κράτους - δικαίου, ανέδειξε.
Υπογράμμισε ότι η βολική αντιπολίτευση ρίχνει όχι μόνο σωσίβιο αλλά ολόκληρες σωσίβιες λέμβους στην κυβέρνηση, όταν κάνει πως δεν ακούει τις καταγγελίες των εργαζομένων για την άθλια κατάσταση του ΟΣΕ.
Για τα συστήματα ασφαλείας κατήγγειλε ότι όχι μόνο η σύμβαση 717 δεν είχε ολοκληρωθεί - όπως προβλεπόταν από το 2016 - αλλά και άλλες δύο συμβάσεις, που εκκρεμούσαν από το 2006 και το 2007, δεν ολοκληρώθηκαν και δεν εφαρμόστηκαν ποτέ, γιατί τα σιδηροδρομικά έργα ήταν πεδίο ανταγωνισμού.
Κατήγγειλε, τέλος, το γεγονός ότι κυκλοφορούσαν τρένα με προδιαγραφές προ 30 ετών, με τη σφραγίδα της ΕΕ, την οποία «όλοι ξεπλένετε και υπηρετείτε ευλαβικά την πολιτική της».