Πάνω από 130 φορείς από όλα τα νησιά συντονίζονται για να διαδηλώσουν στα υπουργεία Υγείας και Ναυτιλίας
Υπενθυμίζεται ότι στο επίκεντρο της κινητοποίησης βρίσκονται τα προβλήματα στο δημόσιο σύστημα Υγείας και στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, γι' αυτό και οι νησιώτες για δύο μέρες που θα βρεθούν στην Αθήνα θα διαδηλώσουν:
Τη Δευτέρα 31 Μάρτη, στις 6 μ.μ. στο υπουργείο Υγείας, και την Τρίτη 1η Απρίλη, στις 11 π.μ. στο υπουργείο Ναυτιλίας.
«Φτάνει πια με την εγκατάλειψη! Υγεία αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν! Στελέχωση όλων των μονάδων Υγείας! Μεταφορές συχνές, φτηνές, ασφαλείς! Συντονίζουμε τις δυνάμεις μας και γινόμαστε μια γροθιά!», τονίζεται στο κάλεσμα.
Οι φορείς καταγγέλλουν την υποστελέχωση των δημόσιων δομών και υπηρεσιών Υγείας στα νησιά, αλλά και την επικείμενη νέα αύξηση στο ήδη τεράστιο κόστος των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων. Υπενθυμίζεται ότι το ζήτημα της Υγείας είχε τεθεί στο επίκεντρο πανσαμιακής απεργίας που πραγματοποιήθηκε στις 12 Φλεβάρη, ενώ οι μεγάλες απεργιακές συγκεντρώσεις που έγιναν στα νησιά στις 28 Φλεβάρη κατήγγειλαν τα «Τέμπη» που ζουν καθημερινά οι νησιώτες.
Τώρα συνδικάτα και φορείς κλιμακώνουν τον αγώνα τους, εμπλουτίζουν τις διεκδικήσεις τους και ετοιμάζονται να διαδηλώσουν για την ικανοποίησή τους στην Αθήνα. Μέχρι στιγμής, 131 φορείς από Σάμο, Ικαρία, Μυτιλήνη, Λήμνο, Χίο, Κυκλάδες, Φούρνους, Δωδεκάνησα έχουν ανταποκριθεί στο κάλεσμα να συντονίσουν τις δυνάμεις τους.
Μάλιστα, πλέον καλούν και σωματεία από την Κρήτη για τη μεγάλη κινητοποίηση, δίνοντας πραγματικά παναιγαιακό χαρακτήρα στην «απόβαση».
Συγκεκριμένα, πρόκειται για τα Εργατικά Κέντρα: Σάμου, Λέσβου, Βόρειου Συγκροτήματος Δωδεκανήσου. Τα ΝΤ ΑΔΕΔΥ: Σάμου, Λήμνου, Χίου. Επίσης, 10 Σωματεία Εργαζομένων από δημόσια Νοσοκομεία και Ενώσεις Γιατρών, ενώ ακολουθούν δεκάδες σωματεία του ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, πολιτιστικοί και αθλητικοί σύλλογοι κ.ά.
Την κινητοποίηση στηρίζουν επίσης σύλλογοι νησιωτών που δραστηριοποιούνται στην Αττική και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Εργαζομένων Δημόσιων Νοσοκομείων (ΠΟΕΔΗΝ).
Στην προμετωπίδα βρίσκεται η διεκδίκηση για Υγεία δημόσια και δωρεάν για όλους, χωρίς καμία επιχειρηματική δράση, με υπηρεσίες υψηλού επιπέδου για όλο τον λαό, με αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης. Στο πλαίσιο αυτό απαιτούν μαζικές προσλήψεις μόνιμου προσωπικό για νοσοκομεία, ΚΕΦΙΑΠ, Κέντρα Ψυχικής Υγείας, με προμήθεια όλου του απαραίτητου εξοπλισμού. Επίσης, δημιουργία φαρμακείων του ΕΟΠΠΥ στα νησιά και ανάπτυξη της Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, με Κέντρα Υγείας συνδεδεμένα με τους χώρους κατοικίας, εργασίας, Εκπαίδευσης, άθλησης και ψυχαγωγίας. Κάλυψη Περιφερειακών και Αγροτικών Ιατρείων με γιατρούς Γενικής Ιατρικής, νοσηλευτή, μαία, στελέχωση των παραρτημάτων του ΕΚΑΒ. Σημειώνουν μάλιστα ότι η διαρκής αύξηση των αεροδιακομιδών, οι οποίες παρουσιάζουν σε πολλές περιπτώσεις μεγάλη καθυστέρηση σε βάρος των ασθενών, ακόμα και λόγω καιρικών συνθηκών, κάνει απολύτως απαραίτητη τη δημιουργία και επαρκή στελέχωση των ΜΕΘ και ΜΑΦ.
Οι φορείς διεκδικούν ακόμα για τις υγειονομικές και κοινωνικές υπηρεσίες για τα άτομα με αναπηρία και τις οικογένειές τους, τους ηλικιωμένους, τους χρόνια πάσχοντες, τους νεφροπαθείς κ.λπ. Να καλύπτει ο ΕΟΠΥΥ από τον κρατικό προϋπολογισμό το σύνολο της δαπάνης που γίνεται σε ιδιώτες μη συμβεβλημένους ιατρούς, εξεταστικά κέντρα και εργαστήρια για θεραπείες, μέχρι να στελεχωθούν και να εξοπλιστούν οι δημόσιες δομές Υγείας, ώστε να γίνονται έγκαιρα και με ασφάλεια όλες οι απαραίτητες εργαστηριακές εξετάσεις. Να επιστραφούν από τον ΕΟΠΠΥ τα ποσά που έχουν δαπανηθεί από τους ασφαλισμένους όλο το προηγούμενο διάστημα.
Για τους υγειονομικούς, να ενταχθούν εδώ και τώρα στα Βαρέα και Ανθυγιεινά Επαγγέλματα, με πραγματικές αυξήσεις στους μισθούς όλων των εργαζομένων και επαναφορά 13ου και 14ου μισθού στο Δημόσιο. Γιατρούς Εργασίας στους μεγάλους χώρους δουλειάς, μέτρα υγείας και ασφάλειας σε όλους τους χώρους, προληπτικές εξετάσεις σε εποχικά εργαζόμενους (ξενοδοχεία, οινοποιεία κ.λπ.), στελέχωση Τεχνικών και Υγειονομικών Επιθεωρήσεων Εργασίας στα νησιά με τακτικούς ελέγχους.
Σε ό,τι αφορά την ακτοπλοΐα, απαιτούν να μειωθούν τώρα εισιτήρια και ναύλα (οχημάτων - εμπορευμάτων) κατά 50%, να μη δοθούν νέες επιδοτήσεις και προνόμια στους εφοπλιστές, άμεση απόδοση του «μεταφορικού ισοδύναμου», σύγχρονα και ασφαλή πλοία, με ναυτεργάτες με πλήρη εργασιακά δικαιώματα και όχι να εξοντώνονται, συχνά δρομολόγια.