Κυριακή 23 Ιούνη 2002
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 17
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
Τροχοί
ΑΠΟΣΤΟΛΗ ΣΤΗΝ ΙΤΑΛΙΑ
Τίμιο και σε καλή τιμή το νέο Ford Fiesta

Ενα πραγματικά νέο αυτοκίνητο, που κάτι θυμίζει χωρίς να μιμείται ούτε καν τα αδέρφια του και που στηρίζεται κυρίως στην ποιότητα και στην τιμιότητα, αφού αξίζει τα λεφτά του μέχρι λεπτού

Ο στόχος σαφής. Το Fiesta να ξαναγίνει πρωταγωνιστής σε μια από τις πιο ενδιαφέρουσες εμπορικά κατηγορίες. Η Ford, ταυτόχρονα, έπρεπε να παρουσιάσει ένα αυτοκίνητο που να ανταποκρίνεται στα αναβαθμισμένα ποιοτικά στάνταρ τα οποία έθεσε τόσο με το Focus όσο και με το Mondeo. Το νέο Fiesta έπρεπε να θυμίζει το νέο οικογενειακό προφίλ της εταιρίας, αλλά σε καμία περίπτωση δε θα έπρεπε να απομακρυνθεί και από τα αισθητικά πρότυπα των χιλιάδων συντηρητικών αγοραστών του. Να αρέσει δηλαδή σε μικρούς και μεγάλους, χωρίς να ξενίζει κανέναν.

Η εμφάνιση στο μπροστινό τμήμα έχει τα στοιχεία του family look τηs Ford, με τη μάσκα να παραπέμπει στο ανανεωμένο Focus, ειδικά στο τμήμα του προφυλακτήρα, που φιλοξενεί και τους προβολείς ομίχλης. Στο πίσω μέρος τα φωτιστικά στις κολόνες είναι μια λειτουργική επιλογή που καθιέρωσε το Fiat Punto, ακολούθησε το Corsa και σίγουρα θα το δούμε και αλλού. Το νέο Fiesta είναι αρκετά μεγαλύτερο από εκείνο που αντικαθιστά. Το μήκος του είναι 3,91 μέτρα, ενώ τόσο το πλάτος (1,68 μέτρα) όσο και το ύψος (1,41 μέτρα) είναι αυξημένα σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο. Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 4,1 εκατοστά, φτάνοντας πλέον τα 2,48 μέτρα, γεγονός που έχει συμβάλει στην αύξηση των διαθέσιμων χώρων για τους πίσω επιβάτες. Οι χώροι είναι ένας από τους τομείς που η Ford φρόντισε να προσέξει ιδιαίτερα, έτσι ώστε το νέο Fiesta να έχει πλεονέκτημα έναντι του ανταγωνισμού (ο χώρος αποσκευών φτάνει τα 284 λίτρα). Στο εσωτερικό δεν υπάρχει κάτι που να τραβά την προσοχή πέρα από τους στρογγυλούς αεραγωγούς, και η ποιότητα όπως και η εργονομία βρίσκονται στα αναμενόμενα γερμανικά επίπεδα.


Αν πρέπει να αντιμετωπίσει κανείς συγκριτικά το νέο Fiesta θα ήταν ορθότερο να το τοποθετήσει δίπλα στο Focus και απλά να αναφέρει ότι είναι λίγο μικρότερο και ίσως λιγότερο πρωτότυπο ως εμφάνιση.

Το Fiesta δεν υπολείπεται του Focus σε οδική συμπεριφορά, άνεση και επιδόσεις, τηρουμένων των μικρότερων βέβαια αναλογιών του. Η εξαιρετική όμως δουλιά που έχει γίνει φαίνεται όταν πιέσεις το αυτοκίνητο αφού δε σε προδίδει, χωρίς μάλιστα να γκρινιάξει αφού η ηχομόνωση δεν αφήνει ενοχλητικούς θορύβους να φτάσουν στα αυτιά σου ούτε όταν ο κινητήρας μπαίνει στα κόκκινα.

Στην Ιταλία, όπου και οδηγήσαμε το νέο μοντέλο στην έκδοση των 1.600 κ.εκ., διαπιστώσαμε και τις ταξιδιωτικές δυνατότητές του, και πιστεύουμε πως τα 100 άλογα μάλλον αποτελούν και την ιδανική ιπποδύναμη για το Fiesta που έδειχνε ότι έχει περιθώρια να πάει ακόμα πιο γρήγορα. Η αίσθηση της οδήγησης ενός μεγαλύτερου αυτοκινήτου αύξανε και λόγω της ποιότητας κύλισης, που είναι κορυφαία για μοντέλο της κατηγορίας.

Το Fiesta ξεκίνησε ήδη την πορεία του στην ελληνική αγορά με δύο εκδόσεις από πλευράς κυβισμού, αυτές των 1.400 και 1.600 κ.εκ. με 80 και 100 ίππους αντίστοιχα. Το 1.400άρι Fiesta θα διατίθεται σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, τα Ambiente, Trend και Ghia. Η τιμή του Ambiente διαμορφώνεται στις 10.594 ευρώ, και θεωρείται ιδιαίτερα ανταγωνιστική αφού στον εξοπλισμό περιλαμβάνει δύο αερόσακους, κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτροϋδραυλικό τιμόνι και κεντρικό κλείδωμα.


Η έκδοση Trend κοστίζει 11.469 ευρώ και περιλαμβάνει επιπλέον της Ambiente ABS με κατανεμητή πέδησης (EBD), προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών και προφυλακτήρες βαμμένους στο χρώμα του αμαξώματος. Τέλος, η έκδοση Ghia κοστίζει 12.469 ευρώ και διαφοροποιείται αισθητικά από τις υπόλοιπες εκδόσεις, χάρη στο μεταλλικό φινίρισμα της μάσκας και στις ζάντες αλουμινίου 14 ιντσών, καθώς και στο cd player και στη δερμάτινη επένδυση στο τιμόνι και στο χειρόφρενο.

Η έκδοση 1.6 διατίθεται μόνο στα επίπεδα εξοπλισμού Trend και Ghia, με την τιμή της κάθε έκδοσης να διαμορφώνεται στις 13.069 και 14.069 ευρώ αντίστοιχα. Από το φθινόπωρο η Ford θα εισάγει και τις εκδόσεις 1.3 με 70 ίππους και 1.25 με 75 ίππους. Η πρώτη θα φορά τον δοκιμασμένο κινητήρα που χρόνια κινεί τα μοντέλα της εταιρίας και απευθύνεται κατά βάση σε εταιρίες ενοικιάσεων, αλλά και όποιους ιδιώτες είναι διατεθειμένοι να κάνουν παραχωρήσεις στο επίπεδο εξοπλισμού (περιλαμβάνει έναν αερόσακο και υδραυλικό τιμόνι), προκειμένου να αποκτήσουν το Fiesta στην εξαιρετικά χαμηλή τιμή των 9.149 ευρώ. Η έκδοση με τον νέο κινητήρα 1.25 θεωρείται ότι θα παρουσιάσει το μεγαλύτερο αγοραστικό ενδιαφέρον πραγματοποιώντας τις περισσότερες πωλήσεις απ' όλες τις υπόλοιπες εκδόσεις του νέου Fiesta. Οσοι επιθυμούν το νέο Fiesta σε τρίθυρη έκδοση θα πρέπει να κάνουν υπομονή μέχρι το 2003 όταν και θα είναι διαθέσιμο, αφού για την ώρα κυκλοφορεί μόνο ως πεντάθυρο.



Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ