Πέμπτη 27 Φλεβάρη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 22
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Εξωραϊσμός της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής

Συνέντευξη παρουσίασης της ατζέντας της Συνόδου των Υπουργών Παιδείας της ΕΕ στην Αθήνα

Με δηλώσεις περί «υπεράσπισης και σεβασμού του δημόσιου και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης» από πλευράς του υπουργού Παιδείας, Π. Ευθυμίου, συνοδεύτηκε η χτεσινή παρουσίαση της ατζέντας της άτυπης Συνόδου Υπουργών Παιδείας που θα γίνει το Σαββατοκύριακο στην Αθήνα. Δηλώσεις που υπαγορεύτηκαν υπό την πίεση των πολύμορφων κινητοποιήσεων που διοργανώνονται σε όλη τη χώρα με αφορμή τη σύνοδο και προβάλουν το αίτημα για πραγματική δημόσια και δωρεάν παιδεία στην υπηρεσία των λαϊκών αναγκών. Αυτό φάνηκε άλλωστε και από την αναφορά του στις κινητοποιήσεις, κάνοντας λόγο για την ελληνική παράδοση στη φιλοξενία και για «θεμιτή και λογική» ύπαρξη αντίθετων φωνών στην «εξέλιξη της Ευρωπαϊκής Ενωσης». Μιλώντας ειδικά για την «αντισύνοδο» που διοργανώνεται, είπε ότι η θέση για δημόσια δωρεάν παιδεία έρχεται «ενισχυτικά» στις θέσεις της Ελληνικής Προεδρίας.

Οι εργασίες της συνόδου θα ξεκινήσουν το απόγευμα του Σαββάτου με τη συνεδρίαση των υπουργών Παιδείας των 15 χωρών - μελών και θέμα συζήτησης το πλαίσιο άσκησης των εκπαιδευτικών πολιτικών μετά τη Λισαβόνα και όπως ειπώθηκε χαρακτηριστικά, στόχος είναι να καταλήξουν σε «Λισαβόνα νούμερο δύο», ειδικά για το χώρο της εκπαίδευσης. Στο σημείο αυτό, ο υπουργός Παιδείας επιχείρησε να αποσυνδέσει την Παιδεία από τις πολιτικές επιλογές της ΕΕ για την απασχόληση, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι «η εκπαίδευση δεν μπορεί να είναι ένα είδος υπεργολάβου της οικονομίας και της απασχόλησης», αλλά αυτοτελής περιοχή που δε θα παράγει «μονοδιάστατο», αλλά «ολοκληρωμένο κριτικό πολίτη». Ο φραστικός αυτός διαχωρισμός δεν υποστηρίζεται βέβαια τόσο από την πραγματικότητα της επαγγελματικής κατάρτισης της προσαρμοσμένης στις ανάγκες της αγοράς που μόλις προχτές ανακοινώθηκε από το ίδιο βήμα του υπουργείου ότι θα ενισχυθεί και με σχετικό νόμο, ούτε από τη στρατηγική που έχουν χαράξει για το επόμενο διάστημα τα κέντρα αποφάσεων της ΕΕ. Μία στρατηγική, που τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την απόφαση της Λισαβόνας που επικαλείται το υπουργείο Παιδείας, έχει ως βασική κατεύθυνση τη δημιουργία καλύτερων απασχολήσιμων για τη μεγιστοποίηση των κερδών των ευρωπαϊκών πολυεθνικών στο πλαίσιο του παγκόσμιου ανταγωνισμού. Και που βλέπει την Παιδεία ως μέσο επίτευξης αυτού του στόχου.

Τη δεύτερη μέρα των εργασιών της συνόδου, την Κυριακή 2 Μάρτη, θα συμμετάσχουν και οι υπουργοί Παιδείας των 10 υπό ένταξη χωρών για να συζητήσουν το θέμα του «ηλεκτρονικού διαφωτισμού», των νέων τεχνολογιών, η εισαγωγή των οποίων στην εκπαίδευση έρχεται να συμβάλει στους παραπάνω στόχους της Λισαβόνας, ωστόσο κατά τον υπουργό δεν πρόκειται μόνο για «δεξιότητες» αλλά πρέπει να ενισχυθεί η παιδαγωγική τους διάσταση...


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ