Παρασκευή 16 Μάη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 1
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "Η πρόταση πάλης του ΚΚΕ για τη Ναυτιλία"
ΚΚΕ ΙΣΧΥΡΟ - ΜΕΤΩΠΟ ΛΑΪΚΟ
Η πρόταση πάλης του ΚΚΕ για τη Ναυτιλία, τη Ναυπηγοεπισκευαστική Βιομηχανία και τα Λιμάνια

Από τις 15 μέχρι τις 19 Μάη 2003 οι υπουργοί Ναυτιλίας και Μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ενωσης θα ταξιδεύουν στα ελληνικά νησιά και θα παίρνουν αποφάσεις για την κοινοτική ναυτιλία, τη ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία, τα λιμάνια.

Ισχυρίζονται ότι δήθεν οι αποφάσεις αυτές θα είναι για την αντιμετώπιση των προβλημάτων των εργαζομένων και αυτό αναπαράγεται από τους μεγαλοεργολάβους των ΜΜΕ.

Λένε ψέματα.

Οι συζητήσεις των υπουργών της Ευρωπαϊκής Ενωσης έχουν έναν και μοναδικό στόχο.

Πώς καλύτερα θα υπηρετήσουν τα συμφέροντα των εφοπλιστών, του κεφαλαίου.

Πώς θα βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητα των ναυτιλιακών επιχειρήσεων για την αύξηση των κερδών των εφοπλιστών, των μονοπωλίων της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Πώς θα επιταχύνουν τις διαδικασίες για να ξεπουλήσουν τα λιμάνια, τα ναυπηγεία στους εφοπλιστές και στους άλλους χρυσοκάνθαρους καπιταλιστές, για να ικανοποιηθούν οι απαιτήσεις τους και να αυξηθούν τα κέρδη τους.

Πώς θα επιταχύνουν τις μειώσεις των οργανικών συνθέσεων των πλοίων, θα μειώσουν τους μισθούς και θα καταργήσουν τα εργασιακά και τα ασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών, των μεταλλεργατών, των λιμενεργατών, των ναυτιλιακών υπαλλήλων.

Αυτό είναι το θέμα της Συνόδου των υπουργών Ναυτιλίας και Μεταφορών, γιατί αυτό επιβάλλει η αντεργατική πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Η Κομματική Οργάνωση Πειραιά του ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους να υψώσουν φωνή διαμαρτυρίας.

Να γίνουν οι μέρες αυτές μέρες προβληματισμού και αγώνα καταδίκης της εχθρικής πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Οι συνέπειες της αντεργατικής πολιτικής κυβέρνησης - Ευρωπαϊκής Ενωσης

Πολλά χρόνια οι κυβερνήσεις του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας διαφημίζουν την κοινή ναυτιλιακή πολιτική, την πολιτική για τα λιμάνια και τα ναυπηγεία, που ακολουθεί η Ευρωπαϊκή Ενωση.


Οταν το 1986, στα πλαίσια της Κοινής Ναυτιλιακής Πολιτικής, η Επιτροπή της ΕΟΚ αναγνώρισε και υποστήριξε τις σημαίες ευκαιρίας, καθώς και τη δημιουργία ανοιχτών νηολογίων, από τα κράτη - μέλη της Ευρωπαϊκής Ενωσης (κάτι παρόμοιο με τις σημαίες ευκαιρίας) παρατηρήθηκε ραγδαία μείωση των εθνικών νηολογίων και γιγάντωση των σημαιών ευκαιρίας. Αυτό σημαίνει ελαστικός έλεγχος, χρησιμοποίηση χαμηλόμισθων πληρωμάτων, δραστική μείωση των θέσεων εργασίας και χτύπημα των μισθολογικών, εργασιακών - ασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών.

Σύμφωνα με αυτόν τον προσανατολισμό της ΕΟΚ, στα επόμενα στάδια της Κοινής Ναυτιλιακής Πολιτικής, όπως οριοθετήθηκε με δήλωση του Συμβουλίου Υπουργών στις 16/12/1986, οι προσπάθειες στρέφονται στη μείωση των διαφορών, των συνθηκών λειτουργίας και του κόστους, μεταξύ κοινοτικού στόλου και των ξένων ανταγωνιστών του.

Η πορεία που ακολουθήθηκε μέχρι σήμερα από τα επιτελεία της Ευρωπαϊκής Ενωσης, τους εφοπλιστές και τα μονοπώλια ήταν η ένταση της αντεργατικής πολιτικής και η βήμα προς βήμα μετατροπή των εθνικών νηολογίων των κρατών - μελών σε σημαίες ευκαιρίας, που χαρακτηρίζεται με το μαζικό διωγμό των ναυτεργατών.

Χαρακτηριστικά σημειώνουμε ότι το σύνολο των στόλων των 9 κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης το 1960απασχολούσε 376.000 ναυτεργάτες,ενώ σήμερα 190.000, από τους οποίους οι 132.279 είναι πληρώματα των 15 κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης και 60.243 αλλοδαποί ναυτεργάτες.

Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 1990, ο εμπορικός στόλος της Ευρωπαϊκής Ενωσης αποτελούνταν από 7.659 εμπορικά πλοία, χωρητικότητας 72.326.000 τόνων γκρος (GT), καλύπτοντας το 18,8% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, ο οποίος την ίδια περίοδο αποτελούνταν από 38.221 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 383.955.000 τόνων γκρος (GT).


Χωρίς να προσμετρούνται τα έξι ναυτικά κράτη υπό ένταξη μέλη (Κύπρος, Μάλτα, Λετονία, Σλοβενία, Πολωνία, Εσθονία), τα οποία διαθέτουν εμπορικό στόλο 2.970 πλοίων, συνολικής χωρητικότητας 52.150.985 τόνων γκρος(GT), μετά από 12 χρόνια, το 2002, ο ευρωπαϊκός εμπορικός στόλος περιλάμβανε 6.975 πλοία, χωρητικότητας 55.134.000 τόνων γκρος (GT), το 17,31% του παγκόσμιου εμπορικού στόλου, ο οποίος αριθμούσε 45.476 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 549.415.000 τόνων γκρος (GT).

Επισημαίνεται ότι ο συνολικός εμπορικός στόλος που ελέγχουν οι Ευρωπαίοι εφοπλιστές καλύπτει περίπου το 41% του παγκόσμιου στόλου και μόνον το 17,31% είναι εγγεγραμμένος στα νηολόγια των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ενωσης Ευρωπαίων Εφοπλιστών.

Το 1988 η ελληνόκτητος ναυτιλία αριθμούσε 2.487 πλοία.

Το 2002 τα πλοία αυξήθηκαν και έφτασαν τα 3.480.

Πολλοί Ελληνες εφοπλιστές υπολογίζονται μέσα στη λίστα των σύγχρονων κροίσων.

Οι παραγγελίες τους για το επόμενο διάστημα αφορούν το κτίσιμο δεκάδων πλοίων, πολλών εκατομμυρίων τόνων.

Οι Ελληνες εφοπλιστές το 2002 υπέγραψαν συμβόλαια για τη ναυπήγηση 103 πλοίων όλων των τύπων αξίας 3,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων περίπου συνολικής χωρητικότητας 11,4 εκατομμυρίων dwt, ποσοστό αύξησης 37,3% σε σύγκριση με το 2001 όπου είχαν δοθεί παραγγελίες για 75 πλοία χωρητικότητας 6,4 εκατομμυρίων dwt.

Το Γενάρη, πρώτο μήνα του 2003, οι εφοπλιστές προχώρησαν σε παραγγελίες ναυπήγησης 14 πλοίων ύψους 677 εκατομμυρίων δολαρίων!!

Παρά το ότι η κυβέρνηση εξυπηρετεί ευλαβικά τα συμφέροντα των εφοπλιστών, ικανοποιεί τις αξιώσεις τους, δίνοντας νέα προνόμια (φοροαπαλλαγές κλπ.) η επιθετικότητά τους μεγαλώνει.


Ολα αυτά τα χρόνια δίνονται πρωτοφανή προνόμια προς τους εφοπλιστές.

Απανωτές φοροαπαλλαγές και πριμοδοτήσεις, την ώρα που οι εργαζόμενοι υποφέρουν από τη σκληρή λιτότητα, την καθήλωση των μισθών και των συντάξεων, τη φορομπηχτική πολιτική.

Το πολυνομοσχέδιο - τερατούργημα που κατατέθηκε και συζητείται αυτή την περίοδο στη Βουλή, περιλαμβάνει την παραπέρα υποβάθμιση και ιδιωτικοποίηση της ναυτικής εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης, αντιδραστικές αλλαγές στον αντιλαϊκό νόμο 2932/2001 για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, επέκταση της ιδιωτικοποίησης των λιμανιών της χώρας, διεύρυνση της εφοπλιστικής ασυδοσίας.

Τι όφελος είχαν οι ναυτεργάτες από την πολιτική των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, από την πολιτική της Ευρωπαϊκής Ενωσης;

Από τις αρχές της δεκαετίας του '80 μέχρι σήμερα, μειώθηκαν 5 φορές οι οργανικές συνθέσεις και ταυτόχρονα οργιάζει η εκμετάλλευση των αλλοδαπών ναυτεργατών που δουλεύουν χωρίς συγκροτημένα δικαιώματα, σε συνθήκες «μαύρης» εργασίας.

Το 1988 οι Ελληνες ναυτεργάτες που εργάζονταν στα πλοία ήταν 38.000 και το 2000 δεν ξεπερνούν τις 18.000.

Την ίδια περίοδο μειώθηκαν οι ναυτολογήσεις κατά 65%.

Τα ναύλα έχουν εκτιναχτεί στα ύψη και οι εφοπλιστές, γενικότερα τα μονοπώλια, αποκομίζουν τεράστια αστρονομικά κέρδη. Η εξίσωση των αποδοχών των Ελλήνων ναυτεργατών με τους άλλους συναδέλφους τους των κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ενωσης, όπως προπαγάνδισαν οι υποστηρικτές της ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης από τη δεκαετία του 1980, πήρε αντίθετη κατεύθυνση. Εξίσωση προς τα κάτω των αποδοχών και των συνθηκών δουλιάς των άλλων Ευρωπαίων ναυτεργατών μ' αυτές των Ελλήνων, και όλων μαζί ακόμα παρακάτω στα επίπεδα των συναδέλφων τους των τρίτων χωρών.


Ο φαύλος κύκλος που λέει: Προνόμια στους εφοπλιστές για να φέρουν πλοία στην ελληνική σημαία και να βρουν δουλιά οι ναυτεργάτες, αποδείχτηκε μια μεγάλη απάτη.

Ιδιωτικοποιήθηκαν τα Ναυπηγεία της Σύρου, της Χαλκίδας, της Ελευσίνας (2 φορές!!) μεθοδεύτηκε η απάτη του 51% - 49% για το ξεπούλημα των ναυπηγείων ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ, για να παραδοθούν τα ναυπηγεία στο γερμανικό κεφάλαιο με τεράστια προίκα 1.5 τρισεκατομμύρια δρχ. με συμβόλαια για το Πολεμικό Ναυτικό και τεράστια ακίνητη περιουσία.

Με την ιδιωτικοποίηση των ναυπηγείων Ελευσίνας οι θέσεις εργασίας από 2100 συρρικνώθηκαν στις 800, στο Σκαραμαγκά από 3.200 στις 1.400 και στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος από 10.000 στις 3.500. Μειώθηκαν μισθοί και μεροκάματα, αυξήθηκε η «μαύρη» ανασφάλιστη εργασία.

Χιλιάδες μεταλλεργάτες στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος βασανίζονται από τη χρόνια ανεργία.

Ενας ακόμα εργασιακός πνεύμονας μαράζωσε.

Η ίδρυση της Ανώνυμης εταιρίας «Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Πειραιά», συνδέεται με τα σχέδια παράδοσης του χώρου στις πολυεθνικές.

Ο σχεδιασμός της Ευρωπαϊκής Ενωσης, του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ οδηγεί στο κλείσιμο της Ν/Ζώνης για να πριμοδοτηθούν οι εφοπλιστές που ελέγχουν τη Ναυπηγοεπισκευή.


Η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ μέσα από την παρουσίαση του καταστατικού της υπό ίδρυση εταιρίας για τη λειτουργία της Ν/Ζώνης του Πειραιά (ΝΑΖΩΠΕΙ ΑΕ), συνεχίζει την πολιτική που εφαρμόζει τόσα χρόνια. Μια πολιτική υπονόμευσης που μετέτρεψε τους χιλιάδες εργαζόμενους σε ανέργους.

Χιλιάδες εργαζόμενοι στα Ναυπηγεία δουλεύουν σε δραματικές συνθήκες «μαύρης» εργασίας, υποαπασχόλησης.

Οι λιμενεργάτες είναι αντιμέτωποι με μια σφοδρότατη επίθεση κατά των εργασιακών τους δικαιωμάτων.

Η πρώτη πράξη ήταν η ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ, με μοναδικό σκοπό να εξασφαλίσουν τα προνόμια και τα υπερκέρδη των εφοπλιστών και των πολυεθνικών των «κοντέινερς», σε βάρος των δικαιωμάτων των εργαζομένων, σε βάρος του ελληνικού λαού, αδιαφορώντας για τις επιπτώσεις όσον αφορά στη σύνδεση της ηπειρωτικής με τη νησιωτική Ελλάδα.

Με το νέο κανονισμό εργασίας, το προσωπικό υποχρεούται να απασχολείται κατά την κρίση της υπηρεσίας σε οποιαδήποτε θέση ή ειδικότητα αυτή επιλέξει!!

Στα λιμάνια πληθαίνουν οι εργαζόμενοι με μερική απασχόληση και όσο προχωράει η ιδιωτικοποίηση, θα αφαιρούνται δικαιώματα.

Η εφοπλιστική τρομοκρατία στα γραφεία των ναυτιλιακών εταιριών εκδηλώνεται με απολύσεις, χτύπημα μισθολογικών, εργασιακών δικαιωμάτων των εργαζομένων.

Ναυτεργάτες, μεταλλεργάτες, λιμενεργάτες, ναυτιλιακοί υπάλληλοι βασανίζονται από την εντατικοποίηση της δουλιάς.


Δεκάδες ναυτεργάτες και μεταλλεργάτες είναι σακατεμένοι, νεκροί, δολοφονημένοι από την πολιτική του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, που προσκυνά στο βωμό του εργοδοτικού κέρδους.

Η χειροτέρευση των όρων ασφάλισης - συνταξιοδότησης, η εμπορευματοποίηση της υγείας, οι συντάξεις πείνας είναι καθρέφτης της πολιτικής των μέχρι σήμερα κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της Νέας Δημοκρατίας.

Δουλιά στα κάτεργα, αλλά η κατώτερη σύνταξη του ΙΚΑ είναι στο εξευτελιστικό επίπεδο των 390,32 ευρώ και του ΝΑΤ στα 314,01 ευρώ.

Διαφήμισαν την απελευθέρωση της ακτοπλοΐας την οποία στήριξαν το ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ και ο ΣΥΝ.

Επιβεβαιώθηκε η θέση του ΚΚΕ ότι είναι ένα ακόμα βήμα για την ισχυροποίηση της ασυδοσίας και την αύξηση των κερδών των εφοπλιστών. Ο εφοπλιστικός ανταγωνισμός οδήγησε στην υποβάθμιση της εξυπηρέτησης των μικρών νησιών, στην αύξηση των εισιτηρίων, στη χειροτέρευση των εργασιακών συνθηκών, των αμοιβών των ναυτεργατών.

Σήμερα, η επίθεση του εφοπλιστικού κεφαλαίου, γενικότερα του κεφαλαίου και των κομμάτων που υπηρετούν τα συμφέροντά του, δυναμώνει.

Το σύνθημα έχει δοθεί.

Το αναμασούν καθημερινά η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και τα στελέχη της ΝΔ.

ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ των πλοίων, των ναυτιλιακών εταιριών, των λιμανιών, των επιχειρήσεων.


Αυτό είναι το κεντρικό σύνθημα πάνω στο οποίο διεξάγονται οι συζητήσεις των υπουργών Εμπορικής Ναυτιλίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Αυτό σημαίνει:

Μείωση μισθών. Κατάργηση κοινωνικών - ασφαλιστικών δικαιωμάτων. Συρρίκνωση των οργανικών συνθέσεων σε όλες τις κατηγορίες των πλοίων. Εντατικοποίηση της δουλιάς.

Ανεργία για τους εργαζόμενους της ναυπηγοεπισκευής, χειροτέρευση της κατάστασης για τους λιμενεργάτες, τους ναυτιλιακούς υπαλλήλους.

Γιατί ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ σημαίνει κέρδη για το κεφάλαιο, για τους εφοπλιστές, για τους κάθε λογής καπιταλιστές που λυμαίνονται το χώρο των ναυτιλιακών και παραναυτιλιακών δραστηριοτήτων.

Ολα τα περί «ποιοτικής ναυτιλίας» ή οι υποσχέσεις για τη λήψη μέτρων ασφαλείας των πλοίων, που επαναλαμβάνει η Ελληνική Προεδρία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας στο σχέδιο ψηφίσματος για τη Σύνοδο των Υπουργών Ναυτιλίας και Μεταφορών, είναι το παραπλανητικό πλαίσιο για να κλείσουν τα μάτια των ναυτεργατών, των μεταλλεργατών, των λιμενεργατών, των ναυτιλιακών υπαλλήλων.

Αυτή η πολιτική, η πολιτική του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ, της Ευρωπαϊκής Ενωσης δεν μπόρεσε, δεν μπορεί να δώσει λύση στα προβλήματα των εργαζομένων, δεν μπορεί να υπηρετήσει τις ανάγκες τους, γιατί υπηρετεί τις ανάγκες του κεφαλαίου, των πολυεθνικών, των εφοπλιστών.


Το λένε ωμά στους εργαζόμενους.

Ξεχάστε κατακτήσεις.

Μάθετε να ζείτε με τους ιμπεριαλιστικούς πολέμους που σκοτώνουν τους λαούς για το μοίρασμα των αγορών και τα κέρδη των πολυεθνικών.

Μάθετε να ζείτε με την υποαπασχόληση, με τις ελαστικές εργασιακές σχέσεις, με την ανεργία και την ψευτοκατάρτιση, με την ιδιωτική ασφάλιση, με τον εφοπλιστικό βούρδουλα.

Αυτή είναι η πολιτική τους και για να την επιβάλουν, καταφεύγουν στη χρησιμοποίηση του κατασταλτικού μηχανισμού, των ΜΑΤ και των Βατραχανθρώπων.

Φέρτε πάλι στο μυαλό σας τις βάρβαρες επιθέσεις στο λιμάνι, τους ξυλοδαρμούς, την απαγόρευση της απεργίας των ναυτεργατών, την πολιτική επιστράτευση.

Τώρα! χρειάζεται ακόμα πιο οργανωμένος και αποφασιστικός αγώνας.

Μαζική καταδίκη της πολιτικής του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ, της Ευρωπαϊκής Ενωσης.

Ξεπέρασμα των αναχωμάτων που στήνει ο ΣΥΝ, για να μπλοκάρει τη λαϊκή αγανάκτηση στην κυρίαρχη πολιτική.

Τώρα! χρειάζεται οι εργαζόμενοι να απομονώσουν τις συμβιβασμένες ηγεσίες του εργοδοτικού κυβερνητικού συνδικαλισμού, να στηρίξουν το ΠΑΜΕ, τις ταξικές δυνάμεις που παλεύουν στο πλευρό τους.

Τώρα! χρειάζεται οι εργαζόμενοι να βγάλουν τα απαραίτητα συμπεράσματα και να ενισχυθεί το ΚΚΕ, για να δυναμώσει η ελπίδα, να χτίσουν οι λαϊκές δυνάμεις το δικό τους Μέτωπο, ενάντια στον πραγματικό αντίπαλο, τον ιμπεριαλισμό και την πλουτοκρατία, για να ανοίξει ο δρόμος για μια άλλη, φιλολαϊκή πολιτική.

Οι στόχοι πάλης του ΚΚΕ
για την ανάπτυξη της Ναυτιλίας,
της Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας και των Λιμανιών

Η ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, η αξιοποίηση των παραγωγικών δυνατοτήτων της χώρας απαιτούν Λαϊκή Εξουσία, που να υπηρετεί τα συμφέροντα των εργαζομένων. Απαιτεί οικονομία που θα αναπτύσσεται με κίνητρο την ευημερία των λαϊκών στρωμάτων και όχι με κριτήριο τα κέρδη των εφοπλιστών και των άλλων τμημάτων της πλουτοκρατίας.


Οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες, γενικότερα οι θαλάσσιες μεταφορές, τα λιμάνια, τα ναυπηγεία θα γίνουν μέσα ανάπτυξης προς όφελος του λαού, όταν γίνουν δική του περιουσία, όταν αποσπαστούν από τα χέρια των εφοπλιστών, του κεφαλαίου.

Μ' αυτές τις προϋποθέσεις, με πανεθνικό σχεδιασμό και κλαδικές πολιτικές μπορεί να αναπτυχθεί η ναυτιλία, τα λιμάνια η ναυπηγοεπισκευή προς όφελος των εργαζομένων, με τη δημιουργία «Ενιαίου Φορέα Ναυπηγοεπισκευαστικής Βιομηχανίας», «Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών» και Δημόσια Λιμάνια με εργατικό κοινωνικό έλεγχο.

Μ' αυτές τις προϋποθέσεις μπορεί να εξασφαλιστεί το δικαίωμα στη δουλιά και να λυθεί το πρόβλημα της ανεργίας. Να αντιμετωπιστούν ριζικά τα εργατικά ατυχήματα, να αντιστοιχηθούν τα εργασιακά κοινωνικά - ασφαλιστικά δικαιώματα με τις σύγχρονες ανάγκες των εργατικών - λαϊκών οικογενειών.

Σ' αυτό το στόχο πρέπει να κατευθύνεται η καθημερινή πάλη για πλήρη - σταθερή εργασία, αποκλειστικά δημόσια - δωρεάν Κοινωνική Ασφάλιση, δωρεάν Υγεία και Παιδεία, οργανικές συνθέσεις που θα ανταποκρίνονται στις αυξημένες ανάγκες των πλοίων, υψηλούς μισθούς και συντάξεις, μέτρα για την υγιεινή και την ασφάλεια στους εργασιακούς χώρους, δημοκρατικά δικαιώματα και ελευθερίες.

Η Κομματική Οργάνωση Πειραιά του ΚΚΕ καλεί τους ναυτεργάτες, τους μεταλλεργάτες, τους εργάτες και τους υπαλλήλους στα λιμάνια, στα νησιά και στους άλλους συναφείς κλάδους της ναυτιλίας, να δυναμώσουν την πάλη τους με διεκδικητικό πλαίσιο τα αιτήματα που προβάλλουν οι συνεπείς ταξικές δυνάμεις του εργατικού κινήματος:

  • Δημόσια Κοινωνική Ασφάλιση υποχρεωτική για όλους τους εργαζόμενους.
  • Αποκλειστικά Δημόσια Δωρεάν Παιδεία, Υγεία, Πρόνοια κατάργηση της επιχειρηματικής δραστηριότητας.
  • Κατάργηση των αντιασφαλιστικών νόμων της Νέας Δημοκρατίας και του ΠΑΣΟΚ.
  • Κατώτερος μισθός 1.000 ευρώ.
  • Κύρια σύνταξη στο 80% του μισθού - Κατώτερη σύνταξη 800 ευρώ.
  • Υπεράσπιση του θεσμού των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας με ουσιαστικές αυξήσεις σε μισθούς και συντάξεις.
  • Σταθερή εργασία, 7ωρο, 5νθήμερο, 35ωρο, με αποδοχές που διασφαλίζουν ποιότητα ζωής στη λαϊκή οικογένεια, καθώς και τα ασφαλιστικά - συνταξιοδοτικά δικαιώματα των εργαζομένων.
  • Ουσιαστική στήριξη όλων των ανέργων με επιδότηση στο 80% του ημερομισθίου, μέχρι ο άνεργος να βρει δουλιά. Διασφάλιση των κοινωνικών, ασφαλιστικών δικαιωμάτων. Επιδότηση των νέων που εισέρχονται στην παραγωγή και δε βρίσκεται δουλιά.
  • Αποφασιστική αντιμετώπιση των απολύσεων.
  • Υπεράσπιση και διεύρυνση των δημοκρατικών δικαιωμάτων και ελευθεριών.


Τώρα! Πρέπει οι εργαζόμενοι να καταδικάσουν το ΠΑΣΟΚ και τη Νέα Δημοκρατία, τα κεντροδεξιά και κεντροαριστερά αναχώματα, που αποτελούν εναλλακτικές επιλογές της πλουτοκρατίας.

Να δυναμώσει η πάλη του ΚΚΕ.

Χρειάζεται οι εργαζόμενοι να ξεπεράσουν τα ψευτοδιλήμματα και τις ψευτοϋποσχέσεις που χρησιμοποιούν το ΠΑΣΟΚ και η ΝΔ, για να εναλλάσσονται στους κυβερνητικούς θώκους και να εφαρμόζουν την ίδια αντιλαϊκή πολιτική.

Η Κομματική Οργάνωση Πειραιά ΚΚΕ καλεί τους εργαζόμενους, τους άνεργους, τους νέους, τους συνταξιούχους και τις οικογένειές τους για την ανάπτυξη μαζικών - αγωνιστικών κινητοποιήσεων ενίσχυσης της πολιτικής του ΚΚΕ για την παραγωγική ανασυγκρότηση και ανάπτυξη της ναυπηγοεπισκευαστικής βιομηχανίας, των λιμανιών, της ναυτιλίας, για μια άλλη φιλολαϊκή πολιτική που θα ικανοποιεί τις ανάγκες της εργατικής - λαϊκής οικογένειας.

ΚΚΕ ΙΣΧΥΡΟ - ΜΕΤΩΠΟ ΛΑΪΚΟ

Κομματική Οργάνωση Πειραιά του ΚΚΕ

Μάης 2003






Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ