Κυριακή 8 Ιούνη 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΜΕΡΑ
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΕΦΟΠΛΙΣΤΕΣ
Στύβουν τους ναυτεργάτες

Η επίθεση που έχει εξαπολύσει, ειδικά την τελευταία περίοδο, η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ σε βάρος κάθε ναυτεργατικής κατάκτησης, θέτοντας υπό αμφισβήτηση ακόμα και το ίδιο το δικαίωμα στο μπάρκο, είναι ξέφρενη. Ανά βδομάδα ο υπουργός των εφοπλιστών Γ. Ανωμερίτης εμφανίζει και ένα νομοθετικό εξάμβλωμα, με το οποίο βομβαρδίζει το οικοδόμημα των ναυτεργατικών δικαιωμάτων, παρέχοντας ταυτόχρονα νέα υπερπρονόμια στους εφοπλιστές. Την περασμένη βδομάδα ψηφίστηκε στη Βουλή, με τη συμφωνία και της ΝΔ, ένα πολυνομοσχέδιο, το οποίο περιείχε αυτούσιες γραπτές θέσεις της Ενωσης Ελλήνων Εφοπλιστών για τη ναυτική εκπαίδευση και μετεκπαίδευση. Τα άρθρα του προβλέπουν τη ραγδαία υποβάθμιση συνολικά της ναυτικής εκπαίδευσης, ιδιωτικοποίηση και «έκδοση» ημικαταρτισμένων ναυτικών χωρίς εργασιακά δικαιώματα. Το ίδιο έκτρωμα προβλέπει ακόμα μια σειρά προνόμια των ακτοπλόων εφοπλιστών, όπως επιχορήγησή τους από τον κρατικό προϋπολογισμό, μείωση των τελών που καταβάλλουν προς τρίτους και πολλά ακόμα.

Την περασμένη Δευτέρα ο υπουργός έδωσε στη δημοσιότητα προσχέδιο νόμου με τίτλο «Οργανισμός Απασχόλησης Ελλήνων Ναυτικών» (ΟΑΕΝ), το οποίο προβλέπει την κατάργηση του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, ανοίγοντας αυτόματα διάπλατα τις πόρτες στους δουλέμπορους ναυτιλιακούς πράκτορες και την κατάργηση του Ειδικού Λογαριασμού Οικογενειακών Επιδομάτων Ναυτικών (ΕΛΟΕΝ). Η κατάργηση του ΕΛΟΕΝ θα «συνοδευτεί» με την παράδοση των αποθεματικών του, ύψους πάνω από 6 δισ. δραχμές, που αποτελούν τον ιδρώτα και το αίμα των ναυτεργατών, στα χέρια των εφοπλιστών και των... υπηρεσιακών παραγόντων, καθώς αυτοί ακριβώς θα αποτελούν το διοικητικό συμβούλιο του νέου οργανισμού.

Παράλληλα με αυτά, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκεται ο κυβερνητικός σχεδιασμός για το κλείσιμο, προς όφελος των ιδιωτών βέβαια, του «Οίκου Ναύτου», που αποτελεί μια από τις μεγάλες κατακτήσεις των ναυτεργατών. Οι καθημερινές τεράστιες «ουρές» και η αφάνταστη ταλαιπωρία των ασφαλισμένων αποτελούν τον αδιάψευστο μάρτυρα της συρρίκνωσης και υποβάθμισης των υπηρεσιών υγείας, του κλεισίματος των ιατρικών του τμημάτων - μέσα σε ένα μήνα 18 γιατροί βρέθηκαν εκτός και βασικά τμήματα όπως παιδιατρικό, ουρολογικό και άλλα έκλεισαν - της έλλειψης διοικητικού και νοσηλευτικού προσωπικού.


Στα παραπάνω να προστεθεί ότι οι κυβερνητικοί εγκέφαλοι ετοιμάζουν ακόμα - με την υπογραφή της ΝΔ - μέτρα για το διωγμό και των εναπομεινάντων Ελλήνων ναυτεργατών από τα ποντοπόρα πλοία και τη μείωση των ήδη συμβολικών ασφαλιστικών εισφορών που καταβάλλουν οι εφοπλιστές. Τη μείωση των οργανικών συνθέσεων σε ακτοπλοϊκά, τουριστικά. Επιδοτήσεις, νέες επιχορηγήσεις και πάει λέγοντας.

Ολα αυτά, βέβαια, την ίδια στιγμή που από τα επίσημα στοιχεία προκύπτει ότι από τους 59.534 Ελληνες ναυτεργάτες που ήταν μπαρκαρισμένοι το 1980, το 2002 έμειναν 18.562. Ομως οι Ελληνες εφοπλιστές τριπλασίασαν το στόλο τους και τα κέρδη τους. Ωστε από 2.487 πλοία άνω των 1.000 gt που μετρούσαν το 1988 σήμερα να διαθέτουν 3.355. Και για να κάνουμε ακόμα πιο χειροπιαστό τον πλούτο που έχουν συσσωρεύει, να πούμε ότι μόνο το Γενάρη, τον πρώτο μήνα του 2003, οι Ελληνες εφοπλιστές παρήγγειλαν τη ναυπήγηση 14 πλοίων, ύψους 677 εκατ. δολαρίων.

Είναι νομοτελειακό. Η πολιτική του ΠΑΣΟΚ, της ΝΔ και του διευθυντηρίου τους, δηλαδή της Ευρωπαϊκής Ενωσης, δεν μπόρεσε και δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα των ναυτεργατών και συνολικά των εργαζομένων και τις ανάγκες τους, γιατί ακριβώς είναι ταγμένη να υπηρετεί τις ανάγκες του κεφαλαίου. Και γι' αυτόν ακριβώς το λόγο χρειάζεται η λαϊκή κοινωνικοπολιτική πάλη έως την ανατροπή της.



Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ