Τρίτη 19 Αυγούστου 2003
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Γαλέρες επικίνδυνες για πληρώματα και επιβάτες

Αποκαλυπτικά στοιχεία από ελέγχους που έκαναν τα σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ»

Σε εφοπλιστικό «παράδεισο» έχει μετατρέψει η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ το χώρο της ακτοπλοΐας, αφού οι πλοιοκτήτριες εταιρίες, καλυμμένες πίσω από την ανοχή και με την αμέριστη στήριξη του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, παρανομούν ασύστολα, παραβιάζοντας κάθε κανόνα ασφάλειας πληρώματος και επιβατών. Το μπαράζ βλαβών και «ατυχημάτων» τις τελευταίες δέκα μέρες στα πλοία των ακτοπλοϊκών γραμμών ανέδειξαν τους τεράστιους κινδύνους που εγκυμονούν η εντατικοποίηση στο έπακρο της δουλιάς των ναυτεργατών, αλλά και η μηδαμινή - πρόχειρη ετήσια επισκευή των πλοίων. Αυτά αποτελούν τα βασικά στοιχεία για την εγκληματική δράση κυβέρνησης και εφοπλιστών, όπως αποδεικνύει και ο δειγματοληπτικός έλεγχος που πραγματοποίησαν σε λιμάνια όλης της χώρας τα ναυτεργατικά σωματεία ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ».

Πλοία ασυντήρητα, παρά την παλαιότητά τους, μειωμένα πληρώματα, καταστρατήγηση της συλλογικής σύμβασης εργασίας, εξαντλητικά ωράρια και άθλιες συνθήκες διαμονής του πληρώματος μέσα στα πλοία, είναι μερικά μόνο από τα στοιχεία που συνθέτουν τη ζοφερή εικόνα της ελληνικής ακτοπλοΐας. Και όλα αυτά σε γνώση του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και των λιμενικών αρχών, που στο βωμό του εφοπλιστικού κέρδους καταστρατηγούν την ούτως ή άλλως προσαρμοσμένη στα εφοπλιστικά συμφέροντα νομοθεσία και επιτρέπουν στις πλοιοκτήτριες εταιρίες να δρομολογούν τα πλοία τους ανεμπόδιστα.

Σε μικρή απόσταση από το γραφείο του υπουργού Εμπορικής Ναυτιλίας Γ. Πασχαλίδη, οι ναυτεργάτες στα πορθμεία και υδροπτέρυγα σκάφη του Αργοσαρωνικού δουλεύουν 16 με 20 ώρες την ημέρα. Την ίδια στιγμή, στο λιμάνι της Ραφήνας, τα επιβατηγά «ΜΑΡΜΑΡΙ ΕΞΠΡΕΣ» και «ΕΥΒΟΙΑ ΣΤΑΡ» μεταφέρουν καθημερινά εκατοντάδες επιβάτες, υποβάλλοντας το πλήρωμα σε εξαντλητική δοκιμασία, αφού το δρομολόγιό τους ξεκινάει στις 6.00 το πρωί και τελειώνει τα μεσάνυχτα της ίδιας μέρας. Τα Σαββατοκύριακα, μάλιστα, όπως διαπίστωσαν οι συνδικαλιστές των ναυτεργατών, τα δρομολόγια επεκτείνονται μέχρι το ξημέρωμα της επόμενης μέρας, στερώντας από το πλήρωμα και τις ελάχιστες ώρες ξεκούρασης που θα μπορούσε να ξεκλέψει. Ο μέσος εργάσιμος χρόνος για τους ναυτεργάτες στα δύο πλοία αγγίζει τις 20 ώρες ημερησίως.

Ανάλογες οι συνθήκες εργασίας και στο «ΜΑΚΕΔΩΝ ΕΞΠΡΕΣ», στο λιμάνι του Λαυρίου. Οι καμπίνες του πληρώματος βρίσκονται κάτω από το επίπεδο του γκαράζ, δίπλα ακριβώς από τις δεξαμενές πετρελαίου, χωρίς να υπάρχει σύστημα εξαερισμού. Το πλοίο επιστρέφει από το δρομολόγιό του στις 22.30 κάθε βράδυ, οπότε και σβήνουν οι ηλεκτρομηχανές, με αποτέλεσμα ο χώρος ενδιαίτησης του πληρώματος να μένει χωρίς κλιματισμό. Η αφόρητη ζέστη και η αποπνικτική ατμόσφαιρα επιβάλλουν στο καράβι συνθήκες γαλέρας, με το πλήρωμα να κοιμάται το βράδυ στο κατάστρωμα του πλοίου!

Η κατάσταση δεν είναι καλύτερη στα υπόλοιπα περιφερειακά λιμάνια της χώρας. Το επιβατηγό «ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ», δρομολογημένο στη γραμμή Αστακός - Βαθύ Ιθάκης - Σάμη Κεφαλονιάς, ταξιδεύει με ειδική οργανική σύνθεση χαρακτηρισμένο ως «πορθμείο», παρά το γεγονός ότι σύμφωνα με την ιπποδύναμή του (6.000 HP), τη χωρητικότητα και τα ταξίδια του πλοίου κατατάσσεται στα επιβατηγά. Τα ωράρια εργασίας για το πλήρωμα είναι εξαντλητικά και παραβιάζονται ασύστολα, όπως και στα πλοία «ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ», «ΠΡΩΤΕΑΣ», «ΙΩΝΙΣ» και «ΖΑΚΥΝΘΟΣ» της γραμμής Κυλλήνης - Ζακύνθου - Κεφαλονιάς.

Την ίδια στιγμή, έως και χτες το απόγευμα, δεν είχε αποκατασταθεί η οργανική σύνθεση στο επιβατηγό «ΑΚΟΥΑ ΤΖΟΥΕΛ», το οποίο εκτελούσε το δρομολόγιό του με το μισό από το προβλεπόμενο πλήρωμα.

Η ετήσια επιθεώρηση για την πλειοψηφία των πλοίων δε γίνεται σύμφωνα με τους όρους που προβλέπουν η ελληνική και διεθνής νομοθεσία, ενώ και η βασική συντήρηση πραγματοποιείται από το ίδιο το πλήρωμα και όχι από ειδικά συνεργεία όπως προβλέπεται, προκειμένου να μειωθεί το κόστος για τους εφοπλιστές. Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας επιχειρεί να ρίξει στάχτη στα μάτια ναυτεργατών και επιβατών με χαλκευμένα στοιχεία, που παρουσιάζουν τα πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας να διάγουν... την εφηβεία τους. Αξιοποιώντας στοιχεία από το 1/10 μόλις των επιβατηγών που πλέουν στις ελληνικές θάλασσες, παρουσιάζει σαν μέση ηλικία των πλοίων τα 18,5 χρόνια, ενώ στην πραγματικότητα ξεπερνάει τα 23 με 24 χρόνια. Την ίδια στιγμή, το υπουργείο Εθνικής Οικονομίας ετοιμάζεται να προικίσει τους εφοπλιστές με 8 νέα πλοία και δεκάδες δισ. δραχμές με πρόσχημα την εξυπηρέτηση των άγονων γραμμών. Από το υστέρημα του ελληνικού λαού θα επιχειρήσει για μια ακόμη φορά να καλύψει τα αδιέξοδα που η αντιλαϊκή κυβερνητική πολιτική γεννάει.

Μπροστά στα δεκάδες συμβάντα με πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας το τελευταίο οκτάμηνο και ύστερα από τα νέα δεδομένα που προκύπτουν από την έρευνα των σωματείων ΠΕΜΕΝ και «ΣΤΕΦΕΝΣΩΝ», η πρόταση του ΚΚΕ για τη δημιουργία Δημόσιου Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών αποκτά για μια ακόμη φορά ιδιαίτερη επικαιρότητα. Πρόταση που βρίσκει μέρα με τη μέρα όλο και μεγαλύτερη απήχηση ανάμεσα σε χιλιάδες ναυτεργάτες και επιβάτες που βλέπουν την ασφάλεια και τη ζωή τους να παίζεται κορόνα - γράμματα στον τζόγο του εφοπλιστικού υπερκέρδους.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ