Σάββατο 1 Απρίλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΝΑΥΤΙΚΗ ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑ
Στο «σφυρί» και δεύτερη σύμβαση

Με συνοπτικές διαδικασίες στην πρώτη συνάντηση και χαμηλό ποσοστό αυξήσεων, «έκλεισε» η σύμβαση στα τουριστικά πλοία

Στον αέρα τίναξε τα αιτήματα και των ναυτεργατών που είναι ναυτολογημένοι στα τουριστικά - επιβατηγά πλοία, η νόθα πλειοψηφία της διοίκησης της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, η οποία χτες κατά την πρώτη συνάντηση με την Ενωση Εφοπλιστών Επιβατικών Πλοίων (ΕΕΕΠ)συμφώνησε να υπογραφεί η συλλογική σύμβαση εργασίας με ποσοστό αύξησης 4,5% σε δύο δόσεις! Με... ανάλογες συνοπτικές διαδικασίες και το ίδιο πλαίσιο «έκλεισε» και τη σύμβαση με τους ακτοπλόους εφοπλιστές στα μέσα του μήνα! Οι συλλογικές συμβάσεις «καρμπόν» που «κλείνει» η νόθα πλειοψηφία της διοίκησης της ΠΝΟ με τις εφοπλιστικές Ενώσεις, δεν αποτελούν απλά ευθεία υπονόμευση του θεσμού των συμβάσεων, αλλά επιβεβαιώνουν και με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο ότι η πλειοψηφία αυτή αποτελεί - απροκάλυπτα - «προγεφύρωμα» για τη σφοδρή εφοπλιστική επίθεση, για την οποία ήδη δουλεύουν πυρετωδώς τα επιτελεία του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ, σε βάρος κάθε ναυτεργατικής κατάκτησης. Επίθεση που, όπως όλα δείχνουν, θα συνεχίσει να ξεδιπλώνεται από τις 10 Απρίλη, χωρίς επιπλέον καθυστερήσεις.

Οι συμβάσεις της ντροπής που υπογράφει όπως - όπως η πλειοψηφία της διοίκησης της ΠΝΟ, είναι αποτέλεσμα «συναλλαγής» με τους εφοπλιστές. Αυτό επιβεβαιώνεται από το γεγονός ότι η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ είχε αποφασίσει να διεκδικηθεί υπογραφή συλλογικών συμβάσεων με ποσοστό αύξησης 8% και με αιτήματα, τη 10μηνη ναυτολόγηση των ναυτεργατών, εφαρμογή του 8ωρου, ανθρώπινες συνθήκες δουλιάς και διαβίωσης, να ναυτολογηθούν διπλά πληρώματα στα ταχύπλοα επιβατικά πλοία και άλλα. Ομως μετά από αυτή την απόφαση, ακολούθησαν μια σειρά «μυστικές συναντήσεις» με τους εφοπλιστές, οι οποίες είχαν αποτέλεσμα όχι μόνο αυτό το άθλιο ποσοστό αύξησης, αλλά να ξεπουληθεί και το τελευταίο αίτημα ακόμα και αυτού του «ανάπηρου» διεκδικητικού πλαισίου! Οι περσινές συλλογικές συμβάσεις εργασίας στα τουριστικά και ακτοπλοϊκά πλοία είχαν υπογραφεί με εφάπαξ ποσοστό αύξησης 5%.


Σε ό,τι αφορά τα όσα επιφυλάσσουν για τους ναυτεργάτες των επιβατικών - τουριστικών πλοίων, η ΕΕΕΠ έχει ξεκαθαρίσει με επιστολές της ότι θα διωχτούν από τα πλοία το ξενοδοχειακό προσωπικό και ένα μέρος του υπόλοιπου κατώτερου πληρώματος. Ενώ οι ναυτεργάτες της ακτοπλοΐας θα δεχτούν ισχυρό πλήγμα από την αλλαγή του θεσμικού πλαισίου της ακτοπλοΐας. Σύμφωνα με τους άξονες των αλλαγών, που έχουν δημοσιοποιηθεί, δε διασφαλίζεται ούτε μια θέση εργασίας των 20.000 ναυτεργατών, που εργάζονται σε αυτό τον τομέα και επιπλέον όσοι απομείνουν θα δουλεύουν υπό τους όρους που θα θέτει ο πλοιοκτήτης.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ