«Ο ευσυνείδητος χαρακτήρας συνηθίζει να κοκκινίζει από ντροπή μπροστά στην κακή του πράξη», λέει ο Ευριπίδης στην «Ιφιγένεια». Αυτά, βέβαια, αφορούσαν στην... Αυλίδα. Η Βουλή τι δουλιά έχει με τις τραγωδίες και την... ντροπή; Εδώ συμβαίνουν μόνο... μεταμοντέρνα πράγματα. Ξεδιάντροπα, δηλαδή. Χορεύει ταγκό ο «σοσιαλισμός» με τη νεοφιλελεύθερη συντήρηση, παρουσία «αριστερών» αερόστατων. Κάτω από τους ήχους βαρύ ζεϊμπέκικου με συχνές πινελιές από «Κάρμινα Μπουράνα». Και από κοντά το παπαδαριό με τον Παπαθεμελή ντυμένο σταυροφόρο με «Αρμάνι» γιλέκο. Φιγουρίνι και αυτός δίπλα στον δήμαρχο με το γυρισμένο μπλέιζερ. Τέτοιο μπλέξιμο!
«Δεν πρέπει ο άνθρωπος να νιώθει χαρά, όταν έχει πέσει πολύ χαμηλά, μόνο ο χοίρος κυλιέται (και χαίρεται) συνεχώς στη λάσπη», λέει ο Ηράκλειτος μιλώντας για τον ηθικό ξεπεσμό κάποιων ανθρώπων. Παρ' το αβγό και κούρεψ' το, τώρα! Ποιος να αναγνωρίσει τον ηθικό του ξεπεσμό; Η ηθική, όπως λέγεται, είναι λάστιχο. Κρατάς εσύ τη μια άκρη, δίνεις την άλλη στον κολλητό σου Καππαδόκη και πάτε από την Αριστερά στη Δεξιά και μετά πάλι πίσω! Τραμπάλα! Αντε, πες ότι πιτσιλίστηκες λίγο λάσπη. Η ενσωμάτωση - και η καθημερινότητα που επαναλαμβάνεται - σε αφομοιώνει και, πια, μιλάς σαν... χοίρος! Μέχρι που η ιστορία σε ξεχνάει στο βυθό της λάσπης. Και εσύ κυλιέσαι, κυλιέσαι...
«Η σωτηρία της πολιτείας είναι καθήκον των πολιτών», λέει ο Αριστοτέλης. Καθήκον, λοιπόν, των πολιτών είναι να αποκαταστήσουν την τάξη. Να ονοματίσουν τις πράξεις. Να στιγματίσουν τις πολιτικές ντρίπλες. Δεν είναι χαριτωμένα πολιτικά πηδήματα της μέλισσας. Είναι πολιτικός τσαρλατανισμός. Πολιτική αγυρτεία. Είναι προσβολή των ηθικών αξιών.
«Ασκείται ο πολιτικός στο αμόνι της Αρετής», ασκείται όμως -πρέπει να ασκείται - και ο πολίτης! Γιατί πάνω στο κεφάλι του κασίδα χορεύουν όλοι ετούτοι τους καρσιλαμάδες τους. Ο πολίτης στρώνει τα χαλιά να περάσουν όλα ετούτα τα μετακινούμενα. Ο πολίτης επιβραβεύει πράξεις που θα 'πρεπε να στιγματίζονται.
Ο πολίτης, για να είναι σωστός πολίτης, υποχρεούται, γυρνώντας απ' τη δουλιά σπίτι του, να βρίσκει τον καιρό να απαντάει στα καθήκοντα, που έβαζε για τον άνθρωπο ο Πυθαγόρας: Τι παράβαση έκαμα; Τι έπραξα σήμερα; Ποιο καθήκον μου δεν έκαμα όπως έπρεπε; Μόνον με τέτοιους πολίτες θα έχουμε πολιτεία «τροφό καλών ανθρώπων», σύμφωνα με τον Πλάτωνα.