Σάββατο 28 Φλεβάρη 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 31
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΚΕΡΔΗ ΕΦΟΠΛΙΣΤΩΝ
Αύξηση μέχρι και 417% το 2003

Οταν οι επιβάτες πλήρωσαν ακριβότερα τα εισιτήρια μέχρι και 65%

Με «ούριο άνεμο» πλέει το εφοπλιστικό κεφάλαιο της ακτοπλοΐας στη θάλασσα της κερδοφορίας, την ίδια ώρα που οι ναυτεργάτες αντιμετωπίζουν την υπερεκμετάλλευση και οι επιβάτες τις συνεχείς αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων. Ο όμιλος Επιχειρήσεις Αττικής (ΕΠΑΤΤ) που δραστηριοποιείται και στο εξωτερικό, σημείωσε το 2003 αύξηση καθαρών κερδών προ φόρων κατά 417% (!!!), 28,3 εκατ. ευρώ από 6,8 εκατ. ευρώ το 2002.

Οι πωλήσεις του ομίλου αυξήθηκαν κατά 21% και ανήλθαν στα 385,5 εκατ. ευρώ, από 318,6 εκατ. ευρώ το 2002. Η εταιρία δραστηριοποιείται με τα «Σούπερφαστ» στις γραμμές Ελλάδας - Ιταλίας, Γερμανίας - Φινλανδίας, Σκοτίας - Βελγίου, κατέχοντας στις δυο πρώτες ηγετική θέση, ενώ στην τελευταία εμφάνισε αξιοσημείωτη αύξηση του μεταφορικού έργου σε όλες τις κατηγορίες (επιβάτες, φορτηγά, αυτοκίνητα).

Αξιόλογη είναι και η αύξηση κερδών της εταιρίας «Γραμμές Στρίντζη ΝΑΕ», κατά 22% σε σχέση με το 2002. Τα καθαρά κέρδη προ φόρων το 2003 ανήλθαν σε 4,9 εκατ. ευρώ έναντι 4 εκατ. ευρώ το 2002. Η εταιρία ανήκει στην ΕΠΑΤΤ κατά 48,6% και ελέγχει τα «Μπλου Σταρ». Οι πωλήσεις της αυξήθηκαν κατά 11% και έκλεισαν στα 131,8 εκατ. ευρώ.

Σε πορεία καθαρής κερδοφορίας μπήκε το 2003 και η ακτοπλοϊκή εταιρία των «Μινωικών Γραμμών». Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα του 2003 της εταιρίας, το σύνολο των εσόδων της επιχείρησης έφτασε στα 194,2 εκατομμύρια ευρώ έναντι των 180 εκατομμυρίων ευρώ το 2002. Τα λειτουργικά της κέρδη ανήλθαν σε 53,2 εκατομμύρια ευρώ, έναντι των 42 εκατομμυρίων ευρώ το 2002, παρουσιάζοντας έτσι αύξηση κατά 26,7%, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Ακόμα, τα καθαρά κέρδη της ανήλθαν σε 1,3 εκατομμύρια ευρώ «ανατρέποντας πλήρως - όπως αναφέρεται στο σχετικό δελτίο Τύπου της εταιρίας - την αρνητική εικόνα των δύο προηγούμενων ετών», όπου εμφάνιζε έλλειμμα.

Η ΑΝΕΚ παρουσίασε το 2003 αύξηση κατά 24,54% στα κέρδη της προ φόρων και αποσβέσεων, καθώς διαμορφώθηκαν στο ύψος των 18,13 εκατομμυρίων ευρώ, έναντι των 14,56 εκατομμυρίων ευρώ το προηγούμενο έτος. Ο κύκλος εργασιών της ανήλθε σε 171,7 εκατομμύρια ευρώ, έναντι 161,15 εκατομμυρίων ευρώ την αντίστοιχη περίοδο, που αντιστοιχεί σε αύξηση κατά 7,2%, ενώ τα καθαρά της κέρδη ήταν 4,09 εκατομμύρια ευρώ.

Βέβαια αυτά τα αστρονομικά ποσά που έβαλαν οι ακτοπλόοι εφοπλιστές στην τσέπη τους τα εξασφάλισε η εφοπλιστόδουλη πολιτική της κυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ, με την οποία συντάσσεται ανεπιφύλακτα και η ΝΔ. Είναι χαρακτηριστικό ότι το 2003 οι τιμές των εισιτηρίων αυξήθηκαν μέχρι και 65%, με αποτέλεσμα να μετατραπούν οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες σε είδος πολυτελείας. Ταυτόχρονα οι ναυτεργάτες των ακτοπλοϊκών πλοίων είδαν τη δραστική περικοπή του εισοδήματός τους από την κατάφωρη παραβίαση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της ναυτεργατικής νομοθεσίας στην οποία επιδόθηκαν οι εφοπλιστές.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ