Τετάρτη 18 Αυγούστου 2004
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 27
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΑΚΤΟΠΛΟΪΑ
Νέες τσουχτερές αυξήσεις στα εισιτήρια

Παρέμβαση του ΚΚΕ στο Ευρωκοινοβούλιο

Με ταχύτατους ρυθμούς εκδίδονται πλέον οι φιλοεφοπλιστικές ρυθμίσεις από την κυβέρνηση της ΝΔ, η οποία μάλιστα δε διστάζει να παραβιάζει και τη νομοθεσία προκειμένου να προσφέρει τις υπηρεσίες της στα μεγάλα αφεντικά.

Τελευταίο της «επίτευγμα» η σκανδαλώδης ρύθμιση που υπέγραψε ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, παραβιάζοντας ακόμα και το νομοθετικό έκτρωμα 2932 περί απελευθέρωσης της ακτοπλοΐας, με την οποία δίνει νέα γενναία αύξηση στα εισιτήρια επιβατών και οχημάτων, στις γραμμές του Αργοσαρωνικού. Το σχετικό «σήμα», το οποίο χτες έφερε στη δημοσιότητα η εφημερίδα ΕΘΝΟΣ, έχει σταλεί στα αρμόδια λιμεναρχεία από τις 12 του Αυγούστου, προκειμένου οι εφοπλιστές να προλάβουν την κίνηση του Δεκαπενταύγουστου. Από το ίδιο το θέμα του «σήματος», το οποίο φέρει το χαρακτηρισμό «εξαιρετικά επείγον», ομολογείται η παρανομία, καθώς αναφέρει: «Επαναπροσδιορισμός ναύλων μέχρι συγκλήσεως ΣΑΣ (σ.σ. Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών)», όταν από τη νομοθεσία προβλέπεται ότι για τα ναύλα προηγείται η συνεδρίαση του Συμβουλίου!

Ο επαναπροσδιορισμός αφορά στην «ενοποίηση», όπως αναφέρεται, της τιμής των εισιτηρίων των συμβατικών πλοίων κλειστού και ανοιχτού τύπου κάτω των 10 ετών με αυτή των εισιτηρίων των πλοίων που είναι άνω των 10 ετών! Με δεδομένο ότι τα εισιτήρια των πλοίων κάτω των 10 ετών είναι ακριβότερα κατά 20% από αυτά των παλιών πλοίων και ότι τα παλιά πλοία πλειοψηφούν και στις γραμμές του Αργοσαρωνικού τότε γίνεται φανερό ότι πρόκειται για εκτίναξη στα ύψη της τιμής των εισιτηρίων! Αύξηση που έρχεται να προστεθεί και σε αυτή του 3,5% που είχε επιβληθεί από την κυβέρνηση της ΝΔ στις 16 του Ιούλη!

Μάλιστα, το ίδιο το «σήμα» φέρει την ομολογία ότι πρόκειται για απαίτηση των εφοπλιστών και συγκεκριμένα της HFD, η οποία - σύμφωνα με το «σήμα» - έχει καταθέσει έγγραφο με αριθμό 3006/22- 7-04. Να σημειωθεί ότι η συγκεκριμένη εταιρία έχει δρομολογήσει στις γραμμές του Αργοσαρωνικού μόλις 2 πλοία κάτω των 10 ετών και 9 άνω των 10 ετών.

Η ...«ενοποίηση» αφορά, εκτός από τις γραμμές του Αργοσαρωνικού, και σ' αυτές των Γλύφας-Αγιόκαμπου, Αγίας Μαρίνας-Ν. Στύρων ή Αλμυροπόταμου και στη γραμμή Πειραιά-Σουβάλας μόνο στα ναύλα των επιβατών.

Παρέμβαση ΚΚΕ στο Ευρωκοινοβούλιο

Οι συνεχείς αυξήσεις στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και συνολικά η ραγδαία υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών γραμμών αποτελούν τα «αγαθά» του κανονισμού-εξάμβλωμα 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης για την άρση του καμποτάζ. Σε παρέμβασή του ο Γ. Τούσσας, ευρωβουλευτής του ΚΚΕ, στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή και προς τον υποψήφιο επίτροπο αρμόδιο για θέματα μεταφορών καταγγέλλει τις αρνητικές επιπτώσεις που είχε «η εφαρμογή του αντιλαϊκού κανονισμού», και τονίζει: «Στην Ελλάδα επέφερε υποβάθμιση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, μείωση της συχνότητας των δρομολογίων, εκτίναξη στα ύψη της τιμής των εισιτηρίων και των ναύλων των εμπορευμάτων, τετραπλασιασμό των κρατικών επιδοτήσεων στις ναυτιλιακές επιχειρήσεις, με διεύρυνση της εφοπλιστικής ασυδοσίας, οδηγώντας σε χιλιάδες απολύσεις και εντατικοποίηση της δουλιάς των ναυτεργατών, υπονόμευση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και, γενικότερα, της εργατικής νομοθεσίας». Επισημαίνει ακόμα ότι οι επιπτώσεις αυτές «επεκτείνονται με την αύξηση του κόστους ζωής των εργαζομένων, των κατοίκων των νησιών», ενώ συνεχίζεται η τάση συγκρότησης μονοπωλιακών μονάδων.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ