Τετάρτη 3 Μάη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 18
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
Χωρίς δογματισμό... όχι στους ανεξεταστέους

Σταθερά στη «μεταρρύθμιση» δηλώνει ότι θα βαδίσει, σε συνέντευξή του σε κυριακάτικη εφημερίδα

Μετά τις εθιμοτυπικές συναντήσεις με τις εκπαιδευτικές ομοσπονδίες ΟΛΜΕ και ΔΟΕ, από τις οποίες προέκυψε η εμμονή και της νέας ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας για συνέχιση της «μεταρρύθμισης», ο υπουργός Παιδείας Πέτρος Ευθυμίου, σε συνέντευξή του στην «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία», απορρίπτει στα λόγια πάντα το «δογματισμό» στην άσκηση εκπαιδευτικής πολιτικής, όμως στην πράξη δε συζητά καν τα αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος και αφήνει περιθώρια μόνο για επουσιώδεις βελτιωτικές παρεμβάσεις, που δεν επηρεάζουν ούτε την ουσία ούτε τους στόχους της μεταρρύθμισης.

«Δεν μπορεί να συνυπάρξουν δογματισμός και εκπαιδευτική πολιτική», δηλώνει χαρακτηριστικά ο υπουργός Παιδείας. Και αμέσως μετά, ερωτώμενος αν υπάρχει πιθανότητα επαναφοράς του θεσμού των ανεξεταστέων, απαντά «ούτε καν σαν σκέψη», απορρίπτοντας έτσι, χωρίς ούτε καν να έχει προηγηθεί ο περιβόητος «διάλογος», ένα από τα βασικά αιτήματα του εκπαιδευτικού κινήματος, που ήταν η επαναφορά των επανεξεταστέων.

Περισσότερο «διαλλακτικός» εμφανίζεται ο υπουργός Παιδείας, όταν αναφέρεται στο «ώριμο αίτημα της εκπαιδευτικής κοινότητας» για την αξιολόγηση του εκπαιδευτικού έργου, την οποία εμφανίζει ως μέτρο «εκπαιδευτικό» και όχι «διοικητικό». Βέβαια, το προεδρικό διάταγμα και η υπουργική απόφαση για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, δίνει εντελώς διαφορετική εντύπωση, καθώς, όπως προκύπτει, η αξιολόγηση σημαίνει χειραγώγηση του εκπαιδευτικού.

Στο μεταξύ, αυτή την περίοδο οι μαθητές ετοιμάζονται εντατικά για τον άνευ προηγουμένου εξεταστικό μαραθώνιο, που αρχίζει στις 20 Μάη και τελειώνει στις 24 Ιούνη. Κάποιοι άλλοι μαθητές, στα υποβαθμισμένα Τεχνικά Επαγγελματικά Εκπαιδευτήρια, ακόμα κάνουν μάθημα με φωτοτυπίες και CDs. Κατά τα άλλα, ο υπουργός, στη συνέντευξή του, αναγνωρίζει τα προβλήματα των ΤΕΕ, αλλά, όπως χαρακτηριστικά σπεύδει να σημειώσει: «να μην πνίξουμε το παιδί, επειδή τα πρώτα του βήματα ήταν δύσκολα». Αποδεικνύοντας για άλλη μια φορά ότι το υπουργείο θεωρεί τους μαθητές πειραματόζωα, προσθέτει «θα ήθελα πάρα πολύ να δούμε το πολύ ενδιαφέρον πείραμα που ξεκινάει από φέτος με την εισαγωγή τους στα ΤΕΙ και να υπάρξει και η δοκιμασία του εξαμήνου προσαρμογής».

Ο νέος υπουργός Παιδείας σε όλους τους τόνους δηλώνει ότι συνεχίζει την αντιεκπαιδευτική μεταρρύθμιση, που φέτος, με τις πανελλαδικές εξετάσεις και στη Β` και στη Γ` Λυκείου ολοκληρώνει το έργο της αποψίλωσης του λυκείου. Στην ίδια συνέντευξη στην «Κυριακάτικη Ελευθεροτυπία», ρωτάται αν θα μείνει απλώς διαχειριστής της «μεταρρύθμισης Αρσένη». «Αν είμαι καλός διαχειριστής μιας σωστής εκπαιδευτικής πολιτικής, το θεωρώ μεγάλο τίτλο τιμής» , απαντά ο υπουργός Παιδείας.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ