Τρίτη 16 Μάη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 32
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Κινηθείτε στη μετα-ΟΝΕ λιτότητα

Κυβερνητική εγκύκλιος για τις δαπάνες που θα μπορούν να κάνουν το 2001 τα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου και Ιδιωτικού Δικαίου

Στα όρια ασφυξίας και της μετα-ΟΝΕ δημοσιονομικής λιτότητας αναμένεται να κινηθούν και τον επόμενο χρόνο, το 2001, οι δαπάνες των Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ) και των Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου (ΝΠΙΔ), που επιχορηγούνται από τον Κρατικό Προϋπολογισμό. Στην καλύτερη των περιπτώσεων θα πρέπει να κινηθούν στα επίπεδα του τρέχοντος έτους, ενώ απειλούνται οι επιχορηγούμενοι φορείς ακόμα και με περικοπές δαπανών μισθοδοσίας, αν υπερβούν τα εσκαμμένα... Με εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών, που στάλθηκε προς τους επιχορηγούμενους φορείς, οι διοικήσεις τους καλούνται να προσαρμόσουν - εναρμονίσουν την πολιτική δαπανών τους στη στρατηγική της «οικονομικής σταθερότητας και της ολοκλήρωσης των διαρθρωτικών αλλαγών που αποτελούν τις μεγάλες προκλήσεις της νέας εποχής μετά την ένταξή μας στην ΟΝΕ».

Πρέπει να σημειωθεί ότι στην εγκύκλιο του υπουργείου Οικονομικών υπάρχουν συγκεκριμένες περιοριστικές αναφορές. Ετσι, επισημαίνεται ότι για τα επιχορηγούμενα ΝΠΙΔ «το κονδύλι των εξόδων Αμοιβές Προσωπικού δε θα πρέπει να εκτιμηθεί σε ποσό που υπερβαίνει εκείνο που αντιστοιχεί σε ανάλογο προσωπικό της Κεντρικής Διοίκησης και συναφών κλάδων...». Στο ίδιο μήκος κύματος παράγοντες του υπουργείου Εθνικής Οικονομίας πέρα από τις γενικότερες αναφορές περί της αναγκαιότητας της σταθεροποίησης των μέχρι σήμερα... επιτευγμάτων, υποστηρίζουν τώρα την... αναγκαιότητα για λιτότητα σε μισθούς - συντάξεις, επικαλούμενοι τώρα και την άνοδο του δολαρίου και τις παρεπόμενες επιπτώσεις στο δημόσιο χρέος και τον πληθωρισμό.

Ολη η εγκύκλιος προς τα ΝΠΔΔ και ΝΠΙΔ διαπνέεται από το πνεύμα λιτότητας.

Στο κεφάλαιο κατάρτισης του προϋπολογισμού των ΝΠΔΔ αναφέρεται συγκεκριμένα ότι:

  • «Οι προβλέψεις της υποκατηγορίας "Επιχορηγήσεις" από τον Τακτικό Κρατικό Προϋπολογισμό δεν μπορούν να υπερβαίνουν τις επιχορηγήσεις του τρέχοντος οικονομικού έτους. Από τις επιχορηγήσεις αυτές θα πρέπει να αφαιρεθούν οι επιχορηγήσεις που κάλυψαν έκτακτες και απρόβλεπτες δαπάνες του έτους 2000».
  • Στόχος όλων των επιχορηγούμενων νομικών προσώπων πρέπει να είναι η κάλυψη των δαπανών τους κατ' αρχήν από δικά τους έσοδα και δευτερευόντως από κρατικές ενισχύσεις.
  • Οι φορείς που λαμβάνουν μεικτές επιχορηγήσεις, στις οποίες περιλαμβάνονται κονδύλια για πληρωμή τόσο των αποδοχών όσο και των λοιπών δαπανών τους θα κατανέμουν τα εγκριθέντα ποσά κατά απόλυτη προτεραιότητα για τα επιτρεπόμενα ποσά αποδοχών και στη συνέχεια για λειτουργικές δαπάνες. Στο εξής δε θα τίθεται πλέον θέμα συμπληρωματικής ενίσχυσης του φορέα για καταβολή αποδοχών, αλλά θα πρέπει να λαμβάνεται μέριμνα εξασφάλισης των απαιτούμενων πιστώσεων από τα ταμιακά υπόλοιπα και από εξοικονόμηση δαπανών, καθώς και από ίδια έσοδα.
  • Οι δαπάνες για αποδοχές προσωπικού θα πρέπει να λογιστούν βάσει του προσωπικού, το οποίο υπηρετεί κατά το χρόνο κατάρτισης του προϋπολογισμού και του μισθολογίου που ισχύει και να λαμβάνονται υπόψη και οι διορισμοί που έχουν εγκριθεί και προβλέπεται ότι θα πραγματοποιηθούν μέχρι την 31η Δεκέμβρη του τρέχοντος έτους.
  • Το ύψος των πιστώσεων για δαπάνες ελαστικού χαρακτήρα δε θα υπερβαίνει το συνολικό ύψος των πιστώσεων του τρέχοντος οικονομικού έτους. Δε θα σχηματιστούν προβλέψεις έκτακτων και απρόβλεπτων δαπανών, καθώς και προβλέψεις δαπανών που είναι απαγορευτικές ή περιοριστικές για την Κεντρική Διοίκηση. Δεν επιτρέπεται επίσης ο σχηματισμός αποθεματικού (τακτικού - έκτακτου) για τη συμπλήρωση των ανεπαρκών πιστώσεων.

Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ