Τρίτη 6 Σεπτέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΡΕΠΟΡΤΑΖ
ΔΕΚΟ
«Νοικοκύρεμα» με φόντο τις ιδιωτικοποιήσεις

Να εξωραΐσει την κυβερνητική πολιτική στους νευραλγικούς τομείς των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας και των σιδηροδρομικών μεταφορών (ΟΣΕ), επιχείρησε χτες ο υπουργός Μεταφορών - Επικοινωνιών, Μιχ. Λιάπης.

Απαντώντας σε ερώτηση δημοσιογράφου για τις αλλαγές στις ΔΕΚΟ που ετοιμάζει η κυβέρνηση, ο Μιχ. Λιάπης έκανε λόγο για προσπάθεια «νοικοκυρέματος των οικονομικών των ΔΕΚΟ» και «εξυγίανσης των συγκοινωνιακών οργανισμών». Με αυτό τον τρόπο επιχείρησε ο υπουργός να ωραιοποιήσει την κυβερνητική πολιτική, η οποία προβλέπει ιδιωτικοποιήσεις και ανατροπές στις εργασιακές σχέσεις τόσο στον τομέα των αστικών συγκοινωνιών της Αθήνας όσο και σ' αυτό του ΟΣΕ.

Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση ετοιμάζει Προεδρικό Διάταγμα για τον ΟΣΕ, το οποίο προβλέπει το διαχωρισμό της υποδομής από την εκμετάλλευση και τη σύσταση 11 θυγατρικών εταιριών. Ο διαχωρισμός της υποδομής από την εκμετάλλευση, στην ουσία σημαίνει ότι στο δημόσιο ΟΣΕ θα παραμείνει κάθε ζημιογόνα δραστηριότητα, συμπεριλαμβανομένης και της συντήρησης του δικτύου, ενώ οι ιδιώτες θα μπορούν να δρομολογούν τα δικά τους τρένα στις γραμμές - φιλέτο, καταβάλλοντας ψιχία στον ΟΣΕ για τη χρήση του δικτύου.

Για τις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας η κυβέρνηση ετοιμάζει νομοσχέδιο, το οποίο μεταξύ άλλων, προβλέπει τη λειτουργία διαδημοτικής συγκοινωνίας, με την επιβολή τέλους από την πλευρά των δήμων. Ταυτόχρονα, θα παρέχεται η δυνατότητα στους δημάρχους - αν και όποτε κρίνουν σκόπιμο - να εκχωρούν το συγκοινωνιακό έργο σε ιδιώτες.

Συνεπώς, το «νοικοκύρεμα» που επαγγέλλεται η κυβέρνηση για τους συγκεκριμένους τομείς, είναι η ιδιωτικοποίηση και όσα περί «δημόσιων συγκοινωνιών» με «κοινωνικό χαρακτήρα και επιδότηση» υποστήριξε χτες ο Μιχ. Λιάπης, είναι για τα μάτια του κόσμου.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ