Κυριακή 11 Σεπτέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
ΕΝΘΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ: "7 ΜΕΡΕΣ ΜΑΖΙ"
ΤΟ ΘΕΜΑ ΣΗΜΕΡΑ
«ΠΕΤΑΛΟ ΜΑΛΙΑΚΟΥ»
«Λαιμητόμος» μέχρι το 2012...

Eurokinissi

Το φονικό «Πέταλο του Μαλιακού», θα εξακολουθήσει να παραμένει λαιμητόμος για άλλα πέντε έως επτά ακόμη χρόνια - αν βέβαια όλα εξελιχτούν ομαλά - σύμφωνα με τις συγκρατημένες εκτιμήσεις των τεχνικών και παρά τις διαβεβαιώσεις της κυβέρνησης ότι θα είναι έτοιμος κλειστός αυτοκινητόδρομος ως το 2007.

Η καθυστέρηση αυτή αναδεικνύει τις τεράστιες ευθύνες των αλλεπάλληλων κυβερνήσεων ΝΔ και ΠΑΣΟΚ, οι οποίες επί 20 και πλέον χρόνια, παρά τα δεκάδες εκατομμύρια ευρώ που διασπάθισαν για την αναβάθμιση του εθνικού οδικού δικτύου, άφησαν σκόπιμα στο περιθώριο τα πιο επικίνδυνα τμήματά του, με στόχο την πριμοδότηση της κατασκευής τους με τις περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης», προκειμένου να εξυπηρετηθούν τα συμφέροντα του μεγάλου κεφαλαίου.

Ολοι ξέρουν πλέον ότι παρότι μέσα στη δεκαετία του '80 με τρεις υπουργικές αποφάσεις προβλεπόταν η διαπλάτυνση του «πετάλου», ώστε να μπορεί να μπει διαχωριστική λωρίδα που θα έσωζε ζωές, οι κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ δεν τις εφάρμοσαν, προκειμένου να κατασκευαστεί με «σύμβαση παραχώρησης» η περιβόητη ζεύξη του Μαλιακού. Ενα έργο που θα εξυπηρετούσε τα συμφέροντα των μεγαλοεργολάβων και των τραπεζιτών, υποχρεώνοντας το λαό να πληρώνει διπλά: και για την κατασκευή του και για τη λειτουργία του, μέσω πανάκριβων διοδίων.

Αποτέλεσμα όλων αυτών ήταν από το 1992 να βρουν το θάνατο μόνο στο δρόμο - καρμανιόλα του Μαλιακού, 530 άνθρωποι (127 από το 2001) και εκατοντάδες άλλοι στις υπόλοιπες εθνικές λαιμητόμους, όπως αυτή των Τεμπών και της Κορίνθου - Πατρών, που επίσης παραμένουν για χρόνια «σκοτώστρες», ώστε να ακολουθήσουν οι ιδιώτες - «σωτήρες» των «συμβάσεων παραχώρησης».

Σύμφωνα, λοιπόν με στοιχεία που φέρνει σήμερα ο «Ρ» στο φως της δημοσιότητας, από τα 77 συνολικά χιλιόμετρα που αποτελεί το φονικό «πέταλο του Μαλιακού», τα 42,5 χιλιόμετρα δεν πρόκειται να έχουν ολοκληρωθεί πριν το 2010 ή ακόμη και το 2012. Συγκεκριμένα:

  • Η πρώτη εργολαβία για την παράκαμψη Αγίου Κωνσταντίνου και Καμένων Βούρλων, μήκους 19 χιλιομέτρων, έχει εγκατεστημένο εργολάβο και παρουσιάζει μια πρόοδο κατασκευών γύρω στο 25 με 30%, ενώ ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ Γ. Σουφλιάς διαβεβαιώνει ότι θα έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του 2007.
  • Το επόμενο τμήμα από τη Σκάρφεια ως τις Θερμοπύλες, μήκους 17 χιλιομέτρων, δημοπρατήθηκε μόλις τον περασμένο μήνα και οι εργασίες υπολογίζεται ότι δε θα αρχίσουν παρά στα μέσα του 2006.
  • Το επόμενο τμήμα Θερμοπύλες - Σπερχειός, 9 χιλιομέτρων, όπως και το τμήμα Ροδίτσα - Στυλίδα 8,5 χιλιομέτρων, μετά από τις κονταρομαχίες μεταξύ των εργολάβων, άρχισαν να κατασκευάζονται μέσα στο καλοκαίρι και δεν προβλέπεται να ολοκληρωθούν πριν το 2010.
  • Το τμήμα Σπερχειός - Ροδίτσα, 4 χιλιομέτρων που μεσολαβεί, βρίσκεται στη φάση των μελετών και επομένως η έναρξη των εργασιών τοποθετείται σε ένα με ενάμιση χρόνο.
  • Στο επόμενο κομμάτι Στυλίδα - Ράχες, 19,5 χιλιομέτρων, που περιλαμβάνει και το κρίσιμο τμήμα του Καραβόμυλου, έχουν ολοκληρωθεί μόνο οι προμελέτες και είναι άγνωστο πότε θα περάσει από τη φάση των οριστικών μελετών στην έναρξη των έργων...


Eurokinissi

Οι οιωνοί, λοιπόν, για το τμήμα αυτό δεν είναι καλοί για τους οδηγούς που οφείλουν μόνοι τους να προσέχουν, καθώς ακόμη και οι προτάσεις για ορισμένες, έστω και ενδιάμεσες, βελτιώσεις στην οδική ασφάλεια παραμένουν στα συρτάρια του ΥΠΕΧΩΔΕ και του υπουργείου Μεταφορών. Αυτοί περί άλλα τυρβάζουν: Αναθέτουν μελέτες για να βρουν με τι ταχύτητες πρέπει να τρέχουν τα οχήματα στην Εθνική...


Eurokinissi


Νίκος ΠΕΡΠΕΡΑΣ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ