Παρασκευή 30 Σεπτέμβρη 2005
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 33
ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ
Η κοινωνική πληγή των Πανελλαδικών

Επί δεκαετίες ολόκληρες υπάρχει το πρόβλημα των εισαγωγικών εξετάσεων στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Είναι μια κοινωνική πληγή που έχει καταστροφικές «παρενέργειες» σε βάρος της Παιδείας και της κοινωνίας (διάλυση Λυκείου, σοβαρές επιπτώσεις σε βάρος της σωματικής και ψυχικής υγείας των νέων, οικονομική επιβάρυνση των φτωχομεσαίων οικογενειών μέχρι και εγκατάλειψη σπουδών κλπ).

Επί πολλά χρόνια οι κυβερνήσεις κατά περιόδους, κάτω από την πίεση της κοινής γνώμης, εξαγγέλλουν διάφορα μέτρα «θεραπεία» (δέσμες, πανελλήνιες, «μεταρρυθμίσεις» κλπ.) τα οποία οδηγούν από το κακό στο χειρότερο για να φθάσουμε στα σημερινά αδιέξοδα. Τώρα η κυβέρνηση χρησιμοποιεί την πολύχρονη πείρα «κατευνασμού» της κοινής γνώμης και εξαγγέλλει νέα μέτρα (κοροϊδίας), όπως τη μείωση των εξεταζομένων μαθημάτων από 9 σε 6 και το... πλαφόν. Με τις προϋποθέσεις αυτές το «σύστημα» με μικρομπαλώματα συνεχίζει το καταστροφικό έργο, επιμένοντας στη σύνδεση εξετάσεων εισαγωγής με τις εξετάσεις Γ' Λυκείου.

Αυτό το καινούριο φάρμακο - μέτρο του «πλαφόν» εμφανίστηκε μετά τις τελευταίες εξετάσεις, όταν εισήχθησαν στην τριτοβάθμια εκπαίδευση υποψήφιοι με βαθμό διαγωνισμού (μόρια) κάτω του 10. Η περίπτωση αυτή θεωρήθηκε και προβλήθηκε ότι είναι δείγμα της «αγραμματοσύνης» των υποψηφίων (δηλ. κακής δουλιάς στα Λύκεια). Γι' αυτό ως μέτρο διόρθωσης της «εγγραμματοσύνης» και βελτίωσης των εξετάσεων Λυκείου, θεωρήθηκε η καθιέρωση του «πλαφόν». Δηλαδή οι έχοντες βαθμό διαγωνισμού κάτω του 10 έστω και αν υπάρχουν κενές θέσεις δε θα εισάγονται.

Ομως ξέχασαν οι αρμόδιοι και η Πολιτεία ότι οι εξετάσεις είναι ένας διαγωνιστικός μηχανισμός με αποκλειστική αρμοδιότητα και μόνο να καθορίζει τη σειρά επιτυχίας προτεραιοτήτων υποψηφίων μέχρις εξαντλήσεως του αριθμού των θέσεων. Και όχι με τη μαθητική επίδοση των υποψηφίων (αρμόδιοι προς τούτο είναι οι σύλλογοι διδασκόντων του Λυκείου). Και, ακόμη, ότι επειδή οι απόφοιτοι λυκείου έχουν το δικαίωμα εγγραφής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, εφ' όσον υπάρχουν κενές θέσεις (διαγωνισμών), Κανένας δεν μπορεί να εμποδίζει τους διαγωνιζόμενους να εξαντλήσουν όλο τον αριθμό των κενών θέσεων.

Καταληκτικά χρειαζόμαστε «σύστημα» εξετάσεων αδιάβλητης λειτουργίας, χωρίς παρενέργειες και άμεσης εφαρμογής στις παρούσες συνθήκες και τούτο γιατί η ριζική λύση είναι μία και γνωστή: Δωδεκάχρονη δωρεάν δημόσια Εκπαίδευση και ελεύθερη πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση. Ομως για να γίνουν αυτά χρειάζονται λαϊκοί αγώνες «αλλαγής των συσχετισμών».

ΤΑΚΗΣ ΧΙΟΥΡΕΑΣ

Αντιστασιακός Εκπαιδευτικός


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ