Το 80% των έργων που δημοπρατήθηκαν από τη σημερινή πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ μοιράστηκε μεταξύ εννέα ελληνικών εταιριών και μερικών ευρωπαϊκών κολοσσών
Eurokinissi |
Η πολιτική ηγεσία του ΥΠΕΧΩΔΕ έδωσε τα στοιχεία αυτά στη δημοσιότητα επιδιώκοντας προφανώς να πείσει για τις ικανότητές να κάνει «δίκαιη» μοιρασιά και διασπορά της «πίτας» των έργων μεταξύ των «μεγάλων» του κλάδου. Το μόνο, όμως, που κατορθώνει είναι να αποδείξει ότι και επί των ημερών της ΝΔ συνεχίζεται η συγκέντρωση και συγκεντροποίηση κεφαλαίου στον κατασκευαστικό τομέα, μετά την εξίσου «λαμπρή» περίοδο επί ΠΑΣΟΚ, κάνοντας τους πλούσιους πλουσιότερους...
Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΥΠΕΧΩΔΕ, η σημερινή πολιτική ηγεσία έχει συνάψει συμβάσεις για δημόσια έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,4 δισ. ευρώ. Από τα έργα αυτά τα 2,41 δισ. ευρώ (το 54,50% του συνόλου) μοιράστηκαν μεταξύ εννέα ελληνικών ομίλων της μεγαλύτερης (7ης) Τάξης εργοληπτικού πτυχίου. Αλλα 1.132,20 εκατ. ευρώ (25,50%) είναι το μερίδιο μεγάλων επώνυμων ευρωπαϊκών εταιριών που συμμετείχαν σε κοινοπραξίες σε έργα του μετρό. Οι δύο αυτές κατηγορίες εταιριών μοιράστηκαν έργα προϋπολογισμού 3,55 δισ. ευρώ, δηλαδή το 80% όσων δημοπράτησε το ΥΠΕΧΩΔΕ την περίοδο των τελευταίων δύο ετών! Το υπόλοιπο 20% (888,24 εκατ. ευρώ) μοιράστηκε στις εκατοντάδες ελληνικές εταιρίες με εργοληπτικό πτυχίο 6ης Τάξης και κάτω.
Από τους μεγάλους ελληνικούς ομίλους που μοιράστηκαν το 54% των έργων προηγείται η ΑΤΤΙΚΑΤ, με έργα προϋπολογισμού 560,2 εκατ. ευρώ, και ακολουθούν: ΜΗΧΑΝΙΚΗ (380), ΑΚΤΩΡ (344), ΑΕΓΕΚ (296,8), ΑΘΗΝΑ (265), ΠΑΝΤΕΧΝΙΚΗ (221), J&P ΑΒΑΞ (210,5), ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ (78,5) και ΤΕΡΝΑ (63).
Αξίζει να σημειώσουμε ότι τα στοιχεία υπέρ ακόμη πιο λίγων μεγάλων ελληνικών και σε βάρος των πολλών μικρότερων θα γίνουν ακόμη πιο συντριπτικά όταν υπογραφούν οι περιβόητες «συμβάσεις παραχώρησης» για τα οδικά έργα, που, εκτός των άλλων, θα φορτώσουν τον ελληνικό λαό με πανάκριβα διόδια...