Κυριακή 28 Μάη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
ΔΙΕΘΝΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Εκτροχιασμός» της ιδιωτικοποίησης

Την ώρα που η ελληνική κυβέρνηση μεθοδεύει την ιδιωτικοποίηση του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας (ΟΣΕ), το Βρετανικό Κοινοβούλιο χαρακτηρίζει «φιάσκο» την ιδιωτικοποίηση των βρετανικών σιδηροδρόμων και ζητάει από την κυβέρνηση Μπλερ να μελετήσει το ενδεχόμενο της επαναφοράς τους στο δημόσιο!

Μιλάμε για τη χώρα που με τις κυβερνήσεις Θάτσερ και Μπλερ έγινε η «ατμομηχανή» της πολιτικής των ιδιωτικοποιήσεων, πολιτική που απλώθηκε στη συνέχεια σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ενωση.

Σε πρόσφατη έκθεση της Επιτροπής Συγκοινωνιών του βρετανικού Κοινοβουλίου για την κατάσταση των σιδηροδρόμων, καταγράφονται τα έργα και οι ημέρες των ιδιωτικών εταιριών.

Μεταξύ των άλλων οι εταιρίες κατηγορούνται για τις πρακτικές τους στη διαμόρφωση των τιμών των εισιτηρίων.

«Το να αγοράσεις εισιτήριο για το σιδηρόδρομο είναι σαν να παίζεις λόττο», αναφέρεται χαρακτηριστικά στην έκθεση. Στη συνέχεια καταγράφονται σειρά παραδειγμάτων υπερβολικών τιμών όπως τα 120 ευρώ για ένα εισιτήριο μετ' επιστροφής από το Σουίντον στο Λονδίνο! Για να γίνει η σύγκριση, αναφέρεται ότι το ίδιο ταξίδι με λεωφορείο στοιχίζει 45 ευρώ.

Αλλο χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η εισήγηση της εταιρίας που πραγματοποιεί τα δρομολόγια Μάντσεστερ-Λονδίνο για αύξηση του εισιτηρίου από 86,65 σε 303 ευρώ!

Οι ιδιωτικές εταιρίες που εκμεταλλεύονται τους βρετανικούς σιδηροδρόμους αποκομίζουν τεράστια κέρδη όχι μόνο από τις υπέρογκες αυξήσεις των εισιτηρίων, αλλά και από τις μεγάλες κρατικές επιδοτήσεις. Ετσι, όπως αποκαλύπτει η επιτροπή του Κοινοβουλίου, η κρατική επιδότηση (με χρήματα των φορολογουμένων πολιτών) προς τις εταιρίες τριπλασιάστηκε, φθάνοντας τα 7,05 δισεκατομμύρια ευρώ ετησίως.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ