Τετάρτη 5 Ιούλη 2000
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΠΑΙΔΕΙΑ
ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ - «ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ » ΣΤΗΝ ΟΛΜΕ
Αποκάλυψη και με τη βούλα της συναίνεσης

Σε μια κορυφαία διαδικασία του συνδικαλιστικού κινήματος (σ.κ.) όπως είναι οι Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας (ΣΣΕ), οι παρατάξεις ΠΑΣΚΕ - ΔΑΚΕ - «Συνεργασία» συμφώνησαν σε κοινή πρόταση για την υπογραφή ΣΣΕ. Στην πρότασή τους και οι τρεις δυνάμεις συμφώνησαν να εγκαταλειφθεί το αίτημα της επετηρίδας, της κατάργησης των αντιεκπαιδευτικών νόμων 2525 και 2640, διατυπώνουν κοινή θέση για την αξιολόγηση που διευκολύνει τα σχέδια του υπουργείου Παιδείας και στο οικονομικό ζήτημα συνυπάρχουν το αίτημα της αύξησης ως ποσοστό, μαζί με τη λογική του εκπαιδευτικού μισθολογίου. Στα δε ζητήματα της αποκέντρωσης, της επιμόρφωσης, της οργάνωσης και διοίκησης εκπαίδευσης ανασύρθηκαν οι θέσεις του 8ου Συνεδρίου που ψήφισαν ΠΑΣΚΕ και «Συνεργασία». Θέσεις οι οποίες στρώνουν το έδαφος (κυρίως μέσω της αποκέντρωσης) για ιδιωτικοποίηση, κατακερματισμό της εκπαίδευσης, για σχολεία και εργασιακές σχέσεις πολλών ταχυτήτων.

Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ τονίζει ότι η τυπική σύγκλιση των παρατάξεων αυτών ήταν αναμενόμενη, αφού και οι τρεις δυνάμεις συγκροτούν πολιτικά το μέτωπο της ΟΝΕ και δεν έχουν ουσιαστικές διαφορές στην εκπαιδευτική τους πρόταση.

Το αν μέχρι σήμερα η «Συνεργασία» και η ΔΑΚΕ συσκότιζαν την προγραμματική τους σύγκλιση με την ΠΑΣΚΕ, το έκαναν για να θολώσουν τα νερά, να προκαλέσουν συγχύσεις στους εκπαιδευτικούς και να μπλοκάρουν την ανάπτυξη του κινήματος. Τακτική που εκτός από τη «Συνεργασία» και τη ΔΑΚΕ στήριξε και η παράταξη της «Παρέμβασης», η οποία συνδιαμόρφωνε μέχρι σήμερα με αυτές τις δυνάμεις, τις θέσεις και τις αποφάσεις του κλάδου. Αποφάσεις που χωρίς να τις ψηφίσει η ΠΑΣΚΕ εξυπηρετούσαν τη λογική της και κυρίως αφόπλιζαν - μπλόκαραν - με τη σκόπιμη αντιφατικότητά τους, τους αγώνες και τις συμμαχίες του κλάδου. Θέσεις και αποφάσεις που η πραγματική πολιτική πλειοψηφία των ΠΑΣΚΕ, ΔΑΚΕ, «Συνεργασίας» δεν έχει πρόβλημα να τις διαχειρίζεται.

Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ κατέθεσε το δικό της αυτοτελές κείμενο με το σύνολο των οικονομικών, εργασιακών, εκπαιδευτικών θεμάτων που το συνδικαλιστικό κίνημα δικαιούται και οφείλει να επιβάλει λύσεις. Αναφερόμενη στις ΣΣΕ, η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ επισημαίνει ότι χρησιμοποιείται από την κυβέρνηση και την πλειοψηφία της ΑΔΕΔΥ ως άλλοθι για την εγκατάλειψη των διεκδικήσεων για το 2000 και την αποδοχή της οικονομικής και γενικότερης αντιεκπαιδευτικής πολιτικής, με στόχο την υπογραφή ΣΣΕ για το 2001. Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ θεωρεί ότι το συνδικαλιστικό κίνημα πρέπει να διεκδικήσει ΣΣΕ σε όλα τα επίπεδα, σε όλα τα θέματα, χωρίς περιορισμούς και ρήτρες.

Η πρόταση της, δεν υπερβαίνει τους νομικούς - θεσμικούς περιορισμούς που θέτει η κυβέρνηση με το νόμο 2738. Στα αιτήματα που προβάλει η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων:

  • Αυξήσεις κατά 27% για φέτος για την αποκατάσταση της αγοραστικής αξίας των μισθών και την ενσωμάτωση όλων των επιδομάτων στο βασικό μισθό.
  • Αύξηση των κρατικών δαπανών για την παιδεία στο 15% του κρατικού προϋπολογισμού.
  • Κατάργηση του διαγωνισμού του ΑΣΕΠ και επαναφορά της επετηρίδας με μαζικούς διορισμούς από αυτή, περιοδική ετήσια επιμόρφωση, με ευθύνη των ΑΕΙ και απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
  • Ενιαίο σχολικό βιβλίο για όλα τα σχολεία, που θα εκδίδεται με ευθύνη του δημόσιου ΟΕΔΒ και θα διανέμεται δωρεάν.
  • Τα κονδύλια του ΕΠΕΑΕΚ να προστεθούν στον κρατικό προϋπολογισμό για την παιδεία και να κατανέμονται στην εκπαίδευση με βάση τις πραγματικές ανάγκες.
  • Η ΕΣΑΚ -ΔΕΕ απαιτεί επιπλέον την κατάργηση των νόμων 2525 και 2640, των πανελλήνιων εξετάσεων Β' και Γ' Λυκείου και την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου, ζητάει την καθιέρωση ενιαίου δωδεκάχρονου βασικού υποχρεωτικού σχολείου, ίδρυση επαγγελματικών σχολών μετά την 12χρονη βασική εκπαίδευση, αποσύνδεση του σχολείου από το σύστημα πρόσβασης στα ΑΕΙ - ΤΕΙ και λέει όχι στην αποκέντρωση.

Καταψήφισε δε, την πρόταση της πλειοψηφίας, γιατί έχει τελείως διαφορετική λογική με τον προσανατολισμό της πλειοψηφίας (π.χ., στην αξιολόγηση, στην επετηρίδα, στο οικονομικό, στην επιμόρφωση, στην αποκέντρωση κλπ.).

Η πρόταση της πλειοψηφίας αποκαλύπτει ότι ο θεσμός της ΣΣΕ αξιοποιείται για να συρρικνωθεί ο κοινωνικός - πολιτικοσυνδικαλιστικός ρόλος του σ.κ. και να περιοριστεί το σ.κ. στα άμεσα και στενά εργασιακά ζητήματα. Το συνδικαλιστικό κίνημα, τόνισε η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ, οφείλει να προβάλει και να διεκδικήσει τη δική του εκπαιδευτική πρόταση, την ανάγκη να καταργηθούν οι πανελλαδικές εξετάσεις της Β' και Γ' Λυκείου καθώς και οι νόμοι 2525 και 2640. Ετσι καταξιώνεται ο ευρύτερος κοινωνικός ρόλος του σ.κ. και ταυτόχρονα οι αγώνες του γίνονται πιο αποτελεσματικοί. Η ΕΣΑΚ - ΔΕΕ τόνισε τέλος, ότι ο θεσμός των ΣΣΕ δίνει δυνατότητες παρέμβασης και κινητικότητας στο σ.κ., αλλά τα πάντα κρίνονται στο πεδίο του συσχετισμού των δυνάμεων και στους αγώνες.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ