Πέμπτη 6 Ιούλη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 23
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Αλληγορικό «Καφέ Μύλλερ»

Στιγμιότυπο από το «Καφέ Μύλλερ»
Στιγμιότυπο από το «Καφέ Μύλλερ»
Επανέρχεται στην Ελλάδα μια μεγάλη, διεθνώς καταξιωμένη αναμορφώτρια της τέχνης του χορού και σύνδεσής του με στοιχεία του θεάτρου (λόγο, τραγούδι), με επιρροές από τον Μπρεχτ, το προπολεμικό, πολιτικο-κοινωνικού περιεχομένου γερμανικό «θέατρο καμπαρέ», το μιούζικαλ, την ακροβασία κλπ. Μια δημιουργός που επηρέασε όχι μόνο ομοτέχνους της, διεθνώς, αλλά και σκηνοθέτες. Ο λόγος για τη Γερμανίδα Πίνα Μπάους, η οποία θα παρουσιάσει με το Χοροθέατρο του Βούπερταλ, στις 9,10,11/7, στην αίθουσα της Πειραιώς 260, στο πλαίσιο του Φεστιβάλ Αθηνών, μια «μυθική» και ιστορικής σημασίας χοροθεατρική δημιουργία της. Συγκεκριμένα το έργο «Καφέ Μύλλερ», που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1978 και το οποίο βιογραφεί τη χορευτική και χορογραφική πορεία της 66χρονης Πίνα Μπάους και παράλληλα ιστορεί την πορεία του Χοροθεάτρου του Βούπερταλ. Αξίζει να σημειωθεί ότι στην παράσταση αυτή μετέχει χορευτικά και η ίδια.

Το «Καφέ Μύλλερ», που διαδραματίζεται μέσα σε ένα καφέ, με ρεαλισμό και μελαγχολικό χιούμορ, αλληγορεί ρεαλιστικά για το «όνειρο» και την πραγματικότητα, για τον «κόσμο» της δημιουργίας και της ζωής, τους «μαγεμένους» καλλιτέχνες και τους «κανονικούς» ανθρώπους, τη μοναδικότητα και τον άγνωστο εσώκοσμο κάθε ανθρώπου, τη μοναξιά, την αδυναμία επικοινωνίας των ανθρώπων. «Μου άρεσε να χορεύω επειδή φοβόμουν να μιλήσω. Οταν κινούμαι αισθάνομαι. Η κίνηση είναι για μένα ένα συναίσθημα, μια επιθυμία. Ο,τι με κινεί βρίσκεται πέρα από την έκφραση. Η κίνηση έχει να κάνει με την αβεβαιότητα...», λέει η Πίνα Μπάους, εξηγώντας τι την ώθησε στη βουβά εύγλωττη τέχνη του χορού. Στο έργο ακούγονται άριες του Χένρι Πέρσελ. Τα σκηνικά - κοστούμια είναι του Ρολφ Μπόρζικ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ