Κυριακή 9 Ιούλη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 14
ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΠΑΣΟΚ - ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΕΝΩΣΗ
Ολομέτωπη επίθεση στα ναυτεργατικά δικαιώματα

Στόχος η ακόμα μεγαλύτερη κερδοφορία των εφοπλιστών, σε βάρος των εργατών της θάλασσας, των νησιωτών, συνολικά των εργαζόμενων

Υπερεντατικοποίηση της δουλιάς και άθλιες συνθήκες είναι το καθεστώς που επικρατεί κάτω από τη βιτρίνα των πλοίων
Υπερεντατικοποίηση της δουλιάς και άθλιες συνθήκες είναι το καθεστώς που επικρατεί κάτω από τη βιτρίνα των πλοίων
Μία ενορχηστρωμένη βάρβαρη επίθεση σε βάρος κάθε κατάκτησης που τους έχει απομείνει όρθια, καλούνται να αντιμετωπίσουν οι ναυτεργάτες, οι οποίοι παραμένουν ακόμα κάτω από το καθεστώς της κατάπτυστης πολιτικής επιστράτευσης! Η ένταση της επιθετικότητας του εφοπλιστικού κεφαλαίου, που είναι σε πλήρη εξέλιξη, έχει υπόβαθρο την πολιτική της «ανταγωνιστικότητας» της κυβέρνησης της ΝΔ, του ΠΑΣΟΚ και συνολικά των πολιτικών κομμάτων του ευρωμονόδρομου και τις κατευθύνσεις της Ευρωπαϊκής Ενωσης, οι οποίες προβλέπουν την πλήρη απελευθέρωση της εφοπλιστικής ασυδοσίας για την αύξηση του κέρδους. Ορισμένοι από τους κρίκους της αλυσίδας αυτού του σχεδίου είναι οι εξής:

  • Ελλιπέστατες οργανικές συνθέσεις και κουρέλιασμα ακόμα και αυτής της υποτυπώδους νομοθεσίας, εργασία μέχρι εξάντλησης, κατάφωρη παραβίαση των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας, ναυτολόγηση ναυτεργατών με καθεστώς «μαύρης εργασίας» χωρίς συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα.
  • Επιχείρηση για πέταμα στη στεριά συνολικά των πληρωμάτων με συγκροτημένα εργασιακά δικαιώματα και αντικατάστασή τους με πληρώματα «τριτοκοσμικά». Διαγραφή των ανέργων ακόμα και από τις λίστες της ανεργίας, μέσω της ίδρυσης του «Ινστιτούτου Ναυτικής Κατάρτισης Ανώνυμη Εταιρία» και του Οργανισμού Απασχόλησης Ελλήνων Ναυτικών, που προωθούνται διευρύνοντας και ουσιαστικά «νομιμοποιώντας» ταυτόχρονα το παρασιτικό δουλεμπορικό κύκλωμα, το οποίο λυμαίνεται την αγορά εργασίας των ναυτεργατών, αλλά και των εργαζομένων της στεριάς.
  • Ραγδαία υποβάθμιση της Ναυτικής Εκπαίδευσης και Μετεκπαίδευσης και παράδοσής της στους ιδιώτες, για την ανακοπή της αναπαραγωγής, αλλά και συντήρησης ναυτεργατικού δυναμικού εφοδιασμένου με πτυχία που να έχουν αξία και να «απαιτούν» δικαιώματα μέσα στα καράβια. Η έφοδος σε βάρος της Ναυτικής Εκπαίδευσης σηματοδοτείται από την εκφυλιστική εικόνα που παρουσιάζουν οι Ακαδημίες Εμπορικού Ναυτικού και το Κέντρο Επανακατάρτισης Στελεχών Εμπορικού Ναυτικού, αλλά και από τη «σφαγή» που συντελείται στις εξεταστικές περιόδους καθώς καταφέρνει να αποφοιτήσει ένας ελάχιστος αριθμός από τους εισακτέους!
  • Απανωτά χτυπήματα στο Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (ΝΑΤ) και τα άλλα ασφαλιστικά ταμεία των ναυτεργατών, τα οποία απειλούνται με κατάρρευση, με ό,τι αυτό σημαίνει συνολικά για τα κοινωνικοασφαλιστικά δικαιώματα των ναυτεργατών.
Κέρδη και μόνο κέρδη

Το δίκιο του μεγαλειώδους αγώνα των ναυτεργατών κατά την πρόσφατη απεργία επιβεβαιώνουν τα στοιχεία που συγκέντρωσαν τα ταξικά σωματεία
Το δίκιο του μεγαλειώδους αγώνα των ναυτεργατών κατά την πρόσφατη απεργία επιβεβαιώνουν τα στοιχεία που συγκέντρωσαν τα ταξικά σωματεία
Ολα τα παραπάνω έχουν κοινό παρονομαστή τη συνεχή αύξηση των κερδών των εφοπλιστών.

Κραυγαλέα υπόθεση του καθεστώτος της ασυδοσίας που εξασφαλίζει στους εφοπλιστές αυτή την πολιτική, αποτελεί η απελευθέρωση των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, που εκτός των άλλων είναι θέμα επιβίωσης για τους εργαζόμενους, τα λαϊκά στρώματα των νησιών, τους μικρομεσαίους και αυτοαπασχολούμενους. Η διαδικασία της απελευθέρωσης έχει αρχίσει με βάση τον κανονισμό 3577/92 της Ευρωπαϊκής Ενωσης, από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ και συνεχίζει σήμερα η κυβέρνηση της ΝΔ, επεκτείνοντάς την και στις πορθμειακές γραμμές. Η εκτίναξη των τιμών των ακτοπλοϊκών εισιτηρίων σε δυσθεώρητα ύψη, που επιβεβαιώνεται και από τα ίδια τα κυβερνητικά στοιχεία, είναι μία από τις οδυνηρές συνέπειες της απελευθέρωσης σε βάρος των εργατικών λαϊκών οικογενειών για να γεμίζει το χρηματοκιβώτιο των εφοπλιστών.

Ακολουθούν η πλήρης απορύθμιση συνολικά των ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, ενώ σε ό,τι αφορά τους ναυτεργάτες των ακτοπλοϊκών πλοίων, σύμφωνα με όλα τα παραπάνω, στρώνεται με ραγδαίους ρυθμούς το έδαφος για να πεταχτούν στην ανεργία και μάλιστα με... πιστοποιητικό από το «Ινστιτούτο Ναυτικής Κατάρτισης»...

Επιπλέον, η κυβέρνηση, αφού... απελευθέρωσε τους εφοπλιστές, έρχεται τώρα να τους δώσει κίνητρα για να δρομολογήσουν πλοία στις λεγόμενες «άγονες» γραμμές. Με τα χρήματα των φορολογουμένων, φυσικά, δηλαδή των εργαζομένων, θα τους κατασκευάσει καταρχήν 11 πλοία και από πάνω θα συνδιαχειριστούν και τα λιμάνια της χώρας!

Κραυγαλέα προνόμια

Επίσης καραμπινάτη περίπτωση αποτελεί η εφαρμογή του νομοθετικού εκτρώματος των εγκριτικών πράξεων και για λογαριασμό των εφοπλιστών των τουριστικών πλοίων (ισχύει εδώ και δεκαετίες γι' αυτούς των ποντοπόρων) με την ταυτόχρονη κατάργηση των ασφαλιστικών εισφορών τους προς το ΝΑΤ, με αντάλλαγμα να υψώσουν στα πλοία τους την ελληνική σημαία. Ομως το πιο εξωφρενικό της υπόθεσης είναι ότι ο εφοπλιστής Λοΐζος, για το χατίρι του οποίου συντάχθηκε η εκτρωματική αυτή υπουργική απόφαση, στον οποίο ανήκει η πλοιοκτήτρια εταιρεία ΛΟΥΗΣ, κάνει κανονική παρακράτηση από το μισθό των ναυτεργατών του ποσού που αναλογεί στις ασφαλιστικές τους εισφορές. Δηλαδή το βάζει στην τσέπη! Με άλλα λόγια οι ναυτεργάτες τον πληρώνουν και από πάνω! Ανάλογη... ρύθμιση ετοιμάζεται και για τον εφοπλιστή Στ. Χατζηιωάννου και μάλιστα με τη συγκατάθεση των δημάρχων του ΠΑΣΟΚ και της ΝΔ των Κυκλάδων, προκειμένου να δρομολογήσει τα κρουαζιερόπλοιά του στο νησιωτικό σύμπλεγμα και έτσι να... συμβάλει στην τουριστική ανάπτυξη των νησιών!


ΚΕΙΜΕΝΑ:
Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ