Τετάρτη 13 Σεπτέμβρη 2006
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 24
Θέατρο
Παραστάσεις Δημοτικών - Περιφερειακών Θεάτρων
Λόρκα, από το ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου

«Ο δον Περλιμπλίν και η Μπελίσα»
«Ο δον Περλιμπλίν και η Μπελίσα»
Θεάτρου... πενία, τέχνας κατεργάζεται. Και μπορεί να ευδοκιμήσει όταν με ταλέντο, γνώση και αγάπη καταπιάνεται με σπουδαία δημιουργήματα, παρ' ότι και «στα χρόνια τα δικά μας τα σακάτικα/ είθισται να δολοφονούν/ τους ποιητάς», όπως θα έλεγε και σήμερα ο Νίκος Εγγονόπουλος - αν όχι κυριολεκτικά τουλάχιστον μεταφορικά - όχι μόνο για την τέχνη της ποίησης αλλά και την «ποίηση» του θεάτρου και των άλλων τεχνών, αφού η κρατούσα πολιτική τις «δολοφονεί» διά του οικονομικού μαρασμού τους και όχι μόνον... Ο καλλιτεχνικός διευθυντής του ΔΗΠΕΘΕ Αγρινίου, Θοδωρής Γκόνης, ανέβασε το μονόπρακτο «διαμάντι» του Λόρκα «Ο δον Περλιμπλίν και η Μπελίσα» (1928), στην αξεπέραστη μετάφραση του Νίκου Γκάτσου, συνθέτοντας μια ποιητικότατη παράσταση, αν και «φτωχού θεάτρου». Με λιτά κοστούμια και ένα «γυμνό» επικλινές πατάρι, με δύο - τρεις καταπακτές για την εμφάνιση και αποχώρηση των ηθοποιών (σκηνικά-κοστούμια Αλεξία Θεοδωράκη), εικονοπλαστικότατους, εξαιρετικά ατμοσφαιρικούς, κινηματογραφικής αντίληψης φωτισμούς (Δήμος Αβδελιώδης), και χαμηλόφωνη μουσική (Γιώργος Ανδρέου), πλαισιωμένη με το τραγούδι του Μάνου Χατζιδάκι «Πέρα στο θολό ποτάμι» από τη μουσική του για την παράσταση του έργου από τον Κ. Κουν, όπως το ερμήνευσε αργότερα η Φλέρυ Νταντωνάκη. Η σκηνοθεσία του Θ. Γκόνη, με την αισθαντική, μελαγχολικά ειρωνική ερμηνεία του Αρη Λεμπεσόπουλου (Περλιμπλίν) και τη γόνιμη υποκριτική των άλλων ηθοποιών (Δανάη Τζήμα, Ντορίνα Θεοχαρίδου, Λένα Παπαληγούρα, Καίτη Ροβήρου, Αρτεμις Φλέσσα), υπηρέτησε το λορκικό έργο, που ρεαλιστικά και μεταφορικά, ταυτόχρονα - μέσα από την ιστορία του πλούσιου, μεσήλικα, βυθισμένου στα βιβλία, απόμακρου από τη ζωή Περλιμπλίν, που παντρεύεται τη νεαρή, όμορφη, ορφανή, φτωχή Μπελίσα, που η φλογερή νιότη της φαντασιώνεται ότι την ερωτεύτηκε ένας νέος, ο οποίος «μαχαιρώνεται» από τον «απατημένο» Περλιμπλίν και ο οποίος δεν είναι άλλος από τον ίδιο τον Περλιμπλίν - μιλά για τη ζωή και το θάνατο. Τη μοναξιά και τη συμβίωση. Τη νιότη και τα γηρατειά. Την πίστη, την απιστία και την τιμή. Το σαρκικό πόθο και την αγάπη.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ