Τετάρτη 3 Γενάρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
ΝΑΥΤΙΚΟ ΑΠΟΜΑΧΙΚΟ ΤΑΜΕΙΟ
Τέσσερις προτάσεις από την ΠΕΜΕΝ

Βαθαίνει η κρίση στο Ταμείο των ναυτικών. Από τα 2.000 πλοία με ξένη σημαία, μόνο τα 130 περίπου είναι ασφαλισμένα στο ΝΑΤ! Σε απαράδεκτα χαμηλά επίπεδα οι συντάξεις

Τέσσερις προτάσεις που εισάγονται για έγκριση στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ναυτικού Απομαχικού Ταμείου,το οποίο, ωστόσο, δεν έχει αποφασίσει ακόμα πότε θα συνεδριάσει, απασχόλησαν το Διοικητικό Συμβούλιο της Πανελλήνιας Ενωσης Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού, που κατέληξε στις θέσεις, που θα υποστηρίξει διά του εκπροσώπου της στο ΝΑΤ.

Η ΠΕΜΕΝ σε ανακοίνωσή της αναφέρεται στους άξονες των θέσεών της και τονίζει ότι:

α.Οι αυξήσεις στις συντάξεις το 1996 πρέπει να είναι ανάλογες των αυξήσεων των συλλογικών συμβάσεων εργασίας της ίδιας χρονιάς, με επιπλέον διορθωτικές αυξήσεις, ώστε να προσεγγίζεται το 80% του μισθού ενεργείας.

β.Αναφορικά με την πρόταση που εκκρεμεί για συζήτηση στο ΔΣ του ΝΑΤ και που αφορά την αλλαγή συνταξιοδοτικών κλάσεων (αλλάζουν, δηλαδή, ορισμένες ειδικότητες, που ωστόσο παίρνουν πάνω από 55% των αυξήσεων των ΣΣΕ), η ΠΕΜΕΝ σημειώνει ότι αυτό ουδέποτε υπήρξε αίτημα του ναυτεργατικού συνδικαλιστικού κινήματος, δημιουργεί ανισορροπία στη σχέση εισφορών - παροχών, είναι ασύνδετη με το γενικό στόχο του 80% του βασικού μισθού εν ενεργεία για όλους τους συνταξιούχους και γι' αυτό το λόγο τη βρίσκει κάθετα αντίθετη.

γ.Σε ό,τι αφορά την πρόταση περί ελάχιστης ασφαλιστικής προστασίας, που επίσης εκκρεμεί για συζήτηση, η ΠΕΜΕΝ προτείνει οι μεν ευρισκόμενοι στην ημεδαπή με χρόνο ασφάλισης στο ΝΑΤ πέντε χρόνια τουλάχιστον και ηλικία 65 ετών δικαιούνται συντάξεως από το ΝΑΤ, ανεξάρτητα από τη συνταξιοδότησή τους ή όχι απ' άλλο φορέα και όχι να κοπούν, όπως λέει η πρόταση του Ταμείου. Οι μετανάστες, που παίρνουν συντάξεις από το ΝΑΤ και από άλλα Ταμεία, θα πρέπει να μεταφέρουν τα ασφαλιστικά τους δικαιώματα από το ΝΑΤ στον κύριο ασφαλιστικό τους φορέα.

δ.Η ΠΕΜΕΝ κάνει, τέλος, αποδεκτή την πρόταση που αφορά την κατάργηση υπουργικών αποφάσεων για τους εργαζόμενους στα τουριστικά σκάφη αναψυχής.

Σε ό,τι αφορά την κατάσταση του ΝΑΤ, κατηγορηματική είναι η εκτίμηση ότι η κρίση βαθαίνει, με ευθύνη των εφοπλιστών και των εκάστοτε κυβερνήσεων που συγκαλύπτουν και ενθαρρύνουν ένα καθεστώς ασυδοσίας. Τα έσοδα του Ταμείου ανέρχονται γύρω στα 35 δισ. δραχμές το χρόνο, αλλά τα έξοδά του φτάνουν το ποσό των 130 δισ. περίπου! Ετσι, το Ταμείο προχωρά σε συνεχή δανεισμό από τις τράπεζες, για να μπορέσει να καλύψει τα έξοδά του, με εγγυήσεις του δημοσίου, καθώς ούτε οι κρατικές επιχορηγήσεις το "σώνουν". Αυτός ο φαύλος κύκλος έχει ως αποτέλεσμα ακίνητη περιουσία του ΝΑΤ και τα ενοίκια απ' αυτήν να έχουν περιέλθει στο δημόσιο! Τα έσοδα του Ταμείου κατατίθενται περιοριστικά στην Τράπεζα της Ελλάδας, με τους όρους που αυτή καθορίζει.

Η σχέση των εν ενεργεία ναυτεργατών και των συνταξιούχων έχει ανατραπεί, αφού η ανεργία αυξάνεται και ταυτόχρονα οι θέσεις των Ελλήνων ναυτεργατών συνεχώς μειώνονται σε όφελος της ανασφάλιστης "μαύρης" εργασίας. Με τις περιβόητες εγκριτικές πράξεις νηολόγησης ο υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας καθορίζει αυθαίρετα τις οργανικές συνθέσεις των πλοίων και όχι με βάση τις πραγματικές ανάγκες του πλοίου. Για παράδειγμα, ένα πλοίο που χρειάζεται τριάντα ναυτικούς, ταξιδεύει με δωδεκαμελές πλήρωμα εκ των οποίων μάλιστα οι εννιά μπορεί να είναι αλλοδαποί! Ετσι ο εφοπλιστής δεν πληρώνει τις εισφορές που πρέπει να πληρώσει στο ΝΑΤ και μειώνονται οι εισφορές και κατ' επέκταση τα έσοδα του Ταμείου. Ταυτόχρονα, γίνεται αλλαγή της ελληνικής σημαίας με ξένες, ο εφοπλιστής δεν ασφαλίζει τα πλοία, και το ΝΑΤ έχει και από εκεί σοβαρή απώλεια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι από τα 2.000 περίπου πλοία με ξένη σημαία, μόνο τα 130 είναι ασφαλισμένα στο ΝΑΤ!

Ο πρόεδρος της ΠΕΜΕΝ, Θ. Σταματόπουλος,μας είπε ότι δίνεται η δυνατότητα στις ξένες ναυτιλιακές εταιρίες να έχουν γραφεία στην Ελλάδα, να κάνουν όλη τη διαχείριση των πλοίων από εδώ, να εκμεταλλεύονται τα πρώτα στελέχη των πλοίων, των γραφείων. Ολη αυτή την κατάσταση το κράτος μπορεί και πρέπει να την εκμεταλλευτεί σε όφελος και του ΝΑΤ, κάτι όμως που δε συμβαίνει. "Αφού τους δίνουν τη δυνατότητα να εδρεύουν στην Ελλάδα - μας είπε ο Θ. Σταματόπουλος και δε θέλουν την ελληνική σημαία, θα πρέπει τουλάχιστον να τους υποχρεώνουν να ασφαλίζουν τα πλοία τους στο ΝΑΤ και από αυτό συνεπάγεται ότι θα έχουν Ελληνες ναυτικούς στα καράβια τους και θα πληρώνουν και κανονικά εισφορές στο ΝΑΤ".

Γ. Δ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ