Τρίτη 2 Ιούλη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 13
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Στο "φούντο" η αδιαλλαξία
  • Οι κινητοποιήσεις των ναυτεργατών στα λιμάνια Πάτρας και Ηγουμενίτσας υποχρέωσαν τους εφοπλιστές να υπογράψουν με την ΠΝΟ συμφωνία για τα ανασφάλιστα πλοία
  • ΚΟΝ του ΚΚΕ: Αναγκαία η κλιμάκωση και η διεύρυνση του αγώνα

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε χτες η μάχη των ναυτεργατών κατά των ανασφάλιστων πλοίων και των σημαιών ευκαιρίας στα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας.Κάτω από την πίεση της συντονισμένης κινητοποίησης, που άρχισε από την Πάτρα την περασμένη Πέμπτη και συνεχίστηκε από το Σάββατο στην Ηγουμενίτσα, υποχρεώθηκαν όλες οι πλοιοκτήτριες εταιρίες να υπογράψουν συμφωνία με την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία. Βάσει αυτής της συμφωνίας δεσμεύονται να ασφαλίσουν τα πλοία τους στο ΝΑΤ, να υλοποιήσουν τις συλλογικές συμβάσεις εργασίας και να εφαρμόσουν την ελληνική νομοθεσία στη σύνθεση των πληρωμάτων.

Τελευταία υπέγραψε χτες η εταιρία MAR - LINES του εφοπλιστή Μαραγκόπουλου,όπου είχαν συγκεντρωθεί από το Σάββατο τα αγωνιστικά "πυρά" των ναυτεργατών. Τα πλοία του Μαραγκόπουλου, δυο στην Πάτρα και δυο στην Ηγουμενίτσα, έμειναν ακινητοποιημένα από προχτές, καθώς τα πληρώματα προχώρησαν σε απεργιακή κινητοποίηση. Εξάλλου, στα τρία από αυτά τα πλοία η Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων, που κλήθηκε από τους συνδικαλιστές, εντόπισε προβλήματα ασφάλειας.

Μετά τη χτεσινή εξέλιξη συνδικαλιστικά στελέχη του κλάδου σημείωναν την ανάγκη για αγωνιστική επιφυλακή, ώστε να υλοποιηθούν οι συμφωνίες εφοπλιστών - ΠΝΟ και να μη μείνουν και αυτή τη φορά στα χαρτιά. Τόνιζαν, επίσης, την ανάγκη για τη διεύρυνση του αγώνα, καθώς το Σάββατο αναμένεται νέα άφιξη του "πειρατικού" "Μάρκο Πόλο" καινέα απόπειρα για παραβίαση ξανά του καμποτάζ.

Η Κομματική Οργάνωση Ναυτεργατών του ΚΚΕ,με ανακοίνωσή της, χαιρετίζει τον επιτυχημένο αγώνα των ναυτεργατών στα λιμάνια της Πάτρας και της Ηγουμενίτσας "ενάντια στην κυβερνητική αδιαφορία και την εφοπλιστική ασυδοσία, όπως ακραία εκφράζεται με το καθεστώς των πλοίων με σημαίες ευκαιρίας". "Η επιτυχία του αγώνα - επισημαίνει η ΚΟΝ - αποδεικνύει τη δύναμη των ναυτεργατικών κινητοποιήσεων και την ανάγκη κλιμάκωσής τους για τα ζητήματα της απασχόλησης, της υπογραφής ικανοποιητικών συλλογικών συμβάσεων εργασίας, την αναβάθμιση των συντάξεων και την υπεράσπιση του καμποτάζ".

Αναφερόμενη ειδικότερα η ΚΟΝ στα προβλήματα ασφάλειας που διαπιστώθηκαν αυτές τις μέρες από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων, τονίζει: "Οπως καταγγέλλεται, μετά από ελέγχους που έγιναν στα πλοία με σημαίες ευκαιρίας, διαπιστώθηκαν επικίνδυνες παραλείψεις και παρανομίες. Οι ευθύνες του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας και του επιτελείου του Λιμενικού Σώματος είναι τεράστιες. Ουσιαστικά, όπως καταγγέλλεται, παραβιάσεις της εταιρίας του Μαραγκόπουλου καλύπτονται με ευθύνη του ίδιου του αρχηγού του Λιμενικού Σώματος, ο οποίος είναι εκτεθειμένος".


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ