Σάββατο 14 Σεπτέμβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 31
ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ
Κινήσεις εντυπωσιασμού

Βιαστικές κινήσεις εντυπωσιασμού, γενικόλογος σχεδιασμός και ηχηρές εξαγγελίες χαρακτήρισαν την πολιτική της κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ στο μεγάλο και "καυτό" θέμα της εκπαίδευσης και της σύνδεσής της με τον πολιτισμό. Το "Πρόγραμμα ΜΕΛΙΝΑ", που εξήγγειλαν πανηγυρικά πέρσι οι υπουργοί Παιδείας και Πολιτισμού και εφαρμόζεται σε λιγοστά σχολεία, αποτελεί ένα "ελιτίστικο" πρόγραμμα, το οποίο δεν απαντά στο συνολικό ζήτημα της αισθητικής αγωγής των μαθητών. Η άκρατη σχετική κυβερνητική υποσχεσιολογία φαντάζει φαιδρή μπροστά στη σκληρή πραγματικότητα. Πραγματικότητα, που ζουν καθημερινά μαθητές και εκπαιδευτικοί, εγκλωβισμένοι στο μακρόχρονα "γκρίζο τοπίο" της εκπαιδευτικής πολιτικής των γαλαζοπράσινων κυβερνήσεων. Την "έρημο" που άφησε η πολιτική της ΝΔ και διατήρησε το ΠΑΣΟΚ. Το τελευταίο τη θεωρεί "όαση", χάρη στις "ευεργεσίες" του.

Οι υπουργοί Παιδείας και Πολιτισμού του ΠΑΣΟΚ, αποσκοπώντας στην απορρόφηση κοινοτικών κονδυλίων, βιάστηκαν να ανακοινώσουν τα "φιλόδοξα" προγράμματά τους και μίλησαν για "ποιοτική αλλαγή του εκπαιδευτικού συστήματος" και "ανάδειξη της προσωπικότητας και της φαντασίας του μαθητή". Κανείς τους, όμως, δε στάθηκε ποτέ στην υπάρχουσα άθλια κτιριακή υποδομή, που δεν μπορεί να φιλοξενήσει ούτε τις φιλότιμες γιορτούλες των μαθητών. Ξέχασαν την άθλια κατάσταση που επικρατεί με το μάθημα της "αισθητικής αγωγής", το οποίο χρόνια τώρα "εφαρμόζουν" οι ίδιοι στα γυμνάσια και λύκεια.Ξέχασαν πως τα τελευταία χρόνια η διδασκαλία του μαθήματος των Καλλιτεχνικών ουσιαστικά καταργήθηκε, μετά τις απανωτές περικοπές ωρών που επιβλήθηκαν (στο Γυμνάσιο περιορίστηκε σε μία ώρα τη βδομάδα, στο Λύκειο καταργήθηκε στις Β και Γ τάξεις, ενώ στην Α τάξη διδάσκεται μία ώρα κάθε 15ήμερο. Μάλιστα, με το "καπέλο" της "αισθητικής αγωγής" το μάθημα γίνεται εναλλάξ με αυτό της μουσικής και βγαίνει κοινή βαθμολογία!).

Χαρακτηριστικό δείγμα της αδιαφορίας τους είναι και η μόνιμη "παράκαμψη" των καθηγητών καλλιτεχνικών μαθημάτων. Στην επεξεργασία του "Προγράμματος Μελίνα" προτίμησαν τη "σοφία" γνωστών "ειδικών", αδιαφορώντας για την πολύτιμη πείρα 600 εικαστικών εκπαιδευτικών. Οι καθηγητές καλλιτεχνικών μαθημάτων αγνοήθηκαν, για μια ακόμη φορά, από τους κυβερνώντες, που "χαράσσουν" την αισθητική αγωγή καταργώντας την, ενώ οι διδάσκοντες βρίσκονται πάνω από μία δεκαετία, χωρίς οικονομικά ή άλλα μέσα, στην πρώτη γραμμή, δίνοντας καθημερινά μάχες για ποιοτική αναβάθμιση της εκπαίδευσης.

Πριν λίγες μέρες, οι καθηγητές καλλιτεχνικών μαθημάτων πραγματοποίησαν μαχητική πορεία διαμαρτυρίας στο υπουργείο Παιδείας, εκφράζοντας την αγανάκτησή τους για τον παραγκωνισμό τους και την εντεινόμενη υποβάθμιση της καλλιτεχνικής παιδείας. Αντιπροσωπεία της Ενωσης συναντήθηκε με σύμβουλο του υπουργού και του εξέθεσε τα χρόνια προβλήματα του κλάδου: Αποκατάσταση της διδασκαλίας των καλλιτεχνικών σε όλες τις τάξεις του λυκείου. Κατοχύρωση και εδραίωση της διδασκαλίας της Τέχνης στο γυμνάσιο. Διεύρυνση - αντίστοιχη της σημασίας και του ρόλου της Τέχνης - του χρόνου διδασκαλίας των καλλιτεχνικών μαθημάτων. Βελτίωση των υλικών συνθηκών και όρων διδασκαλίας τους στο σχολείο.

Για όλα τα παραπάνω αιτήματα, όπως και για τη διατήρηση των εκπαιδευτικών αδειών τους, που κατάργησε πρόσφατα το υπουργείο Παιδείας,ο σύμβουλος του υπουργού "δεσμεύτηκε" να τα μεταβιβάσει στον υπουργό. Αλλά καθώς εκλογές έχουμε, τέτοιες "δεσμεύσεις" και "μεταβιβάσεις" ουδεμία αξία έχουν, πλην της ψηφοθηρικής.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ