Σάββατο 21 Σεπτέμβρη 1996
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 19
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
"Γιοφύρι της Αρτας" το μετρό!

"Τα μεγάλα έργα" είναι ένα απ' τα κύρια προπαγανδιστικά "ατού" και των δυο εταίρων του δικομματισμού. Με τα μεγάλα έργα - λένε - "θα" έρθει η ανάπτυξη. "Θα" χτυπηθεί η ανεργία και "θα" δημιουργηθούν χιλιάδες νέες θέσεις εργασίας. Τα διαφημιστικά σποτ παρουσιάζουν την Ελλάδα σαν ένα απέραντο εργοτάξιο, ενώ η όλη επιχειρηματολογία θέλει να μας πείσει ούτε λίγο, ούτε πολύ, ότι τα μεγάλα έργα, θα "λύσουν" τα προβλήματα της χώρας και των εργαζομένων της. Το παράδειγμα του μετρό Αθήνας, το πρώτο - πολυδιαφημισμένο μάλιστα - μεγάλο έργο, έρχεται να τους διαψεύσει οικτρά. Να δείξει ότι η εικόνα δεν είναι ειδυλλιακή, όπως την παρουσιάζουν, αλλά αντίθετα γύρω απ' τα λεγόμενα μεγάλα έργα αναπτύσσεται ένας λυσσαλέος πόλεμος ανταγωνιστικών πολυεθνικών συμφερόντων, η ρεμούλα δεσπόζει και τελικά η "ανάπτυξη" αφορά τα δισεκατομμύρια που αποκομίζουν πολλές φορές από το "παράθυρο" οι ευρωεργολάβοι, σε βάρος των εργαζομένων και του ελληνικού λαού.

Τριανταέξι ολόκληροι μήνες καθυστερήσεις, δυο μήνες τώρα "πάγωμα" των κύριων εργασιών, που θα παραμείνουν στον "πάγο" για άλλους 4 - 5 τουλάχιστον, σε ένα έργο που θυμίζει το μύθο του "γιοφυριού της Αρτας". Το ρόλο της"γυναίκας του αρχιμάστορα" παίζουν εδώ, οι εργαζόμενοι που με απολύσεις και διαθεσιμότητες, θυσιάζονται στους κάθε φορά εκβιασμούς της κοινοπραξίας για περισσότερα "πανωπροίκια". Εχουν βάλει ήδη στην τσέπη, 75 δισ. δρχ., διεκδικούν μέσω δικαστηρίων 55 και εκβιάζουν τώρα για άλλα 175 δισ. δραχμές. Το έργο είχε ξεκινήσει με προϋπολογισμό 250 δισ. δραχμές, βρισκόμαστε στο μέσον - έχει εκτελεστεί το 48% των εργασιών - και ήδη ο προϋπολογισμός τρέχει στο 1 τρισ. δρχ. και έπεται συνέχεια...

Η βάση που προδιέγραψε τις παραπάνω εξελίξεις, είναι η σκανδαλώδης σύμβαση που υπέγραψε πριν τέσσερα χρόνια η ΝΔ, αλλά και η αναθεωρημένη σύμβαση του ΠΑΣΟΚ, που υποτίθεται ότι υπογράφτηκε, για να κλείσει τα "παράθυρα" της πρώτης. Ωστόσο, τα "παράθυρα" άνοιξαν περισσότερο και έγιναν "τεχνικά προβλήματα". "Κλειδί" στην υπόθεση, η αμερικάνικη - τεχνικός σύμβουλος, ΜΠΕΧΤΕΛ, που με τη συνενοχή κυβέρνησης και δημόσιας εταιρίας Αττικό Μετρό, αφήνει τα "τεχνικά προβλήματα" να λιμνάζουν, τροφοδοτώντας έτσι τους εκβιασμούς της κοινοπραξίας, προς χάριν ιδίου οφέλους.

Το μεγάλο "φαγοπότι" αναμένεται να συνεχιστεί πιο δυναμικά μετά τις εκλογές. Αυτό, τουλάχιστον, απορρέει από τη μέχρι τώρα στάση της Αττικό Μετρό, αλλά και του υπουργείου. Αλλωστε, ο ίδιος ο Κ. Λαλιώτης φέρεται να δήλωσε σε συνδικαλιστές πως "δε θα πάρω προεκλογικά το κόστος", κάτι που υποδεικνύει ότι οι νέοι εκβιασμοί της κοινοπραξίας έχουν γίνει ήδη αποδεκτοί, αλλά αφήνονται οι υπογραφές για μετά τις εκλογές. Αν είναι σίγουρο ότι το μετρό θα το "χρυσοπληρώσουμε", δεν είναι το ίδιο σίγουρο το αν ή πότε θα ολοκληρωθεί. Θα τους αφήσουμε;

Ντ. Ν.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ