Κυριακή 10 Αυγούστου 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 9
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
Θυσία στην ανταγωνιστικότητα

Περίπου 6.000 ναυτεργάτες κινδυνεύουν άμεσα να μείνουν άνεργοι από τα μέτρα του ΥΕΝ, ενώ οι εφοπλιστές κερδίζουν δισεκατομμύρια δολάρια

Πάνω από 6.000 ναυτεργάτες σύμφωνα με τις πιο αισιόδοξες εκτιμήσεις θα βρεθούν στη στεριά, από την πρώτη μέρα εφαρμογής των αντιναυτεργατικών μέτρων που εξήγγειλε ο υπουργός Εμπορικής ΝαυτιλίαςΣταύρος Σουμάκης στις 2 Ιούλη. Τα μέτρα προβλέπουν ως γνωστό τη μείωση τουλάχιστον κατά 50% του αριθμού των Ελλήνων ναυτεργατών - σε πρώτη φάση - από τα ποντοπόρα πλοία, τον αφανισμό ειδικοτήτων, την απαλλαγή από εισφορές προς το ΝΑΤ και την πριμοδότηση των εφοπλιστών και κατά συνέπεια τη διάλυση του κοινωνικοασφαλιστικού συστήματος των ναυτεργατών. Τα "σφαγιαστικά" μέτρα για τους ναυτεργάτες παίρνονται στο όνομα της ανταγωνιστικότητας και για την αύξηση δήθεν των υπό ελληνική σημαία πλοίων.

Ομως είναι γνωστό πλέον ότι όταν οι Ελληνες εφοπλιστές θέτουν πρόβλημα ανταγωνιστικότητας με τα ξένα νηολόγια και ειδικότερα με αυτά των σημαιών ευκαιρίας, εννοούν προφανώς την άλλη τους... τσέπη, αφού η συντριπτική πλειοψηφία των πλοίων τους βρίσκεται υπό τέτοιες σημαίες. Πρόσφατο και χειροπιαστό παράδειγμα αποτελεί ο πλοιοκτήτης Διαμαντής, ο οποίος στις εγκαταστάσεις της ΜΟΤΟΡ ΟΪΛ, είχε δύο πλοία του, το ένα με ελληνική σημαία και μάλιστα "κουρέλι", το δεξαμενόπλοιο ΒΑΡΚΙΖΑ και ένα υπερσύγχρονο με σημαία... Μάλτας, του οποίου το πλήρωμα το αποτελούσαν εξ ολοκλήρου αλλοδαποί χαμηλόμισθοι ναυτεργάτες!

Επίσης, σύμφωνα με στοιχεία της έκθεσης της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας του Λονδίνου (ΚΟΜΙΤΙ), οι Ελληνες εφοπλιστές με 3.200 πλοία άνω των 1.000 κ.ο.χ. ελέγχουν το 15,76% των παγκόσμιων θαλάσσιων μεταφορών και βρίσκονται στην πρώτη θέση!Ο στόλος των πλοίων με ελληνική σημαία βρίσκεται στην πρώτη θέση της Ευρωπαϊκής Ενωσης,αφού αποτελεί στο46,5% του στόλου της. Επιπλέον, σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε το Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, τα πλοία υπό ελληνική σημαία αποτελούν μόλις το30,8% των πλοίων που ανήκουν στους Ελληνες εφοπλιστές!

Οσον αφορά τα κέρδη των Ελλήνων εφοπλιστών αρκεί να αναφερθεί ότι ήδη κατασκευάζονται για λογαριασμό τους 90 πλοία, ενώ η αξία των τελευταίων παραγγελιών τους για τάνκερ, κρουαζιερόπλοια και επιβατηγά, υπολογίζεται ότι ξεπερνά τα 5 δισ. δολάρια! Ακόμα, όπως είχε δημοσιευτεί στην εφημερίδα "Ημερησία", οι διεθνείς τραπεζικοί κύκλοι αναφέρουν ότι οι λογαριασμοί που διατηρούν οι Ελληνες εφοπλιστές αφορούν διψήφιο αριθμό δισεκατομμυρίων δολαρίων!


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ