Κυριακή 26 Μάρτη 1995
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 16
ΕΡΓΑΤΙΚΑ
SOS από 1.350 ασυρματιστές

Θέμα ζωής και θανάτου χαρακτηρίζουν οι εκπρόσωποι του σωματείου τους την κατάργηση του ασυρματιστή από το πλοίο

Ο κλάδος των ασυρματιστών κινδυνεύει να γίνει παρελθόν, με αποτέλεσμα πάνω από 1.350 ναυτικοί να ενταχτούν στις λίστες της ανεργίας!Η αιτία είναι η εφαρμογή του δορυφορικού συστήματος GMDSS στα πλοία, με σκοπό όχι την ασφάλεια των ναυτεργατών και των επιβατών, όπως αποδεικνύεται, αλλά την αύξηση του κέρδους των εφοπλιστών και μόνο.

Ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Ραδιοτηλεγραφητών Ραδιοηλεκτρονικών Αξιωματικών,Βασίλης Καλεμάνης,σχετικά με την αξιοπιστία του νέου συστήματος, αναφέρει ορισμένα αποκαλυπτικά στοιχεία: "Το σύστημα αυτό αποτελείται από διάφορες συσκευές, από τις οποίες οι περισσότερες λειτουργούν με ηλεκτρική ενέργεια. Ετσι, σε ώρες κινδύνου, που συνήθως έχουμε διακοπές στην παροχή ηλεκτρικής ενέργειας, δεν μπορεί να λειτουργήσει ολόκληρο το σύστημα. Επίσης, δεν υπάρχει και η ανάλογη εμπειρία, για να μπορέσει ο αξιωματικός να χειριστεί το σύστημα. Σε στιγμές κινδύνου που ο κάθε αξιωματικός αναλαμβάνει ένα πόστο για να γλιτώσει το πλήρωμα και τους επιβάτες, ποιος θα αναλάβει τη δουλειά του ασυρματιστή; ". Επίσης, ο πρόεδρος ανέφερε ονόματα πλοίων που κινδύνεψαν, όμως οι επιβάτες τους σώθηκαν, επειδή στο πλοίο υπήρχε ασυρματιστής, ο οποίος έγκαιρα και με ακρίβεια μετέδωσε το σήμα κινδύνου.

Ο γραμματέας της Ενωσης, Γιώργος Λέκκας,αναφέρει ακόμα ορισμένα στοιχεία: "Η φυλλάδα "ΟΣΕΑΝ ΒΟΙΣ", που αποτελεί το κύριο έντυπο του διεθνούς οργανισμού "ΙΝ ΜΑΡΣΑΝΤ", είχε γράψει ένα κείμενο σχετικά με το νέο σύστημα, με τίτλο: "Ο λύκος στα πρόβατα" και ανέγραφε κάτι σχετικό με το δικό μας παραμύθι του βοσκού που είπε τρεις φορές ψέματα ότι επιτέθηκε λύκος στα πρόβατά του και όταν επιτέθηκε στ' αλήθεια, κανείς δεν το πίστεψε. Ανάλογη είναι η κατάσταση και με το σύστημα αυτό, αφού το 90% των σημάτων του είναι ψευδή. Με το παλιό σύστημα και ειδικά ο ασυρματιστής υπάρχει περίπτωση να δώσει λανθασμένο σήμα; Εμείς θα το ξαναπούμε ότι δε θέλουμε σε καμιά περίπτωση να επαληθευτούμε πάνω στα φέρετρα και άλλων συναδέλφων μας".

Οπως επισήμαναν οι δύο συνδικαλιστές, είναι θέμα πια ζωής και θανάτου να συνυπάρχουν στο πλοίο ασυρματιστής και νέα τεχνολογία. "Δεν πρέπει - συνέχισε ο πρόεδρος - να κινδυνέψουν και άλλες ανθρώπινες ζωές. Πρέπει το σύστημα να συνυπάρχει με τον ασυρματιστή, τουλάχιστον μέχρι να αποδείξει την αξιοπιστία του. Στην Αμερική, για παράδειγμα, αποφασίστηκε να αποφευχθεί η απομάκρυνση του ασυρματιστή από τα πλοία για άλλα 4 χρόνια. Γιατί, λοιπόν, αυτή η εμμονή του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας να απαλλάξει τους πλοιοκτήτες από τη θέση του ασυρματιστή; Η Ενωση κάνει πρόσκληση. Ζητάμε ανοιχτό διάλογο με τον υπουργό και ο καθένας να αναλάβει τις ευθύνες του".

Α. Ζ.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ