Κυριακή 14 Δεκέμβρη 1997
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 5
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Μέτωπο για τη ναυτιλία

Σύσκεψη πραγματοποιήθηκε χτες με πρωτοβουλία της ΠΕΜΕΝ

Συντονισμένη αγωνιστική απάντηση στην "Κοινή Ναυτιλιακή Πολιτική" της Ευρωπαϊκής Ενωσης, που σημαίνει επέλαση των πολυεθνικών μονοπωλίων στις εσωτερικές θαλάσσιες συγκοινωνίες με την άρση του προστατευτισμού, ανεργία για μια σειρά κλάδους που συνδέονται με τη ναυτιλία και διάλυση της παραγωγικής βάσης της χώρας, κατάργηση εργατικών κατακτήσεων και αφελληνισμό της ναυτιλίας,ετοιμάζουν συνδικαλιστικές οργανώσεις και μαζικοί φορείς. Το πρώτο βήμα της δημιουργίας του αγωνιστικού μετώπου έγινε στη χτεσινή σύσκεψη που διοργάνωσε η Πανελλήνια Ενωση Μηχανικών Εμπορικού Ναυτικού (ΠΕΜΕΝ).

Βασικός σκοπός του μετώπου που συγκροτείται είναι να προκύψει μια ναυτιλία με χαλύβδινα και όχι με πήλινα πόδια, όπως είναι η σημερινή του γερασμένου στόλου. Ετσι, στη σύσκεψη αναδείχτηκαν συγκεκριμένες προτάσεις, με γνώμονα το όφελος των εργαζομένων και την υπεράσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της χώρας (που θα δεχτούν σημαντικό πλήγμα με την άρση του καμποτάζ) και απαντάνε στο πρόβλημα της ανεργίας και της αποβιομηχάνισης. Οι προτάσεις είναι οι εξής:

- Ανάκληση του κανονισμού 3577/92 και θωράκιση του καμποτάζ με τη λήψη αυστηρών νομοθετικών και πρακτικών μέτρων, ενάντια στα υπό σημαίες ευκαιρίας και κάθε λογής πλοία που το παραβιάζουν. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού, επιβάλλεται να οργανωθεί μαζική δράση, χρησιμοποιώντας όλες τις μορφές πάλης. Κατά τη γνώμη μας είναι αναγκαίο, το ναυτεργατικό συνδικαλιστικό κίνημα να αντιμετωπίσει ενιαία την επίθεση, οργανώνοντας απεργιακές κινητοποιήσεις.

- Συγκρότηση επιτροπής αγώνα, με τη συμμετοχή των φορέων η οποία θα διαμορφώσει το πρόγραμμα δράσης και θα ανοίξει μέτωπο ενάντια στις επιλογές της Ευρωπαϊκής Ενωσης και της κυβέρνησης.

- Δημιουργία Εθνικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΕΟΣΑ) δημοσίου φορέα, ο οποίος, οργανωμένος στη βάση κανόνων διαφάνειας και κοινωνικού ελέγχου, θα προχωρήσει σε κτίσιμο νέων πλοίων, στα πλαίσια άμεσου, μεσοπρόθεσμου και μακροπρόθεσμου προγραμματισμού, ενισχύοντας τη διάλυση των υπερήλικων πλοίων, εξασφαλίζοντας υποδομή στα διαλυτήρια.

- Ενίσχυση και ανάπτυξη της χαλυβουργικής δραστηριότητας.

- Κεντρικός σχεδιασμός για τα λιμάνια και ενιαία πολιτική με βάση την υπηρέτηση των συμφερόντων της χώρας μας.

- Ενιαίος ναυπηγικός φορέας που θα εξασφαλίζει πρωτίστως τις ανάγκες σε ναυπηγήσεις μέσα από ένα εκτεταμένο πρόγραμμα ναυπηγικής δραστηριότητας τυποποίησης πλοίων και μηχανών κύρια προσανατολισμένο στην κάλυψη των εσωτερικών θαλάσσιων μεταφορών. Εκσυγχρονισμός των επισκευαστικών μονάδων και των μετασκευών.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ