Ορισμένα από τα άρθρα της σύμβασης που παραθέτουμε είναι αποκαλυπτικά:
Κάτι ήξερε λοιπόν ο Γιαννόπουλος και η κυβέρνηση που έδωσε τη δυνατότητα με το νόμο 2472 για το φακέλωμα να διαβιβάζεται κάθε πληροφορία στην Ευρωπαϊκή Ενωση. Το δικό μας εθνικό δίκαιο δίνει ό,τι ζητήσουν!
Το σύστημα πληροφοριών που καθιερώνεται στα άρθρα 6 και 7 εισάγει δεδομένα αρκετά πλούσια για άτομα όπως:
- Πρόσωπα ύποπτα ότι διέπραξαν αξιόποινες πράξεις
- Πρόσωπα που πιθανολογείται ότι θα διαπράξουν τέτοιες (άρθρ. 8)
Ομως και όχι μόνο γι' αυτά αλλά και για πρόσωπα που μπορεί να είναι μάρτυρες, πρόσωπα επαφής και συνοδείας και πρόσωπα που μπορούν να παράσχουν σχετικές πληροφορίες για αξιόποινες ή για συναφείς προς αυτές πράξεις (άρθρο 10).
Αυτό μάλιστα είναι σίγουρη εγγύηση και ειδικά για καθεστώτα που διώκουν αγωνιστές.
Η δε χρήση των δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα μπορεί να επιτραπεί και για άλλους σκοπούς εφόσον το εγκρίνει το κράτος - μέλος και το προβλέπει η εθνική του νομοθεσία (άρθρο 17). Εδώ ο νόμος Γιαννόπουλου ήταν προνοητικός, ενώ η Συμφωνία Σένγκεν περιέχει πλήθος τέτοιων "άλλων σκοπών".
Τα σχόλια περιττεύουν. Οι σκοποί φανεροί.
Παρ' όλα αυτά, δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα. Η ίδια η σύμβαση στην 1η παράγραφο του άρθρου 19 δίνει τη δυνατότητα στους πολίτες να αποκτήσουν πρόσβαση στα δεδομένα που τους αφορούν και είναι αποθηκευμένα στο σύστημα πληροφοριών. Δικαίωμα που εξαφανίζεται στις υπόλοιπες 7 παραγράφους που περιέχει το άρθρο!
Αυτό επιβεβαιώνεται και από τη δυνατότητα, στα πλαίσια της λεγόμενης υποχρέωσης εχεμύθειας, ούτε ενώπιον δικαστικής αρχής να μην επιτρέπεται μαρτυρική κατάθεση του προσωπικού της Europol για "απόρρητα" θέματα, εφόσον το επιτρέπει το εθνικό δίκαιο.
Ετσι θα μπορεί να κατηγορείται κάποιος χωρίς να έχει τη δυνατότητα να λάβει γνώση ή να έχει πρόσβαση στις πληροφορίες από τις οποίες κατηγορείται και μάλιστα στο όνομα υπέρτερων συμφερόντων! (άρθρο 32)
Ετσι η ενημέρωση του ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου περιορίζεται σε μια ετήσια έκθεση της Europol, ενώ για την ενδεχόμενη τροποποίηση της σύμβασης ζητείται μόνον η γνώμη του.
Ουσιαστικά το ευρωπαϊκό συμβούλιο μπορεί να τροποποιεί τη σύμβαση, αλλά και να εισάγει ανεξέλεγκτα νέους ορισμούς εγκληματικότητας (πού το πάει φαίνεται).
Το δε άρθρο 44 είναι αποκαλυπτικό: αποφασίζει και διατάζει (με λίγες λέξεις) τα Κοινοβούλια: "Δεν επιτρέπεται η διατύπωση επιφυλάξεων για τη σύμβαση αυτή".
Τελεία και παύλα!