Κυριακή 24 Μάη 1998
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ
Σελίδα 29
CITROEN NTE - ΣΕ - ΒΟ
Πενηντάχρονος νέος

Τα πενήντα του χρόνια γιορτάζει φέτος το CITREON 2CV (ντε - σε - βο), και όμως εξακολουθεί να διατηρεί τη νιότη του, και τη γοητεία που ασκεί σε όσους αισθάνονται νέοι

Το 2CV ήταν έτοιμο για παρουσίαση τον Οκτώβρη του 1939, αλλά το παρισινό σαλόνι ματαιώθηκε λόγω πολέμου. Στα χρόνια που μεσολάβησαν μέχρι το 1948 που παρουσιάστηκε τελικά, οι σχεδιαστές το είχαν προσαρμόσει στις ανάγκες της εποχής. Από υδρόψυκτο είχε γίνει αερόψυκτο, ενώ το μαγνήσιο και το αλουμίνιο αντικαταστάθηκαν από ατσάλι. Η παραγωγή του άρχισε το 1949, και οι παραγγελίες έπεσαν βροχή χάρη και στη χαμηλή του τιμή. Ορισμένοι μάλιστα είχαν την υπομονή να περιμένουν και πέντε χρόνια για να τα παραλάβουν, αφού η παραγωγή υπολειπόταν της ζήτησης κατά πολύ. Τον Οκτώβρη του 1948, ονομαζόταν Type A και ο κινητήρας είχε κυβισμό 375 κ. εκ.. Το 1954 ανέβηκε στα 425, απέκτησε φυγοκεντρικό συμπλέκτη, φλας και πίσω κόκκινα φώτα και μετονομάστηκε σε Type A2.

To Δεκέμβρη του 1956 εμφανίστηκε η πιο πλούσια έκδοση με κωδικό AZL, και το 1957 το AZLP που ξεχώριζε από την πίσω πινακίδα που τοποθετούνταν στο κέντρο και όχι αριστερά. Το 1959 κλείνοντας τα δέκα χρόνια, βάφτηκε μπλε και απέκτησε ρόδες μικρότερου μεγέθους. Το 1960 η εμπρός πινακίδα τοποθετήθηκε πάνω στο καπό, που είχε αποκτήσει πέντε μεγάλες ραβδώσεις και αποσπώμενη μάσκα.

Το 1961 σταμάτησε να παράγεται η έκδοση με τον κινητήρα των 375 κ. εκ. και ο φυγοκεντρικός συμπλέκτης έγινε προαιρετικός. Το 1962 έγινε στάνταρ η πόρτα του πορτ μπαγκάζ. Το 1963 οι προφυλακτήρες μεγάλωσαν, και η έκδοση ΑΖΑΜ μάλιστα τους είχε και χρωματισμένους, ενώ διέθετε τάσια στους τροχούς, σκιάδο οδηγού, τιμόνι από βακελίτη και μοντέρνα καθίσματα.

Το 1964 οι πόρτες άλλαξαν και άνοιγαν όπως και σήμερα, ενώ το πίσω κεντρικό φως αφαιρέθηκε.

Το 1965 εμφανίστηκε ένα τρίτο πλαϊνό παράθυρο, η μάσκα απέκτησε τρεις οριζόντιες ραβδώσεις. Το 1966 το 2CV AZAM παραχώρησε τη θέση του στο 2CU Export, το οποίο ήταν ποιοτικά αναβαθμισμένο. Το 1970 λανσαρίστηκε το 2CV4 με κινητήρα 435 κ. εκ. και 2CV6 με κινητήρα 602 κ. εκ., οπότε και σταμάτησαν όλες οι άλλες εκδόσεις. Οι εξωτερικές αλλαγές του 2CV του 1970 αφορούσαν τα μπροστινά φλας, τα οποία βρίσκονταν στα φτερά και τα μεγάλα πίσω φώτα. Το 1974 οι προβολείς έγιναν ορθογώνιοι. Το 1975 λανσαρίστηκε το Special, το οποίο οδήγησε το απλό 2CV4 στην απόσυρση το 1978. Ο μικρός κινητήρας σταμάτησε εντελώς το 1979. Το 1981 το 2CV Special E επανεξοπλίστηκε με φυγοκεντρικό συμπλέκτη, ενώ το Charleston έγινε βασική έκδοση. Τον Ιούλη του 1983 παρέμειναν μόνο το 2CV Special και Charleston, τα οποία και συντρόφεψαν έως και το 1990.


Κορυφή σελίδας
Ευρωεκλογές Ιούνη 2024
Μνημεία & Μουσεία Αγώνων του Λαού
Ο καθημερινός ΡΙΖΟΣΠΑΣΤΗΣ 1 ευρώ